Društvo

Kuda ide Crna Gora kada međuvjerski sklad čuva policija

Juče na Šasu (Foto: Ul-info)

Malo treba da se u Crnoj Gori podignu tenzije. Vidjelo se to juče u Ulcinju kada je umalo ozbiljno narušen međuvjersku sklad, kojim se Crna Gora ponosi. Morala je da reaguje policija, da sačuva red, mir i sklad. Ironija, zar ne?! A sve se desilo zbog toga što su Mitropolija crnogorsko primorska sa jedne i pojedini ulcinjski političari sa druge strane, uz jedan dio lokalnog stanovništva, različito tumačili da li neko ima ili nema pravo da služi liturguju na ostacima Hrama Svetog Jovana Krstitelja u Svaču, koje je kulturno i arheološko dobro Crne Gore.

<<<Amfilohiju zabranjeno služenje liturgije na kulturnom dobru Crne Gore<<<

Programski direktor Građanske alijanse Boris Raonić je jasan-Šas je kulturno dobro Crne Gore i ne može neki lokalni nacionalista, primitivnih manira, određivati ko može, a ko ne može da mu pristupi.

“Niti se smije dozvoliti da se to kulturno dobro svede na monetu orgijanja SPC-a, pa ni za potkusurivanje srpskih i albanskih nacionalista, dok oni kvazicrnogorski uz novonastalu buku klijentelistički troše ekonomsku supstancu države”, kazao je Raonić za CdM.

Ovakva dešavanja i situacije, ističe, Raonić, zabrinjavaju.

“Država mora da obezbijedi poštovanje kulturno istorijskih spomenika od strane crkve, što uporno neće, ali i da obezbijedi slobodu okupljanja, te da sankcioniše nacionalističke ispade, što isto neće”, ocijenio je Raonić u izjavi za CdM.

Prema njegovim riječima, najbolje se shvate neki procesi kad vidite ko od aktuelnih ima štete, a ko od novih ima koristi.

“Relativno nepoznati likovi lako dobijaju pažnju izazivajući primitivne incidente, a nesposobnim strukturama u vlasti odgovara da se priča o šovinističkim farsama, umjesto suštinskim problemima”, jasan je Raonić.

No, nije se naravno tu završila priča o Šasu.

Lider Nove srpske demokratije Andrija Mandić obratio se juče povodom dešavanja u Šasu saopštenjem. U svom maniru je, baš kao što je u više navrata saopštavao da je Crna Gora na ivici gradanskog rata, juče “smirivao strasti”, porukom da je: gotovo nevjerovatno da danas, 2018. godine, albanski muslimanski fanatici brutalno krše slobodu vjeroispovjesti i pokušavaju da spriječe mitropolita crnogorsko-primorskog Amfilohija da sa sveštenstvom i vjernicima služi Svetu liturgiju na temeljima Crkve Svetog Jovana na Svaču.

<<<Mandić podržao Amfilohija: Albanski fanatici krše slobodu vjeroispovjesti<<<

“Vrijeme je da svi mi, koji smo pravoslavni hrišćani, zajedno kažemo dosta ovakvom ponašanju, jer niko nema pravo da nasledniku Vladike Danila, Svetog Petra Cetinjskog i Njegoša, pokušava da zabrani da slobodno vrši Božiju službu na prostoru Crne Gore, koja je kroz čitavu svoju istoriju prepoznata kao hrišćanska država”, naveo je Mandić.

Gegaj: Mandićeva politika prošlosti tone sve dublje

Na Mandićevu poruku reagovao je funkcioner Demokratske partije socijalista Nikola Gegaj. On za CdM tvrdi da poruka lidera DF-a zaslužuje svaku osudu. Zabrinjava, kaže on, činjenica da to saopštava lider jakog opozicionog političkog subjekta oko koga se okupljaju i pojedine građanske partije.

“Očekujem da će se od ovakvih komentara, dakle, distancirati, upravo one stranke sa kojima Mandić vrši vlast u pojedinim opštinama u Crnoj Gori, posebno mislim na Građanski pokret URA i Socijaldemokratsku partiju SDP. Mislio sam da je politika raspirivanja nacionalne i vjerske mržnje iza nas. Međutim, nažalost, prevario sam se. Na sreću ta politička grupacija je u manjini u Crnoj Gori, a poslije ovakvih izjava će tonuti još dublje”, kazao je Gegaj za CdM.

On tvrdi da može zamisliti koje poteze bi vukla ova grupcija da su kojim slučajem preuzeli vlast u Crnoj Gori, 16. oktobra 2016. godine, onako kako su i naumili, nasilnim putem.

“Uostalom, izrečena poruka od lidera Demokrtaskog fronta pokazuje potpunu iskrenost poznajući politiku koju vodi ta stranka jer da je u drugačijoj formi bilo bi licemjerstvo. Smatram da se svi mi koji se bavimo javnim poslom moramo prilagoditi demokratskim vrijednostima i njegovati kulturu dijaloga, a ne nikako kroz vrijeđanje i raspirivanje nacionalne i vjerske mržnje. Ne moramo se nacionalno prebrojavati. Crna Gora je građanska država u kojoj ima mjesta za sve njene narode. Njena multietničnost predstavlja vrijednost, prednost i vječnost naše države Crne Gore”, zaključio je Gegaj.

Pitanje je gdje ćemo ovako “usklađeni” završiti. Svakako, valjalo bi da se poštujemo, i da, prije svega, ni sa jedne adrese, ne manipulišemo vjerom ni nacijom. Ako su različitosti bogatstvo, poštujmo to.

Miraš Dušević

NAJNOVIJI NAJSTARIJI POPULARNI
Turimvamga
Gost
Turimvamga

Od svega su najsmjesnije ove priče o porijeklu, ilirskom, srpskom, hrvatskom, turskom, itd…itd….a ovdje se božje zore ne zna, ovdje ga je svako svakome i svako svakoga, ovdje je bila visevjekovna opšta je….čina.!

Dux
Gost
Dux

DREKALE STO SU OD NJEGA DREKALOVICI KUČI SU CRNOGORCI I SLAVE NIKOLJDAN. STRIKO MU JE BIO SKENDERBEG. DA SU KUČI KOJIM SLUČAJEM ZNALI ALBANSKI VI BI IH VEĆ ALBANCIMA ZVALI. ZA BOGIĆA MORAČANINA VELE ALBANCI DA JE OD NJIHOVIH POSTO JE DOSAO SA PROSTORA HOTSKOG, DJE SU TURCI KASNIJE NAMETNULI ALBANSKI JEZIK. ONI ZAKLJUCUJU I TO JE ALBANAC. VAŠOM LOGIKOM… Više »

Stojko
Gost
Stojko

Hoti su inace nastali od Ota Vasojevica. Dovoljno o njihovom porijeklu.

Lisac
Gost
Lisac

Albanci ne mogu bit iliri. Više ilirskih gena imaju Srbi nego albanci. Albanci su došli za turcima !

Lipovo
Gost
Lipovo

Ako je ovo cijena nezavisnosti CG, a sve tri vjere je na otvoren ili perfidan nachin stalno ,,testiraju,, ja sam PROTIV. Ne treba mi deklarativna sloboda radi EU I rast drusstvenog proizvoda, najvecceg u Evropi, a moj sin I hiljade njegovih kolega – visokosskolaca, 7 I visse godina su bez posla, jer nijesu manjine.

Željko
Gost
Željko

@Lipovo Evo ja sam “manjina” VSS i radim van Crne Gore što ni za mene nema posla u Crnoj Gori, u ex YU, provjerite IP adresu, nije Hrvatska, nije Srbija! Katolik, Hrvat, Bokelj i državljanin Crne Gore sam!

Latino
Gost
Latino

Ne razumijem što: a) rade muslimani u ruinama katoličkih crkva; b) što radi SPC u ruinama katoličkih crkava. Svač je vijekovima bio venecijski grad, uvijek pod jurisdikcijom latinskih crkvenih poglavara te sufraganska biskupija Barske katoličke nadbiskupije. Uvijek se navodio svojim latinskim imenom: Suacium. Ovo je bizarno ko da katolički kotorski biskup otiđe služiti misu u, ne znam, Žabljak Crnojevića….

Pajo
Gost
Pajo

Svač je bio dukljanski, zetski i crnogorski, eto otkuda nama pravo da idemo tamo. A bogami i srpski za svo vrijeme srpske srednjovjekovne države. Bio je i u rukama drugih, kako je ko osvajao. A za ovu crkvu nijesi u pravu da je katolička, tu već postoje istorijski izvori. Za vrijeme kralja Milutina Nemanjića, on i njegova majka Jelena su… Više »

Stojko
Gost
Stojko

Tako je.

Kelt
Gost
Kelt

Albanci su iliri taman koliko i eskimi ! Narod sa jednom od najzaostalijih država u Evropi pa ilirskog porijekla ! To je potpuno apsurdno i nemoguće ! To je cista izmišljotina ! Za to nema nikakvih dokaza. Pa oni još nijesu ni nacionalno sateli. Jedina institucija koju su uspjeli da izgrade je institucija krvne osvete !

Sramota
Gost
Sramota

I to su uzeli od nas Crnogoraca

Samo jedan
Gost
Samo jedan

Krvna osveta ili “Besa” nastala od nase rijeci “Bes” iliti “Bijes” u prevodu “osveta iz Bijesa” . I to je uzeto od nas Crnogoraca ni to nije njihovo ali su prihvatili i vele njihovo od Ilira im ostalo.

Stojko
Gost
Stojko

Razumi ih. Drzava im je stara sto godina pa moraju imat bilo kakvu istoriju. Sta ce crno celjade

cesare
Gost
cesare

Boka Kotorska je imala crkve sa dva oltara u sretna vremena. Da je srece pravoslavci bi trebalo da sluze u katolickim crkvama bez problema, a i katolici u pravoslavnim.Moze se hriscanin moliti i u dzamiji a i musliman u crkvi. Naravno ako je castan covjek.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Bas si u pravu! To je i komunizam pokusao da napravi. Vidis li kako makedonci prolaze, pogledaj sto su srbi dozivjeli sa kosovom. A pogledaj sto su spanci uradili, pogledaj grke i hrvate!!! Ako se taj korov ne povadi, nema tu srece. Crna gora je mala, sakica jedna. Ovo je trebalo davno rijesiti, ali nikad nije kasno. Niko ih nije… Više »

44debilaNaCDMu
Gost
44debilaNaCDMu

Ti si puka ostrogami !!! Mesar odakle si ti čovječe ?

Balsa
Gost
Balsa

Covjek je potpuno u pravu. Evo se i ti sprdas sa svetinjama hriscana, iz aviona se vidi da si musliman

Mali Jože
Gost
Mali Jože

Ajde mesaru, izglancaj kokardu i ne avetaj. Od sto ljudi na ovom portalu ti si ubjedljivo najgluplji.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Gore nebo dolje trava bjezi mujo vidi ti se glava. Mijenjaj nik

Stojko
Gost
Stojko

Cesare, ne mogu da sluze u istoj crkvi zbog razlicitih dogmatksih pravila. Rimokatolici su se odvojili od apostolske crkve jer konstantno prilagodjavaju vjeru vremenu a vjera ne moze da se mijenja kako nama odgovara. Uostalom, pravoslavci sluze uz Duha Svetog a katolici ne. Mi onako kako nam je nalozeno od prvog dana.

Zeta
Gost
Zeta

Zovi samo zovi svi ce sokolovi za te zivot dati

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

A vidjeh odje da nazivate svestenike pedofilima. A vidji ovo; ja stvarno ne znam odakle vam obraza da vi pricate o pedofiliji kad se dobro zna kako se vi zenite i udajete. Dovodite djecu od 12god. Kolko ste posesivni i ljubomorni od zena pravite nindze, a kcerke vam se u farmerke kupaju. Samo nemojte vi o postenju, molim vas!

