Društvo

Reformisana nastava stranih jezika za studente sa oštećenjem vida i sluha

Reformisana nastava stranih jezika kroz projekat “Reformisanje programa stranih jezika na crnogorskim univerzitetima” (Reforming Foreign Languages in Academia in Montenegro –  REFLAME) će odgovoriti i na potrebe studenata sa oštećenjem vida i sluha, saopštili su danas iz Univerziteta Crne Gore, ističući da je projekat vrijedan više od pola miliona eura.

“Projekat vrijedan 595.536 eura, koji Filološki fakultet Univerziteta Crne Gore realizuje sa partnerskim univerzitetima u Crnoj Gori i Evropskoj uniji, unaprijediće ukupno 150 nastavnih planova i programa stranih jezika, od čega je na UCG-u 120”, navode u toj ustanovi.

Projektni tim je već realizovao opširnu studiju postojećeg stanja u nastavi stranih jezika u visokom obrazovanju u Crnoj Gori.

“Studija je obuhvatila oko 2000 ispitanika iz redova studenata, univerzitetskih nastavnika i poslodavaca u Crnoj Gori, i sa njenim rezultatima akademska i šira javnost biće uskoro upoznata. Takođe smo, u saradnji sa partnerima iz EU, priveli kraju analizu silabusa za 181 predmet stranog jezika na tri crnogorska univerziteta”, objašnjava rukovodilac projekta Milica Vuković – Stamatović.

Prema njenim riječima, kao odgovor na sve veću potrebu da mladi stručnjaci u svim oblastima poznaju što veći broj stranih jezika, glavni cilj projekta je jačanje kapaciteta, te međusobna i međunarodna saradnja crnogorskih univerziteta u pogledu ponude moderne i tržišno orijentisane nastave stranih jezika na nematičnim fakultetima, kao i osnaživanje nastave drugog stranog jezika na svim fakultetima.

Partneri u projektu su Univerzitet Mediteran i Univerzitet Donja Gorica, kao i tri univerziteta iz EU – Univerzitet za strance u Peruđi, Univerzitet u Varšavi i Sveučilište u Zagrebu, koji će pružiti ekspertsku podršku iz oblasti nastave jezika struke u visokom obrazovanju. Pridruženi partner u projektu je i Ministarstvo prosvjete Crne Gore. Realizacija je počela u novembru 2019, a projekat će trajati tri godine.

“S obzirom na to da jedan od partnerskih univerziteta ima stručnjake koji se bave nastavom stranog jezika za osobe sa oštećenjima vida i sluha, projekat će omogućiti da se pojedini nastavnici obuče i za taj vid nastave. Maksimalno će se iskoristiti potencijali i ekspertiza partnerskih institucija u oblasti integrisanja informaciono-komunikacionih tehnologija u nastavi stranog jezika. Projekat će omogućiti i izradu najmodernijih načina testiranja nivoa poznavanja stranog jezika”, navodi Vuković – Stamatović.

Stručnjaci sa tri partnerska univerziteta, dodaje ona, održaće obuke za nastavno osoblje Filološkog fakulteta, a organizovaće se i ljetnja škola na kojoj će se testirati unaprijeđeni nastavni planovi, kao i međunarodna konferencija iz oblasti nastave jezika struke.

Tokom projekta osmisliće se i novi nastavni materijali, odnosno kreirati udžbenici za nematičnu nastavu stranih jezika.

Planirane su i studijske posjete eksperata sa partnerskih univerziteta, te studijske posjete nastavnika Filološkog fakulteta partnerskim institucijama.

Veliki dio sredstava namijenjen je povećanju bibliotečkog fonda Filološkog fakulteta, koji će se sastojati od najmodernijih udžbenika jezika struke, odnosno udžbenika metodike nastave stranih jezika.

Projekat se finansira u okviru Erasmus programa izgradnje kapaciteta u visokom obrazovanju (Erasmus+: International  Capacity Building in Higher Education).

Send this to a friend