Politika

Amfilohije bi od Crne Gore da napravi svoju krstionicu

Milenko Perović

Niko razuman i dobronamjeran ne može osporavati pravo države Crne Gore da cjelokupnu sakralnu pravoslavnu baštinu zakonski vrati u vlasništvo. A ako onaj, koji je nepravedno prisvojio državno vlasništvo, pa biva zakonom prisiljen da ga vrati, drži da mu se čini golema nepravda, onda to ne spade u pravo ni u politiku, nego u političku patologiju ili kleptomansku manipulaciju, kaže za Vikend novine prof. dr Milenko Perović.

VN: Crnogorski poslanici uskoro će se izjašnjavati o Predlogu zakona o slobodi vjeroispovijesti i pravnom položaju vjerskih zajednica koji je utvrdila Vlada, a koj i već izaziva oštre reakcije dijela opozicione političke scene i Mitropolije crnogorsko primorske. Oni kažu da su nova rješenja donijeta kako bi se “pljačkala imovina” SPC. Kako Vi na to gledate?

Perović: Neobično je da se predlog ovog zakona stavlja u oficijelnu proceduru cijelih trinaest godina poslije referendumske obnove državne samostalnosti Crne Gore. Nije moguće dokučiti valjan politički razlog zašto entuzijazam suverenističke pobjede na referendumu nije iskorišćen da se ovaj zakon donese odmah poslije donošenja državnog Ustava. Zakonsko rješavanje statusa pravoslavnih vjerskih zajednica po svojim duhovnim, političkim i moralnim posljedicama u crnogorskom društvu po važnosti je dolazilo odmah po vrijednosti ustavne verifikacije crnogorske državne nezavisnosti. Po mom sudu, gledano sa stanovišta crnogorskog suverenizma, izgubljeno je dragocjenih trinaest godina.

Te godine je iskoristio Amfilohije Radović da agresivno, lukavo i vješto ukorijeni interese Srpske pravoslavne crkve i da joj u Crnoj Gori obezbijedi poziciju kakvu ona nikada prije nije imala.

Od Crne Gore on je načinio golemu krstionicu.

VN: S obzirom na duboke podjele u crnogorskom društvu, kakve sve posljedice mogu nastati donošenjem tog zakona, a kakve ukoliko bi se, eventualno, od njegovog usvajanja odustalo, odnosno ukoliko bi se izašlo u susret za htjevima da se predlog zakona povuče?

Perović: Treba već jednom razoriti smisao manipulantskog i mistifikatorskog mita o “dubokim podjelama u crnogorskom društvu”. Za ovaj se mit hvata dobar dio parlamentarne opozicije, kao i Srpska pravoslavna crkva, na svaki čin kojim se učvršćuje crnogorski suverenizam. Poteže ga i vladajuća struktura svaki put kad sračuna da joj trenutno nije politički probitačno ono što bi još više učvrstilo crnogorski suverenizam, crnogorsku državu i identitete.

Nije sporno da postoje različiti oblici podjela u crnogorskom društvu. A koje savremeno društvo nije podijeljeno? Jedini valjani kriterijum po kome se ima prosuđivati postojanje društvenih podjela je u tome da li one imaju potencijal da generiraju ozbiljnije društvene sukobe. Vrijeme je pokazalo da crnogorske podjele u referendumskom procesu i nakon njega kada je na duže staze rješavana politička sudbina Crne Gore i kada je ona napokon vratila izgubljenu državnost nemaju potencijal za izazivanje ozbiljnih društvenih sukoba.

Slijedom te logike, može se zaključiti da je još manje vjerovatno da bi činjenica da Crna Gora ovim zakonom u vlasništvo vraća uzurpiranu i nepravedno otetu sakralnu pravoslavnu baštinu mogla stvoriti potenciju ozbiljnih društvenih sukoba. Povlačenje zakona iz procedure imalo bi izuzetno štetne posljedice po cjelokupno društveno biće Crne Gore. Ono bi pokazalo da u Crnoj Gori postoji sila koja je jača od države!

VN: Što je ključno za rješavanje pitanja crkvene imovine u Crnoj Gori? Može li se pojaviti problem kod dokazivanja vlasništva nad crkvenim objektima?