R. Srpska
Gost
R. Srpska

@ Mesar muckey

Ja samo jedno neznam.
Jeli Muhamed oženio Ajšu sa 6 ili sa 9 godina.
‘Ajde neka bude 7 i po, sredina.
Prvi razred Osnovne škole.

cesare
Gost
cesare

Iu kuranu kao i u Bibliji ima cudnosti i kontradiktornosti.Npr nakon unistenja Sodome i Gomore Lotove kceri su opijanile svoga oca i legle sa njim u postelju jedna po jedna kako bi mu iznijele potomstvo jer mu je zena ostala skamenjena osvrnuvsi se unazad ka Sodomi dok su bijezali odatle.Upitanju je ozbiljan incest prvog stepena.Pri tome su oni u Bibliji… Više »

Stojko
Gost
Stojko

Zenio je i babe,zene brace. Naravno,pod izgovorom dobrocinstva,preuzima brigu o njima. Bolesno. Valjda i bez toga mozes voditi brigu o njoj,kao o sestri jer tako i treba da bude. Covjek koji je bio apsokutni hedonista i manipulator je bozji poslanik. E pa Boze me sacuvaj.

Betoven
Gost
Betoven

Naslov nije dobar. Pravo pitanje je kuda ide SPC?

Stojko
Gost
Stojko

Kuda i svi nasi prethodnici,kuda i Sv knez Lazar i svi posle njega. “Ja ne odlucujem da li cu ici u bitku po tome kolika me sila prati vec po tome koliku svetinju branim.”

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Svi muslimani ce brzo u maticnu kasarnu!!!! Necete posvadjati vi hriscane, ni vi ni “risto”!!! Niste vi branili nasu bracu katolike zbog njih, nego pokusavate da ce vinete do mjeseca i zvijezda!!!! Cijeli svijet vas obozava, mole se da dodje taj soj kod njih! KUS BRE!!!!!!!

Vazi
Gost
Vazi

Kako ide?

44debilaNaCDMu
Gost
44debilaNaCDMu

Koliko si danas napisao komentara od ovih 304 mislim da su tvojih komentara 204. Aj ne blebeću čitav dan nego nauci nešto trnokope !!! I svati da se ovo nije desilo slučajno da risto drži misu na poljani na arheološkom pronalazistu i to bez dozvole !!! Sve je to plan da bi se navukli takvi kao ti i ovi 20… Više »

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

A znam vas ja bolje od bili koga. A debil je lijepo biti, ne boli! Znas ti sto boli!!!

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

A ti si, juce smo zajedno bebilisali po ovom sajtu. Ako moze admin da prebroji komentare pa da vidi ko koka vise mrzi! Ja tebe, vjeruj mi na rijec!!!!

Edin
Gost
Edin

mesaru,mora da se baviš obrezivanjem,kad ovoliko voliš muslimane

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Tek cu da se bavim 😉

Mrgud
Gost
Mrgud

Kakav si ti bolesnik. Nema lijeka.za tebe je kasno. Mržnja te raznijela.

Hahaha
Gost
Hahaha

mesaru jedi krmetine a ne go…

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Evo ga jos jedan sto mu je baba osmanlijama sirila ves

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

UMalisori su uvijek bila nasa braca! Jatolike albance su muslimanski albancu poslali po brda i maltretirali do dana danasnjeg. Kucnuo je vas cas!

Just saying
Gost
Just saying

Pojma ti nemas prijatelju, znas li ti s kog si brda?

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Mom djedu je bojler na trojku bio kad su se tvoji u kopanju kupali! Pradjed mi je u pg rodjen! A ti neces do cilja.

Hahaha
Gost
Hahaha

Ćuti balegaru!

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Jos malo pa ides da setas kamile

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

I kaze se baljegaru! Vi ste jedini crnogorci sto pricate ekavicu! Kus bre!!!

Mrgud
Gost
Mrgud

Kosovo?

Just saying
Gost
Just saying

Prvo naselje u Svaču formirano u četvrtom stoljeću prije nove ere, odnosno da su ga osnovali Iliri iz plemena Labeati, koji su živjeli oko Skadarskog jezera. Labeati su preci malisora…

Slavica
Gost
Slavica

Ha ha ha
Ne no komunista

Just saying
Gost
Just saying

Imas neki drugi argument Slavice

Mlatunjanin
Gost
Mlatunjanin

Malesija-brda, Malisori-brđani

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

A to su ovi muslimani, jel tako… 🙂

Just saying
Gost
Just saying

U 4 vjeku prije nove ere nisu postojali nit muslimani nit hriscani, Iliri su bili pagani. Nema na cemu!

Dux
Gost
Dux

Malisori su crnogorci katolici. Nemanjicima se nisu dali. Velika je greska napravljena sto se vlast tada odrekli katolika tj sto ih je morala usvojiti Albanska crkva i nametnula im jezik. Dobar primjer je u Baru gdje istu katolicku crkvu sluze albanski svestenici sa Kosova i pokusavaju da nametnu svoj jezik. Bilo je dosta pokusaja da se ti vjernici nazovu i… Više »

R. Srpska
Gost
R. Srpska

Ne ide nikuda Crna Gora, no po pravdi i pravu veliki dijelovi grada Bara, Podgorice, opština Tuzi, naravno Ulcinj, Rožaje, Plav, Petnjica i još ponešto….. idu u Albaniju, inače Crnoj Gori prijateljskoj državi. Ne odma’ ali to je proces. Vrijeme je nakako postalo ubrzano, ono što je juče bilo nezamislivo danas je opšteprihvatljivo, ono što se danas nadzire na udaljenom… Više »

Sažaljivi
Gost
Sažaljivi

A, vi se začauriste u BiH za sva vremena.Mi smo đesmo i tu ćemo ostati.NATO je garant.

R. Srpska
Gost
R. Srpska

@ Sažaljivi NATO je garant ?!?!?!? A ‘oće li NATO postojati do kraja svijeta i vremena ??? Jesi li mogao oktobra 1987. godine zamisliti da će se raspasti SSSR ??? Jesi li iste navedene godine i mjeseca mogao zamisliti da će za 4-5 godina početi rat u SFRJ ??? Čini mi se da su takvi kano to novembra ’41. druge… Više »

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Tako je.

Mrgud
Gost
Mrgud

A i ti si iz šumske,Božovi jarani. A otud bolest.

R. Srpska
Gost
R. Srpska

@ Mrgud

Ja sam bivši bagerista.

DANGRAD
Gost
DANGRAD

Kuda ide Crna Gora kad pravoslavni Mitropolit ne moze da pristupi pravoslavnom hramu? Ide ka tome da opet neki Numan Pasa pali Cetinje. Samo sto ovoga puta to Cetinje nece imat ko ni da proba da odbrani.

Krstaš barjak
Gost
Krstaš barjak

Neće biti nsjvećeg crnogorskog junaka vojvode Joksima Knezevica da odbrani Cetinje sa odredom svojih Šaranaca. I da za to dobije od ruskog cara Aleksandra, Orden Svetog Stanislava. Koji se dodjeljuje za najveca ratna dostignuća i za hrabrost

Bobo kocka
Gost
Bobo kocka

Ove naše Albance iz Ulcinja treba sve napiti loze(masu loze) i onda dovesti Amfilohija da ih sve pokrsti.Kad se otrijezne posliije će ih biti blam i ostaće tako Crnogorci za uvijek.Onda zajedno svi pod jedan barjak na liturgiju i riješen problem.

cesare
Gost
cesare

Sto se tice zaobljenosti kupola ,to nije odlika iskljucivo ortodoxnih crkava, vec i mnogih starih katolickih ,cak je i Vatikan sa takvom kupolom. Realno, Isus Hrist je isao u sinagoge, jer nije bio ni katolik ni pravoslavac vec Jevrejin.Nije dosao da stvara novu religiju, vec da sprovede zakon i proroke , tj judaizam ali na pravi nacin. Bio je obrezan,klanjao… Više »

tetrebu
Gost
tetrebu

jesu li jevreji izdali svoju vjeru? je li hriscanstvo sekta u okviru judeizma?

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Ne analiziraj ti hriscanstvo! Tetrebu gadni

tetrebu
Gost
tetrebu

jesam te što pitao miki? cuti da saznas ko si.

tetrebu
Gost
tetrebu

cesare ni u talamudu, kao ni kabbalahu, svetim jevrejskim spisima se ne spominje božansko otjelovljenje. isus je za njih kao i muhamed za hriscanstvo. a ko je imao najveći uticaj na jevreje? hermes trismegistus?

cesare
Gost
cesare

Odlicno pitanje .Hriscanstvo je na Hristov nacin shvacen i u praksi sproveden judaizam ,koji On nije dosao da ukine nego da ga ispuni. “Nisam dosao da ukinem ni jednu jotu iz zakona”, veli Isus.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Ne migu oni da shvate to sto ti pises! To sam ja probao, pokzsao sam da objasnim da moze lijepo! Oni samo razumiju kad kazes ‘ kus bre i slaha mi !!! Hahahahahaha….

Pajčin
Gost
Pajčin

Što se tiče zaobljenih kupola, tu je stvar jasna: to je vizantijski stil, prvi put osmišljen na Svetoj Sofiji i od tada karakteristika pravoslavnih crkvi. Naravno, u vizantijskom stilu su napravljene i neke katoličke crkve, ova glavna u Vatikanu, ona svetog Marka u Veneciji itd. A onda se kupola svidjela i muslimanima pa su počeli da prave takve džamije. Ali… Više »

Stojko
Gost
Stojko

I rekao da se krstimo u ime Oca i Sina i Svetoga Duha. Ne manipulisi. Katolicke nemaju oltare kao mi a sa kupolama i trouglastim ako oce. Postovacemo se al moramo priznat ko smo.

Alen
Gost
Alen

Crna Gora ide u Islam !

Slavica
Gost
Slavica

Isla je za vrijeme Otomanskog carstva a onda su došli Petrovići i trt

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

To su pricali i oni sto im vase babe rasirise ves

serdar Janko
Gost
serdar Janko

O cemu vi pricate ljudi,kakvi Mandici i tandara mandara,ovdje se radi o tome da u sred Crne Gore saka albanskih nacionalista odredjuje ko se dje moze okupljati,ponavljam ovo se desava u Crnoj Gori ne u Albaniji.Ne pokusavajte ublaziti vasu bruku,jer ovo je bas to BRUKA. Ok mogu da razumijem mrzite SPC,mrzite Srbe,ali valjda volite svoju zemlju a u njoj valjda… Više »

Oktopod
Gost
Oktopod

Sve potpisujem od rijeci do rijeci sto si rekao,samo bih dodao ovo:o cemu vi, pricate ljudi,kakvi politicari i tandara mandara ,ovdje se radi i o tome da sacica ratnih huskaca,profiteraa,da ne kazem i ono najgore o njima sto, su…dakle takvi ne dozvoljavaju vjernicima CPC da vrse vjerske obrede u njihovoj CG!Dokle?Serdare Janko,milo mi je da ste se nasli u nasoj… Više »

Dobronamjeran
Gost
Dobronamjeran

Nijesi ti Oktopod no vrana.

Oktopod
Gost
Oktopod

Ponavljam,drago mi je da se nadjete u, istoj situaciji ka pripadnici CPC!Ko zna,mozda razmislite poslije ovoga i pruzite ruku Crnogorskim vjernicima.Zasto se nebi zajedno molili i ulazili u hramove?Sve se moze kad se oce,…necu ti nista ovaj put odgovoriti na onu uvredu o vrani.

Dobronamjeran
Gost
Dobronamjeran

Izvini za ovo vrana, to je bila prva reakcija, što se ostalog tiče, znajući lično neke pristalice CPC, s njima ni u crkvu!

