Društvo dekan Predrag Miranović

Onlajn nastava na Prirodno-matematičkom fakultetu zahtjevan poduhvat

Na Prirodno-matematičkom fakultetu Univerziteta Crne Gore nastavnicima je dato na slobodu da izaberu jednu od tri mogućnosti za održavanje nastave usljed vanrednih okolnosti izazvanih globalnom pandemijom virusa COVID 19, kazao je dekan ovog fakulteta Predrag Miranović.

Po predlogu Rektorata Univerziteta Crne Gore, prva mogućnost je postavljanje nastavnog materijala na stranici predmeta na zvaničnom sajtu Univerziteta Crne Gore www.ucg.ac.me, druga je postavljanje kreirane multimedijalne prezentacije na Moodle platformi, na adresi http://dl.ucg.ac.me/ (Moodle), a treća ZOOM aplikacija i izvođenje nastave u realnom vremenu.

“Najveći problem imaju profesori kojima je priroda predmeta takva da se materija najbolje može objasniti tako što studenti prate tok izvođenja materije na tabli. Riječ je o problemu tehničke prirode, jer je potrebno snimiti predavanje u učionici profesionalnom kamerom koja može jasno pokazati sve izložene detalje ”, kazao je Miranović.

Miranović je profesore koji su imali želju da održe uživo predavanja, a naišli su na poteškoće u korišćenju ZOOMS aplikacije, uputio na jednostavniji sajt  uberconference.com.

“Ovaj sajt je pogodan servis za video konferencije, odnosno predavanja koja ne iziskuju obavezno izlaganje na table, uz moguću interakciju sa studentima, kao i za konsultaciju sa studentima”, kazao je Miranović.

Prema njegovim riječima, profesori koji nijesu vični tehnologiji imaju podršku IT službenika Prirodno-matematičkog fakulteta i upućuju se, do uspostavljanja predavanja, na mejl komunikaciju sa studentima.

Studentima su planovi organizacije nastave pojedinačnih profesora dostupni u okviru informacije za predmete, na veb stranici fakulteta zvaničnog sajta Univerziteta Crne Gore.

Ono što preostaje da se sagleda, ukoliko situacija potraje, navodi Miranović, jeste realizacija laboratorijskih vježbi, što u ovom trenutku izgleda teško izvodljivo, kao i način ispitivanja studenata jer se u onlajn prostoru ne može realizovati vjerodostojno sistem provjere znanja niti utvrditi da je student dostavio sopstvene odgovore.

Kao jedno od potencijalnih rješenja on vidi prolongiranje ispitnog roka na tri mjeseca, sa šest ispitnih rokova, u okviru kojih bi se radilo sa malim grupama studenata u velikim salama.

S.Đ.

NAJNOVIJI NAJSTARIJI POPULARNI
Dragan
Gost
Dragan

Da naprave aplikaciju za ovaj virus,neka organizuju takmicenje.

Podgorica
Gost
Podgorica

Kad mogu osnovne škole organizovati online nastavu, dako uspiju i fakulteti i PMF! Samo se malo više potrudite, 21. je vijek i da je sreće već bi ste i prije ovoga imali online nastavu.

VocGonaBi
Gost
VocGonaBi

Ironija je sto svi fakulteti imaju online predavanja osim Pmf-a. Moze se steci utisak da ti silni programeri i matematicari nemaju ni elementarnu kompjutersku pismenost, pa se namece pitanje zasto su tu ako ne zbog znanja iz tih oblasti….

mitar
Gost
mitar

Nema više od dvoje na UCG sa on line predavanjima. Postavili beskorisne prezentacije sa kojih se ništa ne može naučiti

maja
Gost
maja

Nije tačno. Ovi sa PMFa su bar skenirali udzbenik ili rukopis i komplet vježbe po kojima se može učiti

VocGonaBi
Gost
VocGonaBi

Ono ne valja…dosta gresaka ima, i aljkavo je..

Send this to a friend