Perović: Ključni orijentir u rješavanju tzv. pravoslavnog pitanja u Crnoj Gori morao bi se graditi na promišljenoj procjeni šta je u strategijskom interesu suverenističke Crne Gore. Francuska država je početkom 20. vijeka, čuvenim Kombovim zakonom, rješavala pitanje odnosa s Katoličkom crkvom. Da bi opstala kao država u svojoj spoljašnjoj i unutrašnjoj suverenosti, francuska država je konačno morala naći odlučni odgovor na činjenicu da je u njoj ta crkva cijelih stotinu godina radila protiv njenog republikanskog, građanskog i sekularnog karaktera, a u korist restauracije feudalnog monarhističkog apsolutizma! Nije teško povući paralelu. Strategijski je interes Crne Gore da u njoj Srpska pravoslavna crkva više nikada ne bude para-politička organizacija ni glavni štab velikosrpstva, nego da joj se odlučno postavi jasan politički i pravni okvir u kome će ona egzistirati kao jedna od vjerskih zajednica koja služi zadovoljavanju vjerskih interesa jednog dijela građana Crne Gore.

Niko razuman i dobronamjeran ne može osporavati pravo države Crne Gore da cjelokupnu sakralnu pravoslavnu baštinu zakonski vrati u vlasništvo. Takvim vraćanjem sasvim izvjesno neće biti ugroženo bilo čije zakonski i pošteno stečeno pravo pošedovanja. Zakonski vraćeno vlasništvo država onda može, po jasno utvrđenim kriterijima, davati na korišćenje Crnogorskoj pravoslavnoj crkvi i Srpskoj pravoslavnoj crkvi! Međutim, kada onaj koji je nepravedno prisvojio državno vlasništvo, pa biva zakonom prisiljen da ga vrati onome kome je izvorno pripadalo, drži da mu se čini golema nepravda, onda to ne spade u pravo ni u politiku, nego u političku patologiju ili kleptomansku manipulaciju.

VN: U jednom od ranijih intervjua rekli ste da je Amfilohije Radović “bio i ostao igračka u rukama velikosrpskog hegemonizma”, da je sve što je po Crnoj Gori “gradio, pregrađivao, ograđivao, devastirao i uništavao činio s namjerom da načini trajnu i efikasnu mrežu političkih i regrutnih centara za širenje pravoslavnog fundamentalizma i velikosrpstva”. O kakvim “regrutnim centrima” govorite?

Perović: Srpska pravoslavna crkva de facto nije priznala državno osamostaljenje Crne Gore. Ona drži da je osamostaljenje privremenog karaktera, dok se “ne steknu” povoljni istorijski uslovi da se Crna Gora vrati tamo đe dobar dio njenog klera misli da joj je mjesto, dakle, u bezdanu jamu! Amfilohije Radović aktivno čeka, tj. ide u susret nastanku tih željenih istorijskih uslova. Ide vrlo efikasno, jer mu niko ne stoji na putu niti smeta u poslu svetosavizacije i srbizacije Crne Gore. Vjerujem da od vremena kad su paganski Sloveni preobraćani u hrišćane, na ovim prostorima nije bivalo takvoga ribara ljudskih duša kao što je narečeni Radović! Država crnogorska mu u tome poslu ne samo da nije smetala, nego je još i prisluživala! Pogledajmo samo šta, koga sve i u koju svrhu Radović kontroliše u Crnoj Gori pa će odgovor na pitanje o “regrutnim centrima” sam od sebe doći.

VN: Bili smo svjedoci da su početkom maja u Srpskoj kući u Podgorici “gostovali” haški osuđenici Radovan Karadžić i Momčilo Krajišnik, što je s jedne strane naišlo na osudu dijela crnogorske javnosti, dok organizatori u tome nijesu vidjeli ništa sporno. Šta je svrha takvih tribina?