Bobo kocka
Gost
Bobo kocka

Nije baš za poredjenje!Sve je ispravno rekao osim sto je ne bi napisao zajedno al sitnica.Ti si oktopode malo ogorčen pa zato tako pričas.Inače si dobar momak!

Oktopod
Gost
Oktopod

Bobo kocka,hvala ti!Dobronamjerniji si cak i od dobronamjernih!

Crni
Gost
Crni

Serdare…potpuno si u pravu…zar sacica nacionalista da sprjecava vjersla okupljanja..ovo je CG a ne Albanija…

Siki pravi
Gost
Siki pravi

Posle kad Crnogorci pocnu da šklepaju, bice da placu. Vazda prvi pocnu sa provokacijama, pa kad Crnogorci zalijepe zadlanak za usi, zovu cio svijet upomoc.
Poceli su rat u biH ubistvom svata, da bi ostvarili Zelenu transferzalu, pa dobise Republiku Srpsku za komsije. Sad se granice samo sa hrvatskom i Republikom Srpskom.

Nova
Gost
Nova

CDM veoma perfidno i providno huska javnost i dodatno pravi podjele izmedju crnogoraca i srba, pogotovo sad kad bi podjele trebale biti izbrisane i pozvati na jedinstvo naroda. Evo do cega smo dosli. Da manjina nas uci ko smo i sto smo i kome pravoslavne crkve pripadaju. Sram te bilo Crna Goro.

Siki
Gost
Siki

Samo nije jasno odkud pravo muslimanu Sulejmaniju da odredjuje je li katolicka ili pravoslavna crkva u pitanju. Ovo je dokaz da njega ne interesuju jesu li zidine katolicke ili pravoslavne, vec ga interesuje da pravi nasilje nad svestenicima Mitropolije. Zamisli samo da neki Crnogorac u Turskoj nasiljem pokusava nekog imama sprijeciti da se klanja. Ovi nasi raketasi su se mnogo… Više »

Slavica
Gost
Slavica

Na rumijskom vrhu je tumul (grobno mjesto velikana), a do skoro sve 3 vjere su izlazile i nosile kamen na tumul (ili mogilu) sto je bio ilirski običaj. Ima li kod albanaca toga?

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Bravo, kad se masne budu vezale pravoslavci ce biti agresori!!!

Slavko
Gost
Slavko

Proguglajte i vidite kako je izgledao novac koji je trebao Njegoš da kuje. Na Cetinju u muzeju novca ga imate. Zvao se Perun i imao je 70% sličnosti sa ilirskim novcem (zmija sa jedne strane a šaka koja drži munju sa druge). I zamislite jedan Vladika mu da ime Perun a zvanična istorija kaže to je paganski bog bio. Ne… Više »

tetrebu
Gost
tetrebu

pa i jeste pola uzeto iz paganskih običaja. sta je tu čudno? evolucija religije kao što se danas ide ka ekuminaciji. polako… ne tripujte se hrišćani a ni vi muslimani! abraham vam je otac ko i jevrejima, a ko vam je otac nad ocem? 3000 B.C Egipat krije tajnu.

tetrebu
Gost
tetrebu

Amonov mladji brat 🙂 ono kao uzor na odina a više thora 😉

Krstaš barjak
Gost
Krstaš barjak

E nije ni Egipat u pitanju. Prije 3000g su Kinezi imali barut. Sve ti je ostalo jasno. I koristili ga u bitkama

tetrebu
Gost
tetrebu

nemaju kinezi nikakve veze, dok su hindusi nesto drugo! hinduizam je imao uticaj na egipatsku mitologiju.

Amonra
Gost
Amonra

A ko je bio perun, znaš li ?

Zoran
Gost
Zoran

Risto je mandicev duhovnik.

Mod
Gost
Mod

Podrška Mandiću!

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Na zalost, ali je u pravu!!!

Slavica
Gost
Slavica

Iliru su bili kršni , visoki i hrabri ljudi. Ovi današnji albanci ne mogu ni košarkaški tim da sastave a da im banane ne pucaju. A koliko su hrabri jedini junak im je Skenderbeg koji je od Jova i Vojislave i koji je pričao naš jezik i pisao ćirilicu. Sve je dokumentovano i dokazano. Kult zmije sto su iliri postovali… Više »

cesare
Gost
cesare

Od Voislave da ali od Jova ne. Ako je vas srpski sto mu ni jedan spomenik ne podigoste kroz vijekove.

Nova
Gost
Nova

Branilović.

Slavica
Gost
Slavica

Nije sprki nego crnogorski.
A kao sto vidis kod nas svaki spomenik ima rok trajanja od 30-40godina

dagy
Gost
dagy

A tek sto su iliri bili vrsni pomorci,a ovi veze s pomorstvom i brodogradnjom nemaju.pleme sa kavkaza,eto im i igra ona njihova ista samo sto su ovi odje malo usporili ritam.Ovo sam sve cuo na htv od hrvatskog istoricara.

Dusko
Gost
Dusko

Istina, hrvati isto vele sa su albanci divljaci koji nemaju veze sa ilirima. emisija na rubu znanosti i goran saric iz rijeke

cesare
Gost
cesare

Podji Slavice medju Arbreshe na Siciliju i Kalabriju pa im ovo reci i vidjeces kako ces se provesti. Skenderbegu srbi niti jedan spomenik nisu podigli. Zato sto znaju da nije njihov vec bezumno i zavidno svojataju. Takodje dinaroidni Albanci su izuzetno visoki ljudi, a ima i srba kepeca zivio sam po srbiji kao i ovamo.

Slavica
Gost
Slavica

Ti visoki albanci su albanizovani crnogorci.
Zato smo genetski mnogo bliski

cesare
Gost
cesare

Ako su Albanci “jadovi i nesto mizerno ” kako je moguce da “superiorni” crnogorci budu poalbanceni od takvih “inferiornih slabica” kakvim ih vi smatrate. To znaci , da ste ne dao Bog gori od njih.Pustimo se toga ko je bolji od koga sve je ovo gotovo 100 posto isti DNK . Iliri su svi u osnovi,samo neki vise poslovenjeni neki… Više »

cesare
Gost
cesare

Crna Gora treba da dozvoli da se moze biti crnogorac naravno u osnovi pravoslavac,ali i katolik kao i musliman.Albanci su tako koncipirani, i drugi narodi Svedi,Njemci i mnogi.Zasto sve katolicko nuzno mora biti hrvatsko ili pravoslavno srpsko ili muslimansko nesto trece.Jedna nacija moze bastiniti vise konfesija pa i religija cak.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Pricate o pojatolicenim pravislavcina.. skiro cujeli taj buo italije je pokatolicen. Sa kim ja pricam!

R. Srpska
Gost
R. Srpska

@ cesare Naj višlji ljudi na svijetu su Srbi iz Republike Srpske. Dokaz : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_average_human_height_worldwide Nemoj da te brka ovo Bejha, pošto je mjerewe vršeno ( link jasno pokazuje) u B. Luci, daklen međ’ Srbima Krajišnicima, a zamisli tek koliko su visoki Srbi Hercegovci jer su Trebinjci ( ako se gleda po mjestima), prosječno naj višlji ljudi na svijetu. Izvor… Više »

cesare
Gost
cesare

R. Srpska – Upravo sam ti dao podrsku glasao za plus za komentar jer istinu govoris.Zaista su taj dio dinaraca takvi.Ali i sam znas da ostatak srbije nije takav.Ja sam govorio o albanskim brdjanima takodje dinaroidima a ne o svima albancima koji su naravno znatno nizi.Uopste pojas dinaroida jeste najvisi u koji spadaju ,krajisnici ,hercegovci,licani,planinski crnogorci kao i ovaj dio… Više »

R. Srpska
Gost
R. Srpska

Pogledaj prosječnu visinu u Srbiji. Muškarac prosječno visok 182 cm, npr. višlji od prosječnog Hrvata za 2 cm. Zatim uzmi u obzir da u Srbiji ima oko 160ooo Roma po popisu ( realno oko pola miliona) koji su visine kano i Hindusi, ima i Albanaca i ko zna koga još. A i poneki od njih je vjerovatno mjeren, koji kvari… Više »

cesare
Gost
cesare

R. Srpeka – 100 posto si u pravu brate. Bog te cuvao tebe i tvoje.

R. Srpska
Gost
R. Srpska

@ cesare

Hvala Cesare, takođe.
No postoji još jedna bitna stvar kod Dinarida ( nevezano za državu, naciju, vjeru i sl).
Njihova fitička visina i “čistota gena” nikako ne znači i veliku pamet.
Ustvari ona je upravo suprotna od količine pameti, obrnuto je proporcionalna s’njom.
To dokazuje pošljednji 100 godina u kojima možeš naći međusobne ratove, pokolje, genocide i sl.

Sve naj bolje,

Strijelac
Gost
Strijelac

Koje su vjere, Dačić , Vulin, Stefanović,…?

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Slavice, nemoj nikad da povezujes hriscane sa muslimanima. Jatolici albanci imaju problem sa muslimanima. Oni su njih pocerali po brda i ugnjetavaju hriscane!!!!

cesare
Gost
cesare

Edi Rama je visi od Vucica za koji cenat,mada obojica nisu neke visine moralno

Krstaš barjak
Gost
Krstaš barjak

Samo sto je Edi Rama pravoslavac. Malo veze sa Albancima ima u etnogenetskomsmislu

Budimo realni
Gost
Budimo realni

У П. М.

emenman
Gost
emenman

Najveća je glupost raspravljati o ovome kao o vjerskom pitanju. Amfilohije nastupa isključivo sa političkih pozicija u cilju rušenja Crne Gore. Potpuno istu priču, samo u drugačijem kontekstu imao je Slobodan Milošević koji je navodno branio Srbe na Kosovu i u Hrvatskoj a u stvari je branio svoju vlast. Srbima se U Crnoj Gori srećom neće desiti ono što im… Više »

Siki
Gost
Siki

Risto Legija Radovic oce da pali i zari ponovo. Ovo nije bila srpska crkva i sro bi on tu sluzio. Siguran sam da je mitropolit Mihalo htio da sluzi, da mu niko ne bi smetao, mada ne znam sta ce ikakva liturgija da se sluzi na arheoloskim ostacima koji su pod kontrolom drzave.

Ko si ti
Gost
Ko si ti

Zasto se vi mijesate u tudju kucu. Crkva nije vas vjerski objekat i nema sta vi da je stitite od ptavoslavaca. Nije vasa prćija

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Da. Palucemo ako treba, ali pravoslavlhe nw damo!!!

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Kakvi su ovo blavori:-)))

milan
Gost
milan

Anfilohije cuva Crnu Goru i vjeru dokle drugi ugrozavaju nas koji volimo istinsku Crnu GORU I Srpsu pravoslavnu Crkvu.mnogi su zazalili vrijedjajuci Mitropolita a ne daj mboze da zazale i ovi sto nastavljaju sa vrijedjanjem

Nova
Gost
Nova

Podsjetimo da su mnogi koji su rusili crkve po Metohiji pokojni. Ne zakasni Bog nigdje.

Radusin
Gost
Radusin

Vidi, pop Risto, da će Vučić , morati da prizna Kosoovo, plebiscitom građana, ili na drugi način, vrlo brzo, pa bi da ga zamuti ovđe, odnosno da zavadi – Crnu Goru sa Albanijom i Kosovom. Tako bi, kako je, uostalom i navikao da muti od, Knina, Banja Luke, Beograda, pa do Prištine i Podgorice, izazvao međuvjerske sukobe i nedajbože građanski… Više »

Prdusin
Gost
Prdusin

Ako sam kažeš da je to nemoguće kako možeš da lupetaš takve gluposti? I da bilo ko odavde uvuče Rusiju u rat? Zbog luke Bar?

Radusin
Gost
Radusin

Ne samo da si nekulturan, nego ne znaš ni shvatit oono što je napisano.Mržnje sirova vam ne dozvoljva ni da razmislite prije nego beknete.Pročisti glavu ili je,bar očisti, jer si mi se previše uvukao.

Prdusin
Gost
Prdusin

Nije te teško shvatiti! Nekultura je tvoja odlika, možeš da se ne slažeš sa nečijim mišljenjem ili postupcima, ali to ti ne daje za pravo da vrijedjaš. Mitropolit Amfilohije nije pop Risto, a drugo kako ti znaš šta se dešava u njegovoj glavi? “Mržnja sirova i bekanje” su tvoje i ne pripisuj ih drugima! Ono što ja tebi govorim je… Više »

Radusin
Gost
Radusin

A, što ti snači to: Prdusin, kad je moj nick, Radusin?A, što sam napisao u komentaru, tako i mislim-ispravi glavu, obavezno.

Azmont
Gost
Azmont

Svač je bio prijestonica Duklje i naših kraljeva iz dinastije Vojislavljević. Međutim, na ulazu u Svač sada je neko nelegalno postavio tablu na kojoj na albanskom jeziku piše: “U čast naših predaka Ilira koji sagradiše ovaj drevni grad Svač kao zaostavštinu naše albanske kulture”. Niko ne reaguje i ne uklanja tu tablu koja je čisto falsifikovanje istorije, i zato su… Više »

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Samo ti razdvajaj pravoslavce zbog tvog interesa. Kopate rupu sebi!

Haris@hotmail
Gost
Haris@hotmail

Sta lupetas. Crna gora 100 godina tu. A crkve 2000

Pajo
Gost
Pajo

C rna Gora je tu 1000 godina. Prvi crnogorski kralj Mihailo Vojislavljević je stolovao u Svaču!

Realan
Gost
Realan

Albanija postoji nesto malo vise od 100godina a Crna Gora je naj starija zemlja na ovom podrucju ,stabiste tek radili da vas ima 75 posto a nas 5/6 kao vas.

DALI
Gost
DALI

Ovi što jedva čekaju ovakve i slične informacije jer nemaju ideje niti motiva da napadaju ali sve, ne birajući jeli Amfilohije ili bilo koji drugi vjerski poglavar otvorila im se prava diskusija .Mi ćemo raspravljati i svadjati se šta je naše ,šta je njihovo a opet ću reći samo jedan potez ali neko ovdje nema hrabrosti ili neželi da donese… Više »

DALI
Gost
DALI

Mislim da je ovo smišljen potez da se malo ispita reakcija policije i države a ovaj bidon iz ulcinja nije baš bezazlen i nije u akciju stupio da mu neko nije dao signal da se malo prebaci lopta na Ulcinj .Trenutno je turistička sezona a posla nema manje turista sa Kosova idu u Albaniju pa se mora nešto dešavati.Znate sigurno… Više »

Crnogorka
Gost
Crnogorka

Mandićeva priča je za učmale umove koji su ostali u XX vijeku a možda ni za njih više!

Todor
Gost
Todor

Zabranjuju liturgije, a odrzavaju gej parade. Slika i prilika nezavisne Grdne Gore.

Virus
Gost
Virus

Kuku, Todore za tobom i tvojom ludom glavom.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Kukala majka za tobom kao sto i oce

Virus
Gost
Virus

Ti kuneš, kao pop Risto – isto.Očisti tastaturu od krvavih ruku, Mesare.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Ze moje ‘ture!!!

djole
Gost
djole

Nije ovo istinski medjuvjerski sklad,nego precutna koalicija izmedju manjina i vlasti koja je uperena protiv pravoslavnog duha vecine Crnogoraca. Kakav je to sklad kada ja kao pravoslavac,u mojoj zemlji, koja je 80% pravoslavna,ne mogu da udjem u svoj vjerski objekat?Ljude u vlasti ne interesuje istinski ta prica,vec se sve posmatra kroz glasove,funkcije i benefite. Zato ja kao Crnogorac trebam da… Više »

Ivana
Gost
Ivana

To je katolicka crkva

wiliams
Gost
wiliams

Eto tako.živio brate.kome smeta krst na zastavi a smeta i smeta mu što živi u dominantno pravoslavnoj zemlji uvijek može potražiti sreću i blagostanje u nekoj njemu prikladnoj zemlji.ali dok su odje moraće itekako poštovati većinu gradjana.a zagondziju iz ulcinja u spuž pa može tamo da drži lekcije iz istorije crne gore.

tetrebu
Gost
tetrebu

cesare pošto je nemanja prešao u pravoslavlje i crkva je sa njime. cao zdravo.

cesare
Gost
cesare

tetrebu – Postujem tvoje misljenje imas pravo na svoj stav. Cijenim tvoju iskrenost , Bog ti dao svako dobro

tetrebu
Gost
tetrebu

covjek ozidao svoju novu konvertitorsku izvornu tačnije. nema tu sta… katoličku raznjeli mongoli…

cesare
Gost
cesare

Problem je sto ta crkva je preoteta od katolika, ne pocinje svijet niti istorija od konvertitstva Nemanjica u pravoslavlje.

Nova
Gost
Nova

Crkva dragi Cesare nije preoteta od katolika i zamilocu te u ime svih nas da nas ne ucis o crkvi i o nasoj istoriji. Zahvaljujuci Bogu,zidine i oltari su ostaki sacuvani pa ako i dalje vjerujes u novu istoriju kreiranu od strane albanskog zivlja, a ti se fino popni na Svac pa ces vidjet da su vrata crkve sa zapadne… Više »

cesare
Gost
cesare

Nova – Nemanjici su bili katolici prvo, to svi znaju ,u Boki oltari mnogih pravoslavnih crkava gledaju zapadu sto znaci da su izvorno bile katolicke i isto zaobljene kao i pravoslavne . Hronoloski Rim je stariji na ovim prostorima od Vizantije ,sto naravno ne znaci da je bolji .Za mene licno su recimo isti.A prije svih bilo je paganstvo .… Više »

serdar Janko
Gost
serdar Janko

Sve 5

Budo
Gost
Budo

Ovaj Amfiloohije, nosi sa sobom zlo sjeme, koje ugrađuje u glave, vjernika i kvazi vjernika … izaziva i uzrokuje mržnju međunacionalne sukobe … od Ivanovih korita pa nadalje, sve do Svača.
Što se, Mandića tiče, jasno je, koji su mu ciljevi.Sud će, nadamo se, ubrzo reći svoje … a, u međuvremenu “držati ga na oku”.

Budomojelijevo
Gost
Budomojelijevo

Drži ti i zanosi!

Momisici
Gost
Momisici

Samo Vi držite Vladiku i Mandića na oko pa kad nam pocnu pravit još više probleme onda će bit Kuku Lele…Ne vidite dalje od nosa.

Poturicaa
Gost
Poturicaa

Nisi ti budo no ekrem no te sramota da kazes i upecatljivije je kad stavis pravoslavno ime mislis da pravis vecu podjelu medju bracom.

44debilaNaCDMu
Gost
44debilaNaCDMu

Anfilofije je ovo sve smislio on je indirektno najavio Albancima provokaciju !!! A odkad se sluzi liturgija na poljani na arheološkom pronalazistu ???? Ovo sve kad provedeš između redova ovo je bio plan i to uspješan da se zašuška malo a Albanci glupi naseli ! Samo da su ga pustili i plan bi propao !!!.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

U pravoslavnoj drzavi!

44debilaNaCDMu
Gost
44debilaNaCDMu

Kojoj državi ???? Mi smo gradjanska država kakva pravoslavna ovo sto se desilo je sa neke adrese organizovano i isplanirano izračunato dobro šta treba učinjen i Radit da se malo CG zašuška .Albanci du naseli debili nijesu svatili plan ili i njima je neko reka da protestuju . Ovo nema šanse da je slučajno ovako ispalo .

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Sve sto nijesu uradilu nasi preci mi cemo morati. Ovog puta bez greske!!!

Nova
Gost
Nova

Veciniski pravoslavna.

Stojko
Gost
Stojko

Vecinski pravoslavna. ne zanosi se.

Anonimus
Gost
Anonimus

E pa pozovi Amfija kod sebe na stan na jednu liturgiju i direktive…

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Ja imam kucu. A ti ces brzo u maticnu kasarnu!!!

Tuke
Gost
Tuke

Albanci su stopirali podjelu placeva na teritoriji dje su oni vecina a zemlja drzavna sad brane pravoslavne obrede u opstinama dje su vecina cuknite se ljudi u glavu sve ima mjeru sve da je to bilo neznam cije moze jedino drzava da zabrani pristup a ne grupa ne obrazovanih nacionalista.

Stojko
Gost
Stojko

Cus neukog covjeka. i ne projektuj albanske osobine na Crnogorce i Mitropolita.

Miraš Tenda
Gost
Miraš Tenda

Poslao sam Steva da malo očrsne kod gospodina Gege Sulejmanija.

natali
Gost
natali

Mislim da o ovome ili sličnome ne bi trebalo pisati u novinama jer ako želite mir i sklad nešto treba i prećutati a ne sijati nemir Danas ljudi treba da teže miru dosta je bilo ratova živite ljubav a kroz ljubav međusobno povjerenje.Tu tražite Boga tu je vas mir i blagostanje…..

Srbin Ulcinj
Gost
Srbin Ulcinj

Ta crkva svetog Jovana je zaduzbina srpskog kralja Urosa I Nemanjica. Mitropolit dolazi na nasu kulturnu bastinu ne albansku. Ako niste znali Skadar je 1000 godina bio srpska prestonica.

Sažaljivi
Gost
Sažaljivi

Srpska, ma nemoj, Nejaki?Vrati ti Kosovo, ako ti basta.

tetrebu
Gost
tetrebu

jao starovarosaninu opet lupas hahahah podgorica je preko 100 god. duze pod turcima bila nego beograd! srbija sve ukupno 350 god. a cg 400! i te gluposti da nisu dizali ustanke nemoj da pričaš sem odje, da ti se ljudi ne bi smijali znaš? ! prelistaj malo srpske bitke prije i poslije kosovskoga boja!

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ha ha Srbine iz Ulcinja. Raška je za vrijeme Dušana bila silna. Ali to je trajalo oko 9 godina. Poslije toga Srpska država je nestala i pojavila se tek kad su Turci sredinom 19-og vijeka pošli kući. Čitajte da ne pišem 10 puta. Nemanjići su Svač srušili do temelja i zapalili.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Opet malo edukacije staropodgoričanine: Koliko je država Nemanjića bila slaba govori podatak da je na ovim našim prostorima vladala duže, nego dinastije Balšića i Crnojevića zajedno.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Opet Oprem izmišljaš. Niđe ne pišem da je bila slaba. Komentar je na glupost da je Skadar bio 1000 godina srpska. pijestonica. Bitnije je da ste vi kao država nestali poslije Kosova i pojavili se poslije 500 godina.I da Turci ne odoše kući mi bi se danas sa Turskom graničili.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine , milo mi je što nisi demantovao koliko su Nemanjići vladali ovim prostorima. Druga stvar, rekao si da je bila silna samo 9 godina u Dušanovo vrijeme, pa ispada da je ostalo vrijeme bila slaba. Treće Kragujevac se oslobodio od Turaka 70 godina prije nego Podgorica, Beograd 11 godina prije.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Oprem opet manipulišeš. Nije važno kad je koji grad oslobođen no je li država bila slobodna. Sa vama su Turci upravljali 500 godina. I to tvoji jeftini trikovi ne mogu promijeniti. Još veća sramota je što Srbi nijesu ni pokušavali da se oslobode.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Ako ćemo da pričamo do u detalje, onda da pričamo, Čevo odakle sam ja je bilo slobodno, a krajevi odakle si ti su bili pod Turcima i nemoj da se kitiš tuđim perjem.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Pa naravno Oprem da je tako. . Zato je tvoje izdajstvo Crne Gore puno veće, od moje nemjerljive ljubavi prema Crnoj Gori.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, nadam se da su neke stvari apsolvirane i da nećeš drugima prebacati što su se kasno oslobodili od Turaka. A što se moje izdaje tiče, u današnjem vremenu svakog ko poštuje zavjet Svetog Petra Cetinjskog i ko se “sjeća ovog srpskog krvavog krša”, kao što reče veliki Njegoš, proglašavate za izdajnika. Ali proći će i ovo vrijeme.

Poturica
Gost
Poturica

Nisu posli nego su pobjedjenu u ratu za oslobodjenje od okupatora ,koliko su hrabri bili skakali su sa prokletija da ih Crnogorska vojska ne stigne .

Ec More
Gost
Ec More

Pritni pak, Ako su Nemanje Nimani kako sagradise Pecarsiju a spalise Svach?

cesare
Gost
cesare

Da je Svac , bio srpski ne bi ga spaljivali Nemanjici.

Nova
Gost
Nova

… ne laprdaj. Svač je razoren u 16 vijeku od strane turaka. Nemojte nas vi uciti nasoj istoriji i navoditi vodu na svoju vodenicu,narocito vi koji postaste od nas.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Nova, Nova. Država Duklja je starija od Raške 200 godina. Dukljanski kralj stariji od srpskog 140 godina. Pa razmisli ko je od koga postao.

Poturicaa
Gost
Poturicaa

Kad tako dobro znas istoriju da neznas ko ti je i kad primio islam od predaka ,jeli ti pradjed Milos Janko ili Uros

milan
Gost
milan

tako je ne znaju oni sta rade

Crnogorac
Gost
Crnogorac

Ajde jadan nepricaj glulosti. Stbarno neznam dje procita il te krivo nauci. SKADAR 1000 godina prestonica srpstva ? Svasta .

Nova
Gost
Nova

Bio bio. Pukom srecom su ga zakucili nakon prvog svjetskog rata.

cesare
Gost
cesare

Uros je bio vatreni borac za katolicizam.

Nova
Gost
Nova

Nije Uroseva vec Vladimirova koju su Nemanjici nakon razaranja Mongola obnovili.

Ec More
Gost
Ec More

Pola CG, pola RS, pola MK I pola Grkije

JokNoTvoje
Gost
JokNoTvoje

Da ti nije malo mnogo ? Pazi da ne ostanes i bez toga što imaš, kad se udruže ovi što ih pobroja.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Iskopali ste cu rupz sami sebi

cesare
Gost
cesare

Hrvatski kralj Tomislav je stigao do Bugarske, pe je bolesno zbog toga tvrditi da je to Hrvatska .

Crnogorka 101%
Gost
Crnogorka 101%

Niko ne smije zabraniti ulazak na sveto mjesto! U srcu mi je CRNOGORSKA crkva ali volim da uđem i u džamiju i u katoličku crkvu. Nijesam sigurna da g.Amfilohije ne bi svojim rječnikom potpirio atmosferu !!!

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Kakcim se vi sve forama bavite!!! No neka ste, i treba kad je iz nas izasla pamet, hrabrost i postenje!!!

dagy
Gost
dagy

Pa pogledaj video pa prosudi.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Borise Raonicu, prodaste pravoalavlje bez uspaljenog metka. Sve zasta su se generacije pravoslavaca borile vidadoate za dobru platu vecina, a neki za ozbiljno bogatsvo. Pojescete vi to, i ostace vam djeca zajedno sa nasom da ne znaju sto ih snadje. Sv Vasiliju su progonili i proceravali ovi sto ih vi stitite. Popi…i ste se na sve Petrovive, Radonjice.. Koati svakog… Više »

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Kad Pomenu Sv. Vasilija, valja napomenuti da su tvoji Srbi 1918-e nosili sanduk na kom je bilo njegovo ime, kao i ime Sv. Petra Cetinjskog, po Nikšiću. Da ne pišem što su po tim sanducima činjeli. No vi Srbi imate selektivno pamćenje. Da nam bog pomogne da se od vas odbranimo. Od ostalih ćemo lako.

Petrašin
Gost
Petrašin

To su bili žandari iz Morače i Nikšića, Srbi.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Nije bitno Petrašine ko je personalno vršio nuždu po sanducima. Bitno je da je to bio stav tadašnje srpske države i srpske politike, prema Sv. Vasiliju, Sv. Petru Cetinjskom i državi Crnoj Gori.

Petrašin
Gost
Petrašin

Vrlo je bitno da se zna ko su, Stara Podgorice, analogno je li ovo juče stav crnogorske države i crnogorske politike?

tetrebu
Gost
tetrebu

starovarosaninu tebi se i nije za čuditi jer si titov pionir. da ne pominjem da su najveće komunjare u cg bile. nije ni čudno kad vam je temelje postavio. samo nemoj ti i takvi da se petljate u religiju – ne ide…

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanin: Kad već pomenu Svetog Vasilija i Nikšić, onda je red i da pomeneš da su crnogorski komunisti posle II svj.rata na Vidrovanu kod Nikšića, organizovali ( da im Gospod oprosti na neznanju) sahranu Boga.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Dobro je Oprem što ti znaš da je ovo istina pa i ne pokušavaš da demantuješ. Sad pričamo o Srbima u Crnoj Gori i o odnosu prema Crnogorskim svetinjama. Kad bude tema komunizam, dosta ćemo se složit a dosta bogomi i nećemo.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, ja znam za taj slučaj i prije sam pisao da je to uradilo nekoliko bitangi. Milo mi je što ne demantuješ slučaj “sahranjivanja” Boga, od strane komunista. A imamo i slučaj rušenja Njegoševe kapele 1972. godine, koje je naređeno od čelnih ljudi Crne Gore i postavljanje obilježja koje nikako ne odgovara pravoslavnom Vladici.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Oprem opet manipulišeš. Ti dobro znaš da je Njegoševu kapelu, koja je bila malo oštećena i mogla se popravit, srušio tvoj kralj Aleksandar 1924 godine. Novu koju je napravio posvetio je svom sinu. Za sve ovo imaš dokumenta i fotografije stare sto godina.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Ti uporno braniš austrougarsko rušenje kapele i to što je Stjepan Sarkotić dobio titulu “baron od Lovćena”, kao i to što su da mjestu kapele austrijanci htjeli da prave spomenik Caru Franju. Ali ako ne vjeruješ meni, bar pročitaj šta je princ Mihailo Petrović Njegoš rekao o rušenju kapele 1916.

Mantija
Gost
Mantija

Kažnjeni su, čim su ovakvi …

tetrebu
Gost
tetrebu

oprem nece taj to pomenuti budi siguran! on je isti taj i zabolje njega za hriscanstvo, nego vidi priliku da klepa po usima – porez.

yug
Gost
yug

Nije to bilo posle rata, vec u toku rata. Postoje zapisnici i naredjenje tog dogadjaja

Nova
Gost
Nova

Jeste oprem. A desilo se i cudo kad su komunjare htjele da “sahrane” Sv Vasilija ostroskog pa se kivot sam digao i dolebdio na mjesto na kojem i danas pociva. Uh,slava Bogu i slava Svetim Vasiliju Ostroskom Cudotvorcu

Nova
Gost
Nova

Evo kako se prekraja istorija i kako se manipulise. Moji dragi crnogorci i srbi, mosti su nosene da bi bike sacuvane od strane neprijatelja. A tebi moj druze toplo preporucujem da se iskreno pokajes zbog ovih neistina i hule na naseg velikog Sveca.

Turcine
Gost
Turcine

Prca te serbova istorija ,dobro si je naucio ali iz pogresnih knjiga.

Anonimus
Gost
Anonimus

Gdine Mesaru, baš bih volio da vidim kako pišete Muckey na ćirilici, jer očigledno razmišljate tako. Medjutim, imamo ovdje jedan problem, čak i braća Srbi ne krivotvore istoriju koliko domaće posrbice. Pogledaj seriju Nemanjići, pa ćeš možda čuti šta tvoji roditelji i plemenici ne znaše ili ne śćedoše da znaju… Barska Patrijaršija – katolička – je starija od svekolike Srpske.… Više »

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

A ti si katolik? Vidis, ja sam pravoslavac!

Anonimus
Gost
Anonimus

@Muckey moj druze, pravoslavni, i ja sam pravoslavac. Ali kada su počeli ovi naši otcjepljivački ratovi trebao si malo otvorenijeh očiju da pogledaš. Kako su srpski popovi blagosiljali one koji u poharu podjoše. A još kada sam malo zagrebao po prošlosti koja sada svuda isplivava, trebala bi bogobojažljivost da te savlada a ne samo mondensko razmišljanje. Ok, razumijem imaš predrasude… Više »

libero
Gost
libero

Kada se jednoj teskoj bolesti (nacionalizam) pridoda kleptomanija dolazi do cudne smjese koja se najbolje ogleda u ponasanju vecine homosapiensa u CG.

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Samo ti izigravaj demokratu i pametuj!!!

Ivanka
Gost
Ivanka

Treba Gegaja pitati zašto DPS vlast mrzi Srbe?

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

Zbog glasova da bi uzimali novac!

44debilaNaCDMu
Gost
44debilaNaCDMu

Jeste Ivanka vas srbe svi mrze

tetrebu
Gost
tetrebu

tako je BERANAC! mrze jer imaju kompleks od SRBA!

veki
Gost
veki

,,sigurnim korakom— u vjerski biznis. maslinovo ulje kupe pa prodaju turistima, kaluđerice voze đipove kao mafijašice

Realno
Gost
Realno

Da budimo realni. Sve 365 crkve su katolicke a ne pravoslavne. Svake godine se odrzava misa od strane katolicke crkve i niko od albanskih (muslimani) se ne bune….. A sad Amfilohija traze to sto nije njegove vec druge godine…. Samo da se napravi neka tenzija i mrznja izmedju vjerama

Tomi
Gost
Tomi

Kako prvo, crkve su i pravoslavne i katoličke, ima ih raznih, a kao drugo, ko su ti Albanci da oni brane poglavaru pravoslavaca u Crnoj Gori da vrši vjerski obred, pa da su te crkve i marsovke.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Tomi, Risto je poglavar Srpske pravoslavne crkve. Grad Svač su gradili Vojislavljevići, koji su bili katolici a srušili i spalili su ga Nemanjići. To su činjenice i vaš je problem što vam ne odgovaraju.

tetrebu
Gost
tetrebu

starovarosaninu takodje su cinjenice da su i nemanjici i vojislavljevici iz HERCEGOVINE – SRBI. doduse cinjenice tebi ne odgovaraju kao sto si naveo…

Mesar muckey
Gost
Mesar muckey

To nihesu katolicke nego pravoslavne crkve. A nastale su za vriheme hriscanstva, prihe raskola!!!!

Psiholog
Gost
Psiholog

Mesare, popij koju, tresu ti se ruke pa slabo ubadaš slova po tastaturi.

cesare
Gost
cesare

Prije raskola ovi meridijani su pripadali RIMSKOJ crkvenoj jurizdikciji.To je istorijska cinjenica nepobitna. Naravno, to ne znaci da je Rim bolji od drugih zbog toga, vec samo hronologija.

Nova
Gost
Nova

Cesare, nemoj da lazeeees. Pripadalo je Vizantiji :***

cesare
Gost
cesare

Ne kaze se lazeees nego se pristojno ophodi mamlaze

Lagano
Gost
Lagano

Da budemo realni kao ludi šeširdžija u Zemlji čuda i Džoni Dep u “Strah i Paranoja u Las Vegasu”.

Nova
Gost
Nova

Prijatelju, zapitaj se sto se ne bune. Crkve nisu katolicke nego nade. Gore je objasnjeno zasto nisu katolicke nit ikad mogu bit. odgovor je krajnje jednostavan i sam izgled crkve ce ti rijesit tu uobrazilju. Mozes i da izguglas kako izgleda pravoslavna crkva i skines na tel pa da podjes na svač i uporedis.

Myguz@
Gost
Myguz@

Reče mi djed,uzmi dva şiptara jednoga veži stavi pod stol i stavi noge na njega a drugog zovi da gozbi,jede,pije da mu sve to platiš.
I jedan i drugi ti isto misle,s njima zajednice ,nikad !!

Željko
Gost
Željko

Myguz@ Tako i nas uče u Boki, katolike, ali umjesto pogrdnog “siptara”, nama kažu Srbina!

HercegNovi
Gost
HercegNovi

Boka je Srpska,a ti si sigurno šljegao iz Mojkovca.

cesare
Gost
cesare

Okupirana od srba da .

tetrebu
Gost
tetrebu

jeste cesare kao i cijelo primorje od bara do like gore. od kud ste se vi hrvati stvorili, to sam bog zna… popis stanovništva dubrovnika iz 1824 potrazi :))))

cesare
Gost
cesare

tetrebu – Ja nisam hrvat , stoga me nemoj ni u jedan vas tabor svrstavati ,

tetrebu
Gost
tetrebu

prosto se da naslutiti po tome epitetu koji si prikacio srbima u boki. inače svoji na svome ihaaaaa haaaaa. sve se spustali niz hercegovinu na more normalno! i osnovali grad. vi u kotor ste malo druga priča.

Myguz@
Gost
Myguz@

Želko
Što se brecaš jadan,polako.
Evo da ti rečem.Boka a i Ulcinj će vazda biti Crnogorsko,ako ti se to ne svidja nije ti croatia daleko pa izvoli pa tamo pametuj.

Vale
Gost
Vale

Dobro ti je djed rekao no bice brzo raskusuravanje, za sve sto su uradili

Psiholog
Gost
Psiholog

Vidi se da si pamet naslijedio od đeda.

Stari
Gost
Stari

Aooo koi medjuvjerski sklad a koje to na njemu radio.Pa upravo sve pociva na onoj Zavadi pa vladaj.Svibi nazalost jedva docekali da onaj drugi nestane toje taj nas sklad.Pa odje brat sa bratom nemoze da ne idemo dalje.Neka nam je bog upomoc i jaka policija.

Crnogorci
Gost
Crnogorci

Ajmo “braco” Srbi, malo procitajte i informisite se o nekim stvarima pa onda komentarisite. Svac je bio srednjovjekovni grad dukljanske drzave koji je imao crkava koliko i dana u godini, dakle 365. Katedrala sv. Jovana je sagradjena 1300. god. A sve do jedne je srusio srpski vladar Stefan Nemanja uz rijeci “ostale gradove poobara poruši, i pretvori slavu njihovu u… Više »

Todor
Gost
Todor

E moj mozgu. Svač je osvojio Nemanja oko 1180. i bio je dio Srbije do smrti cara Uroša 1371. Crkva svetog Jovana je izgrađena u sred doba Nemanjića, 1300. godine, pod ktitorstvom kralja Milutina. Crkva je nemanjićka, blavore. A sve i da je kineska, ko su Albanci da određuju ko će ulaziti u crkvu.

tetrebu
Gost
tetrebu

ma sta on zna! bitno da poziva na citanje i jos pominje 365 crkava kao da bajku prepricava.

Mmmm
Gost
Mmmm

Todor – To je katolicka crkva i Nemanjici nemaju veze s njom sem sto su srusili sve sto se moglo srusit.

tetrebu
Gost
tetrebu

@mmm ne lupaj, lijepo ti je todor naveo podatke!

Donja Morača CG
Gost
Donja Morača CG

E moj Todore. Kakve Srbije prije 800 godina. Dobro si napisa ” osvojili” Duklju. I Turci su 500 godina vladali Srbijom, pa sve u to vrijeme što je napravljeno, nije tursko, nego srpsko. No vama izdajnicima je lakše kad mijenjate činjenice.

tetrebu
Gost
tetrebu

ne manipulisi starovarosaninu, čije su džamije po srbiji napravljene za doba turaka? tvoje biće?

Nova
Gost
Nova

Korekcija Hram Svetog Jovana. NE katedrala. Katedrala je u prevodu hram ali to nije svojstveno nasem jeziku 🙂 tako se kaze na engleskom a moguce i na albanskom pa zato dolazi do ovih zabuna da se radi o katolickoj crkvi 🙂

aneksija 1918
Gost
aneksija 1918

SVAČ je od Ilira za srednjega vijeka imao je 365 crkava na svaki dan po jednu misu u drugu crkvu da me pita Mandić što na prestupne godine odgovor naprave čergu iliti onu željeznu kao Risto i taj dan misa je tu. Gospodo pođite tamo i malo pogledajte kulturui istoriju odma pored jezera.

Nova
Gost
Nova

Hahahahahahahahahhahahahahahahahahahahhaahah bili,vidjeli i ni traga od katolickih crkvi

aneksija 1918
Gost
aneksija 1918

Ha ha nije ništa čudno kad ste vi u blizini nego reci mi bogati koliko crkava ima sada na Crkvicama to ti je na Orjren.Reći ću ti nijedna kao i u Svaču moja intiligencijo.

neznalice
Gost
neznalice

kad ti ovakav neki kaze inteligenciJo ahhahahaah

Moje ime
Gost
Moje ime

Uvesti fino Ateizam kao glavnu drzavnu ”religiju” i cao zdravo. Svi fino nazad u svoje zatucane selendre.

Samo jedan
Gost
Samo jedan

Zasto da uvodimo. Zbog DPS a i Albanaca? Ovo je uvijek bila i bice pravoslavna Crna Gora

Cipiripi
Gost
Cipiripi

Zar je moguce u 21 vijeku da neko brani narodu okupljanje ispred svojih svetinja gdje svestenstvo treba da odrzi liturgiju? Dokle ces ovako crna Goro?

ash
Gost
ash

Neka ih drže kod tebe kući, kod mene neće moći. A kad znamo ko ih drži, nijesu to liturgije, to su govori mržnje, huškanja na krvoproliće, bestiđe i zastiđe.

Donja Morača CG
Gost
Donja Morača CG

Bravo Cipiripi. Dobro si reka “svojih svetinja”. Sramota bi bilo da bilo ko iz Crne Gore, brani Srbima da se okupljaju u Studenici ili Žiči.

Cipiripi
Gost
Cipiripi

Zar moras biti Srbin da bi isao u manastir Ostrog,Dajbabe,Pivu,Moracu i ostale svetinje Mitropolije Crnogorsko Primorske? Nisi u pravu nikako.

anonimus
Gost
anonimus

za đavola je batina iz raja izašla. Nedostojan svoga zvanja, ne voli ga ni sopstvena mama. okreće sve protiv drugog, nikada ne zbori mudro. Se*e na sve strane , sve septičke jame, ma nema mu mane. on je čovjek, on je ptica, on je brate kukavica. kukala vam majka svima što vas za njim tolko ima. to vam poručuje normalan… Više »

Bob Rock
Gost
Bob Rock

Kako je moguc bilo kakav sklad sa cetnicima??? Sa njima bi bio moguc jedino sklad u kome bi svi bili natjerani da budu srbi ili da zavrse kao u Srebrenici.

Mojsije
Gost
Mojsije

Ne treba dramati. Važno je da je počeo proces vraćanja vjerskih objekata u državnom vlasništvu i oduzimanja prava na koriscenje Uzurpatore oj crkvi-SPC.

dagy
Gost
dagy

Znaci pocelo preko albanske brace,axaxaa koji si ti lik,nema nista od toga bez praznovjerje.

Moze
Gost
Moze

U petak u 22 casa skup podrske Almfilohiju i u 00.00 polazak protesne setnja do Ulcinja. U 8 ujutro se odrzava liturgija na temeljima crkve u Šasu.

Dukljanin
Gost
Dukljanin

Kako je moguce podrzat okupatorsku spc i Generala R.C.Radivica..General zove vojsku iz srbije..(Republik sumske. Pardon srpske)..izbjeglice su iskoristili humanost i postali anti Crnogorski Element…Koga je CG..uz pomoc Vlasti(predala Svetinje)..stranoj okupatorskoj organizaciji…Podrska Albancima.oni znaju koje je spc …znaju da to nije Crkva Crnogoraca….

Željko
Gost
Željko

@ Moze Protestna šetnja odakle ide? Ako je ovo istinito što ste napisali onda je ovo nešto kao “građanski rat” u najavi! Ulcinj pun albanske dijaspore, Sutomore pun Srba iz Srbije, ne smijem pomisliti na što ovo može izaći, znači “petak 13-ti”!!

Oktopod
Gost
Oktopod

U 09 h svi ulazite u autobuse,pravac Kosovo!Mi vam masemo i kazemo ne vracali se…

Eto
Gost
Eto

Ok moze masite, a kad se vratimo mahcemo mi tebi.

Boka
Gost
Boka

Dje popovi dodju,srece nema

Boro
Gost
Boro

Volio bih da se oglase Bečić i Abazović ?

dagy
Gost
dagy

Becic ispod sača

Meho
Gost
Meho

Tako je to bilo i na Kosovu. Danas SPC sutgra ce i CPC. A onda ce traziti da bude njihovo. Sto su to Srbi u CG ucinili Albancima u CG pa da im se zabranjuje?

Cedo P.
Gost
Cedo P.

Za koga Anfilohije odigrava.

Jasarko
Gost
Jasarko

Primitivizam ..u svakom slucaju..slijepo praktikovanje vjere inace dovodi do ovakvih stvari i podjela. E sad kad bi rekli za Amfilohija i njegove pristalice da slijepo to rade a ne reci da su ove individue koje su branile skup 100 puta gore napravili bi gresku. Niti su ovi iz Ul branili nista crnogosko niti im je namjera, prosto nemaju toliko razvijenu… Više »

Miraš Tenda
Gost
Miraš Tenda

Fala braćo, vratićemo to!

anonimus
Gost
anonimus

Dođi klipane pa ćemo se i mi pravoslavci(istinski, a ne ti koji prate oličenje đavola samog) obračunat sa tobom.

Imamo popa(koji je slijepi pratilac “đavola”) u crkvu zbog kojeg se ne pali badnjak u krugu crkve!

dilber
Gost
dilber

DILBERI !!!

Slavica
Gost
Slavica

Hadzi Sulejmanija za ministra kulture odmah, ili barem za obmusmana crnogorske kulture.
Malo bi koji crnogorac ovako branio crnogorske kulturne vrijednosti. Stevo Vučinić je mala maca za ovoga.

dagy
Gost
dagy

A sta veli becic na ovo,pravi se sasav da se ne ljuti ortak.

dagy
Gost
dagy

Da je kojim pitanjem rijeseno stanje srpske zajednice u cg ovoga ne bi bilo,jer bi protivnici bili privedeni i procesuorani,e sad ovk i te fore to je veci problem.

ash
Gost
ash

Stop četnicima. Nećete u Čavoglave niste ni prije. Ovo je Ristova taktika da skrene pažnju sa svjetske planetarne fudbalske smotre i činjenice da su Rusiju i Srbiju kući poslali Albanci i Hrvati.

Crni
Gost
Crni

Nece ni albanci voditi rijec u CG…nego kartu u jednom pravcu i pravac Tirana

Kotor do Skadra
Gost
Kotor do Skadra

Sada ste ga nadrljali od kotorskih klanova 🙂

Dukljanin
Gost
Dukljanin

Kuda ide medjuvjerski sklad kad (vlast)..drzi okupatorsku spc u Crnogorskim Svetinjama… Tek dolazi burne godine…jer Vlast je devastirala sve?

dagy
Gost
dagy

Bla bla,ocete crkve a vjernika nema

Histori
Gost
Histori

O tome se i radi vi ste nacija, a ne i narod! LIjepo si to rekao nastale prije 200., ali vi ni tada! Vas je tito stvorio Na Berlinskom kongresu.

Dukljanka
Gost
Dukljanka

Xaxa…Berlinski kongres je bio 1878, tako da se tada Tito jos nije bio rodio.

Histori
Gost
Histori

Dukljanka ne mlatinjaj, tito ti je drzavu stvorio, inace bi i dalje bila prigradska sela oko Cetinja!

HISTORI
Gost
HISTORI

Upravo tako ND! IZ TAVUNIJE! Kao i Nemanjici, kakva crna Raška. . Pa normalno da su hrvati i srbi jedno a arbanasi drugo! A Vincansku kulturu i još neke pride, ces morati bolje da istrazis.

HISTORI
Gost
HISTORI

Albanci nisu iz Sjeverne Afrike, nego kao što ti navedoh. Vjeruje se (nije pouzdano naravno) da su preko S.A. došli na Balkan.

Histori
Gost
Histori

Oce li makar jedan od vas botova da pobroji koje to svetinje i ko ih je pravio? Znamo da nece jer nisu…

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Histori, drži se imena. U Crnoj Gori su Srbi napravili jednu crkvu, Manastir Moraču. Sve ostale su pravili stanovnici Duklje, Zete i Crne Gore. Čitaj malo. Nećeš niđe nać pominjanje Srpske paravoslavne crkve u Crnoj Gori prije 1918-te. Ili nađi đe se pominje pa nas prosvijetli.

Histori
Gost
Histori

Ko su bili ti stanovnici manipulatoru? Pobroj crkve i zaduzbine! Jedina kazes Moraca? HAHAHAHHAHA nemoj dalje svega ti!

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

…. Nacije su nastale prije 200 godina. Prva srpska dinastija Nemanjići a dukljanska Vojislavljevići. Mihailo je krunu dobio 140 godina prije Stefana Nemanjića Prvovjenčanog. No ste vi Srbi u stalnom ratu sa činjenicama.

Srbi iz Banjana
Gost
Srbi iz Banjana

Crkva Svetog Save podignuta u doba Nemanjića u Počivalima, Prigradini u Banjanima.

wiliams
Gost
wiliams

I u selu Klenak,takodje crkva pod istim imenom i iz istog perioda.takodje u Banjanima.crkva sv.Ilije u Banjanima je bila ispod zemlje do oslobodjenja Nikšića da bi je sačuvali od staropodgoričanina i njegovog društva…

Histori
Gost
Histori

Ne moj dobri Cikota, nego ste vi i sa knjigom i sa cinjenicama! Srbi vas opismenili i doveli u red, a vi bi da ih se odreknete i vratite na nemusti jezik! Pitao sam te da pobrojis manastire i njihove graditelje, a ne da manipulises! Vojisavljevici dosli iz Hercegovine ahhahahaha SRBI LEGENDO

ND
Gost
ND

Legendo,Hercegovina je od 1448. tako da nikako nijesu iz nje mogli doći 400 godina ranije.

Histori
Gost
Histori

ND dosli dosli znas ti dobro na sta mislim LEGENDO! OKLE SU I NEMANJICI!

ND
Gost
ND

Ista Vam je teorija kao kod Albanaca. Dogovorite se ko je od Ilira ( a nojeste nijedni). Tako da to dokazivanje je prazno. Da li je srpsko od Karpata?

Histori
Gost
Histori

Lako cemo za lazne ilire! Koga briga sto su i ko su, iako se zna da su ih Turci oslobodili od Hazara i islamizirali jos dok su ovce cuvali i jednima i drugima na KARPATIMA. Nego, sto cemo sa vama sto ne znate ni ko ste ni sto ste? Rekoh ti Vincanska kultura, genetika i ta moderna saznanja govore o… Više »

ND
Gost
ND

Pošto ti znaš,da ti kažem da su Voijslavljevići iz Travunije(oblast između Dubrovnika i Kotora,obuhvatala je jug Dalmacije,današnju Hercegovinu i zapadnu CG) a Nemanjici iz Raške(Srbije),tako da tu teoriju pokušaj da uklopiš u tu Vinčansku. Ovo potvrđuje i akademik SANU Sima Ćirković. Tako da i te kako znam svoju istoriju,a ti pokušaj da se malo baviš genetskim istraživanjima,da tu nađeš nešto… Više »

ND
Gost
ND

A i ta genetska teorija nije do kraja tačna. Po istraživanjima Instituta za genetiku iz Beograda,male su razlike između svih Balkanskih naroda(osim Albanaca,koji su od ostalih različiti i vode porijeklo iz Sjeverne Afrike). Čak su Srbi i Hrvati u procentu preko 90% slični. Tako da ta teorija može da važi za sve,a ne samo Srbe.

Histori
Gost
Histori

I prestani da ucis tu izmisljenu istoriju sa kojom se dicis! SRBI su imali preko 150 vladara i ne podpadaju pod nikakvu seobu naroda – SLOVENA. VIncanska kultura je dokaz da su tu dje jesu od PAMTIVJEKA (5700–4500 BC). Al dobro citaj ti sto je babi drago karpatski stocaru.

cesare
Gost
cesare

Srbi nemaju veze sa Vincancima.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, evo za početak još tri, čije ime počinje slovom D: crkva Duga Moračka kod Bioča, čiji je ktitor Vukan Nemanjić , manastir Dobrilovina kod Mojkovca, ktitor opet Vukan Nemanjić, manastir Duljevo , metoh manastira Dečani, ktitor Uroš Nemanjić. Počni da se služiš činjenicama i baci internet.

Mucmuc
Gost
Mucmuc

Dište se Crnogorci idemo u Ulcinj da vidimo ciji je. Jel Crnogorski ili Albanski i ovih izadajica iz DPS-a. A onda da vidimo cija je i Vraka kad oni čačkaju u Ulcinj. Dižite se sad odmah i nedozvoli krvolocima da se prvi ustanu.

Mrgud
Gost
Mrgud

Bravo,tako si vodio braću i na Kosovo. Znamo mi ko je nas nazivao volovima,izmišljenim narodom sa izmišljenim jezikom,do sutra bi se Ristovi “biseri”mogli nabrajati. Albanci su jasno na referendumu kazali čiji je Ulcinj i u kojoj državi žive. A ti bi po starom srpskom običaju da Crnogorci jurišaju,a vi posle iza leđa. E nema toga više.

Bob Rock
Gost
Bob Rock

Bojim se da vi imate na preca mjesta da se dizete, ali su vas otamo istjerali…

Donja Morača CG
Gost
Donja Morača CG

Muć,muć pravo ime za Srbina. Mi Crnogorci prvo treba da vidimo čiji je Ostrog i ostali manastiri, koje koriste Srbi. A vi junaci zvršite Kosovo a mi ćemo se snać.

Haj
Gost
Haj

Ma o kakvom skladu pricate kada oni besramno i bespravno podignu konzervu na Rumuji, a drzava to nijemo gleda i ne reaguje.Je li to cista provokacija prema druge dvije konfesije koje su se nekada svi skupa hodocastili to mjesto,a ko se sada penje gore polupijani Ruski turisti.

Email
Gost
Email

Sram te bilo pljujes bogomolju pa cija god ona da bude.

Kotor
Gost
Kotor

Kad Crnogorci ne mogu ucu u svoje crkve i manastire svi cute to nikoga ne interesuje zato kad Risto ide da provocira druge narode onda se svi dignu da su ugrozena Srpska prava. Kakvo licemijerstvo.

Histori
Gost
Histori

Oce li makar jedan od vas botova da pobroji koje to svetinje i ko ih je pravio? Znamo da nece jer nisu…

Mrgud
Gost
Mrgud

Tako su radili 90-tih. Kukali o ugroženosti,sve komšije napadali i posledice se jasno vide. Ali se oni nemogu dozvati pameti,izgubili Kosovo i misle samo je ostala Crna Gora. No pasaran!

Mrgud
Gost
Mrgud

Ako su Crnogorci blesavi,Albanci nisu, Znaju oni dobro ko je Amfilohije i SPC. Đe se god pojavi pravi problem,namjerno ili ne nije teško pogoditi.

Kongo
Gost
Kongo

Crna Gora ide ka tome da postane Ristov kalifat dje niko nece moc da se moli sem Amfilohija i njegovih sljedbenika.

Meho
Gost
Meho

Pa ne brani Amfi nego njemu brane. Zar ne ne vidite razliku?

Email
Gost
Email

Pa i jeste i bice Ristov kalifat. Dzabe vi izdajnici milicajski nokte jedete. Ovo je Crna Gora i bice drzava Crnogorskog velikog mitropolita. Cacnuli ste mecku.

equilibrium
Gost
equilibrium

A što čini udba,da se skrene pažnja na uvijek aktuelne gluposti.A ko će bolje to odraditi od pukovnika Anfilohija.

crnogorac
Gost
crnogorac

Vidjećemo ko će da “smiri strasti”, taj ih je i izazvao!

Tarabos
Gost
Tarabos

Sto se ovako ne dignete kad se krse prava vjernika CPC?

Miras
Gost
Miras

Kako da puste kad vide da je Sotona dosla?

Nase ili vase ?
Gost
Nase ili vase ?

Ako je tačno da je ova crkva bila još iz doba 1000 i više godina ? onda je ona samo hrišćansko nasledje i ne može biti samo pravoslavno. Raskol u hrišćanskoj crkvi se dogodio 1054 g. Sve što je sagrađeno ranije na ovim prostorima pripada svima koji su tu u to vrijeme živjeli pa i njihovim potomcima. Znači tu nema… Više »

Email
Gost
Email

Da ali prije 1000 godina katolicanstvo nije postojalo. Postojalo je samo pravo hriscanstvo ili ortodoksno hriscanstvo koji se nisu mijenjali od postanka hriscanstva. Katolicizam se kao vatikanska ili zapadna sekta odvojio 1054 godine.

anonimus
Gost
anonimus

“ortodoksno” ajde brate poštedi me bajki!

Odvojili su se zbog kalendara i toga da bi mogao mali amfilohije da trtlja ko budala (što i jeste) i da predvodi crnu goru u rat i blagosilja ubistvo, a da pri tom Knjiga kaže “ne ubij”

Histori
Gost
Histori

@anonimuse bas si anonimus, a najvise s mozgom. Raskol u Hriscanstvu je nastao jer je PAPINJO odredio sebi i svojoj sviti veca prava na zemlji! KAPIRAS? umislio da glumi boga na istoj!

tetrebu
Gost
tetrebu

@Zeljko pa ti pojma nemas jadan… u Boki je preko 300 pravoslavnih crkvi! da nisu i njih hrvati gradili ahhahaha

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Anonimuse, nisu se odvojili zbog kalendara, to nema veze sa činjenicama, jedan od razloga je definisanje “Simbola Vjere”. Kao pravoslavac nadam se da znaš kako glasi simbol vjere?

Željko
Gost
Željko

@ Email Vi ćete tako govorit o katoličanstvu, pa pogledajte Boku, 70 % kulturno-povijesnih spomenika Crnoj Gori su dali katolici, Hrvati, cijela Boka skoro sve katoličke crkve!!

cesare
Gost
cesare

Prije raskola ovi prostori su iskljucivo bili pod jurisdikcijom RIMSKE crkve.

Crnogorac
Gost
Crnogorac

Dje nam ide ovaka Crna Gora ? E ako nepovedemo racina sta nam se desava u drzavi , bas necemo znati kud ide Crna Gora. Strasno sta rade Srbi u CG . strasno . Oce da uzvedu zlo da se pocnemo ubijati ka nekad u Hvtaskoj.Bosni. Kosovu . Radi cega ? Rad sake bolesnima u Vjeri i Politici . Jadna… Više »

Kuda idemo
Gost
Kuda idemo

u P.M. idemo sa srbijanskom crkvom i DPSom. Oni su krivi za sve, to je ista družina samo ledau jadni drugima da pomognu kako da što više pokradu. A tako ni i treba …

Email
Gost
Email

Nije bgm. Nego DPS i Albanci su ti koji su krivi za unistavanje integriteta Crnogorskog.

ND
Gost
ND

Mogu li pravoslavci da dodđu na temelje svoje bogomolje u svojoj zemlji je prvo pitanje? A drugo,da li ovi pravoslavci priznaju ovu državu? E ovo je to što Albancima daje vjetar u leđa da se ovako ponašaju. Isto bi bilo i sa CPC!

Paštrović
Gost
Paštrović

Crkva Sv. Ivana u Svaču nije pravoslavn crkva, već śedište nekadašnje Svačke biskupije, koja je bila sufragan Barske nadbiskupije. Riječ je dakle o ostacima katoličke bogomolje, pa je ovo još jedan Ristov pokušaj da unese međuvjersku smutu u CG.

Histori
Gost
Histori

@Pastro “Malo je čudno da objekte, koji su pripadali barskoj katoličkoj nadbiskupiji i čiji nadbiskup nosi titulu Primus Srpski, čuvaju muslimanski vjernici i određuju ko može ući u njih.”

cesare
Gost
cesare

Kljuc od crkve Hristova groba u Jeruzalemu cuva jedna muslimanska porodica , vijekovima i ne smeta hriscanima sviju konfesija

Histori
Gost
Histori

Jerusalim je posebna prica. Preko 40 hiljada ljudi je u dva dana pobijeno. Morali su očito i jedni, i drugi i treći da se ljepše dogovore 🙂

Meho
Gost
Meho

Brkas. Pitanje je hriscanstva a ne jel pravoslavnoi ili katolicko.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ne, Meho Srbine. Pitanje je da li je srpsko ili crnogorsko. Nema što Risto biznismen, sa crkvom koja je u Crnu Goru stigala1918-e da traži na temeljima crkve, koju su srušili i popalili Nemanjići. I prije minusa, napišite što od vovog nije istina.

Histori
Gost
Histori

CIkota pa sami Nemanjici su dokaz da je srpska crkva bila u CG prije 1918. hahahaha koji si ti kralj.

Donja Morača CG
Gost
Donja Morača CG

Preciznije Paštroviću, crkva je hrišćanska ali svakoko nije mjestu biznismenu Amfilohiju da je okupira.

ND
Gost
ND

Bila prvo katolička,pa pravoslavna. A pitanje jurisdikcije i vlasništva je drugo pitanje.

Email
Gost
Email

Katolicanstvoje nastalo prije nepunih 1000 godina sto znaci da nije moguce da ta crkva pripadala katolicanstvu.

Paštrović
Gost
Paštrović

Raskol u hrišćanstvu desio se 1054. godine, a ova je crkva iz 1300. godine i kao što rekoh bila je katolička bogomolja.

ND
Gost
ND

A da budem do kraja tačan,postojeća katolička crkva je uništena od Mongola 1241. kao i čitav grad,a obnovljena je 1300. ovogaputa pravoslavna,jer kod Nemanjića i nije moglo drugačije.

Paštrović
Gost
Paštrović

Nije tačno. Nemanjići su imali itekako kontakte s katoličanstvo. Pa Stefana Prvovenčanog krunisao je papa, da ne pominjem njegova brata Vukana i njegovu ulogu u obnovi Barsje nadbiskupije, a Crkvu Sv. Ivana u Svaču obnovila je žena kralja Uroša, katolkinja Jelena de Kurtnej. Ista je obnovila i Crkvu Sv. Srđa i Vakha na Bojani, opet katoličku bogomolju.

ND
Gost
ND

Tačno. Ali u vrijeme Nemanjića,pogotovo u osvojenoj Zeti u unutrašnjosti,su skoro sve do tada katoličke crkve pretvorene u pravoslavne,pa i ova u Svaču.

koka ili jaje
Gost
koka ili jaje

jes jes doslo vrijeme da se udruzimo i pravoslavni narod bla bla bla. Ne bijase tako davno kad se culo, ne smije vas niko dirati volim i ja vas. Srbi vicu pocelo je pocelo sladeci se a da se njih pitalo odavno bi se zavrsilo. Ne branim albance kao i kod nas ima izuzetnih primitivaca ali Risto definitivno nije osoba… Više »

Brdjanin
Gost
Brdjanin

Proćerat spc iz crne gore sve sa ristom pa nek prte u srbiju

Buljba
Gost
Buljba

Ma kakvi… tebe cemo u tvoju pecinu!

Brdjanin
Gost
Brdjanin

A to ste 18-te uradili ali VIŠE NIKAD 1918

Buljba
Gost
Buljba

Neeee brdjo moj, nego jos za vrijeme Nemanjica! Pa tebi je i mjesto kod medjeda u pecinu! Svakom svoje!

Email
Gost
Email

Evo ajde ti proceraj ako smijes.

Brdjanin
Gost
Brdjanin

Neću ja kao pojedinac ali oće narod i Država… Živ bio pa vidio… Zlo rađenje gotovo suđenje

R. Srpska
Gost
R. Srpska

U međuvjerskom neskladu izmeđ’ Crnogoraca i Albanaca, ogromnoj većini Crnogoraca su krivi Srbi.

Buljba
Gost
Buljba

Jesi pitao Staru Podgoricu – Cikotu jel dobio sendvic?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Kad me pomenu. Radim privatno, za razliku od većine vas koji ste na budžetu a plujete po državi. Bolje da si pročitao kako su Nemanjići srušili do temelja i zapalili Svač u koji je Risto htio da dođe.

ND
Gost
ND

Istorijski izvori kažu da je Nemanja sve veće gradove u Zeti popalio,osim Kotora.

Buljba
Gost
Buljba

jbga bili slusat Nemanju.

Buljba
Gost
Buljba

Pa znam da radis “privatno”! Trosis nase pare po partiskoj liniji botujuci po portalima za svoje jatake! Morao je Nemanja tako, jbg tako bilo IN tada! Kako drugacije vas divljake dovesti u red u 13. vijeku?

HN-CG
Gost
HN-CG

A ko tebe sta pita iz tzv.srpske r. drz se ti tamo Drine i Dodiga i uzivaj te u ratovima.

R. Srpska
Gost
R. Srpska

@ HN-CG

Providan si ustašO.
Samo Hrvati kažu Dodig, a ne Dodik.
Čak i botovima je potreban minialana IQ.
Inače, nigdje nijesam viđeo tolikog uvkačenja Dodiku kano kod vas Hrvata iz Federacije.

Virus
Gost
Virus

Tvoj je neđe na granici, Srpska.

R. Srpska
Gost
R. Srpska

@ ” Virus ”

Tvoja supruga ne misli tako.

Skeledzija
Gost
Skeledzija

Nemojte dozvoliti da 20 ljudi moze da destabilizuje ovaj narod.
Koliko je Risto mudro zborio toliko se vidjela duhovna i mentalna praznina onoga Hadzija sto mu zivotni uspjeh sto se slikao sa Tačijem.
Neka se oni junače ali kad dodje vrijeme vratićemo naš Skadar što su nam dušmani oteli .

Tarabos
Gost
Tarabos

Skeledzijo,mozes poc u, Skadar da rucas,bice ti fino…

Pop Đuro
Gost
Pop Đuro

Crna Gora je odavno otišla niz slivnik jer je narod dozvolio tako nešto a inače glava od vrha smrdi

Crnogorac
Gost
Crnogorac

Nevjerovatno je da srpski hrišćanski fanatici brutalno krše slobodu vjeroispovjesti i pokušavaju da ,sa motkama, spriječe mitropolita Crnogorske Pravoslavne Crkve Mihajla da sa sveštenstvom i vjernicima služi Svetu liturgiju u crkvi na Ćipuru.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Kad je država dozvolila Amfilohilu da pola Crne Gore prepiše na Srpsku crkvu. A njemu je i to malo, pa bi i ono što nije uspio da prepiše. Ali srećom ima para dosta, pa popovi ne moraju da se vuku za brade, ka po Srbiji.

Boli ....ac
Gost
Boli ....ac

Hoče Četnička Bagra sve da zauzme za sebe dabi pravili još Hotela po Crnoj Gori

Hasan
Gost
Hasan

Nauči prvo da pišeš pa tek onda da imaš mišljenje.

Hahaha
Gost
Hahaha

Srpska pravoslavna crkva je okupator u Crnoj Gori.Kao takva želi da prisvoji sve tuđe.U Baru su instalirali crkvu -konzervu na Rumiji,izgradili manastire đe im je bila volja.Ali u Ulcinju njihova okupatorska politika ne prolazi! Non pasaran za fašiste.

wiliams
Gost
wiliams

Da nisu možda došli na temelje neke dzamije i pokušali da ih osveštaju??mnogi pojedinci svojataju crnu goru i daju sebi previše za pravo.ovo bi bila vijest da se desilo u nekoj arapskoj zemlji ali nikako ne smije biti u crnoj gori.gospodin koji je stao pred mitropolita kaze ja sam musliman i albanac.pa što se nama žališ?nismo mi krivi za to.valjda… Više »

Tarabos
Gost
Tarabos

Utvrdjenje Svac je sa svim crkvama,a bilo ih je koliko ima dana u godini,u pepeo pretvorio Stefan Nemanja!

Buljba
Gost
Buljba

Koliko dana u godini kazes? Jesu to samo u crkvama zivjeli? ahhahaha pusti se bajki i legendi kad je dokazano da ih je bilo 15ak!

Paštrović
Gost
Paštrović

Crkva Sv. Ivana nije nikad bila pravoslavna, riječ je o katoličkoj crkvi.

Yugo
Gost
Yugo

To nije istina. Pravoslavlje= orthodox je izvorno hriscanstvo . A sve sto je blize Carigradu to je pravoslavnije.
Ne moze se danasnje stanje primjenjivati na 9th ili 10 vijek

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Mitropolija crnogirsko-primorska kao dio SPC je sačuvala Crnu Goru.

Klara
Gost
Klara

Sve dok je Amfilohije tu dje je nema mira
On je provokator mora da je htio napraviti nesto kao na Rumiji

Lagano
Gost
Lagano

Sve ste napisali osim ključnog: kada je i ko napravio to kulturno dobro, odakle nam ono, jel palo sa Marsa? I katedrala Svetog Tripuna u Kotoru je kulturno dobro, pa se u njoj redovno služi. I Vatikan je cijeli kulturno dobro isto. Ali samo u Crnoj Gori pristup pravoslavnim hramovima mogu da zabrane pripadnici druge religije i to samo zato… Više »

Buljba
Gost
Buljba

Ovaj gore Stara Podgorica dobija sendvic svaki dan da milogorci.

Raro
Gost
Raro

Moramo zaštititi crkve, ne mogu nam Albanci određivati možemo li ući u crkvu ili ne. Ne zanimaju njih te vaše podjele oko SPC i CPC, oni jednostavno ne daju svim hrišćanima da uđu u hrišćansku crkvu, koju su 1300. godine napravili Nemanjići.

Buljba
Gost
Buljba

Nemanjici? Sta se crnogorci zale da su im svetinje okupirane? Jel mi se cini ili priznaju da su od Nemanjica?

Geni
Gost
Geni

Prije toga razrusili 365 crkava

LJUTA
Gost
LJUTA

CG je gradjanska drzava hehe…ona je samo sklop paradoksa …bravo Don mehmede

budala
Gost
budala

Bitno je da se oni sa Siptarima slazu, pa, jednoga dana, kad zavrse auto put I ozive istok, Siptar kaze ovo je moje, priznao si Kosovo moras ovo da nam das,nas je vise..

Baba
Gost
Baba

Komentari su ti kao ime?

NDCG
Gost
NDCG

Ptarsi padas sine :))

Zvizdan
Gost
Zvizdan

Nik te predstavlja odlicno

Send this to a friend