Perović: Događaj je zasluživao da odgovarajući organi države Crne Gore trajno stave katanac na “Srpsku kuću,” bez obzira kakvu bi političku buru to izazvalo! Priređivanjem takvih događaja se “nogama gazi sami osnov humanosti” (Hegel). Najgora moguća stvar koja se može desiti jednom društvu je gubljenje ošećaja za razlikovanje dobra i zla. Dvije tradicije koje se bitno odredile zapadnu civilizaciju helenska i judeohrišćanska u temeljima imaju spoznaju da je najkapitalnije određenje sadržano u sposobnosti ljudi da razlikuju dobro i zlo. Na njoj počiva svaka smislena ljudska zajednica. Država i postoji primarno zbog toga da svim zakonskim sredstvima održava tu razliku. Đe se ta sposobnost relativizira i poništava, tu prestaje ljudsko društvo i počinje životinjsko carstvo. Kada jedna država dopusti da po njoj in vivo ili digitalno, svejedno paradiraju ljudi koji su osuđeni kao ratni zločinci, dakle, kao oni koji su trajno uništili razliku između dobra i zla, onda ta država u ime “demokratske” opuštenosti sekundira u vlastitom pretvaranju u zvjerinjak. Kada se jedno društvo prepusti vrijednosnom indiferentizmu pod parolom “Sve je dopušteno,” onda će se sve i činiti, pa i najneljudskije stvari!

VN: I u regionu se dešavaju slične stvari. U Bileći će, kako je najavljeno, ovih dana biti podignut spomenik Draži Mihailoviću….

Perović: To je samo još jedan jadni primjer iste mentalne poremećenosti kojom se hoće biti “s one strane dobra i zla.” U ovom slučaju ona se manifestuje kao najgluplji i najlažljiviji mogući istorijski revizionizam. Ko sebi za junaka bira čovjeka koji je bio dokazani i osuđeni ratni zločinac, te sluga italijanskih fašista i njemačkih nacista, samo pokazuje volju i namjeru da danas i ubuduće slijedi svoga idola.

Balkanska geopolitička patologija

VN:Srbija i Kosovo su, nakon posljednjih dešavanja, ponovo u fokusu međunarodne zajednice. Kako Vi vidite daljnji tok događaja na relaciji Beograd Priština? Od čega zavisi?

Perović: Kumanovskim sporazumom iz 1999. godine ključni igrači na geopolitičkoj sceni svijeta riješili su pitanje odnosa Srbije i Kosova. Kao i sva dosadašnja rješenja tzv. kosovskog pitanja, ono se odmah pokazalo lošim. Ponajviše time što je stavljajući granicu jednom velikodržavlju, podstaklo drugo velikodržavlje, indukujući gomilu političkih patologija na svakoj strani. Neuputno je prosuđivati šta će biti na području na kome se ukršta više sučeljenih interesa i varijabli pomenutih političkih patologija. Jedino je izvjesno da sudbina odnosa između Srbije i Kosova neće zavisiti ni od Beograda ni od Prištine.

Evropa poslije izbora izgledaće kao i prije izbora

VN: Upravo su završeni izbori za Evropski parlament. Kako će izgledati Evropa nakon ovih izbora? Sta da očekuje region? Šta da očekuje Crna Gora?

Perović: Evropa poslije izbora izgledaće kao Evropa prije izbora. Evropski parlament ko god ga činio nije bitan politički činilac.

Na jednoj strani, Evropa živi pod američkim diktatom koji traje od 1945. godine s diskretnim pokušajima većih evropskih država da malo rasterete težinu toga diktata. Na drugoj strani, filistarska Evropa stalo samu sebe plaši strahom od Rusije. Za to vrijeme, usred Evrope trasira se kineski “Put svile.”

Crna Gora nema kud drugo, nego da zaroni u takvu evropsku kašu. Sve druge mogućnosti mnogo su lošije.

Ambivalentnih 13 godina nezavisnoti

VN: Prošlo je 13 godina od obnove crnogorske nezavisnosti. Kako Vi gledate na protekli period?

Perović: Ovaj period ispunjen je velikim ambivalencijama. Zato se o njemu ne mogu izricati jednodimenzionalni sudovi. Crna Gora je načinila nekoliko velikih koraka prema savremenom zapadnom svijetu, u prvom redu spoljašnjom politikom. U mnogim elementima unutrašnje politike takvog napretka nije bilo ili je bio neznatan. Ova se ocjena bez teškoća može dokazivati na brojnim poljima života države i društva, posebno na pitanjima identitetskih politika, u prvom redu jezičke, vjerske, obrazovne, kulturne i naučne politike. Neke od ovih politika zapravo i ne postoje, nego se umjesto njih nude surogati, improvizacije, stranačke nagodbe, frazerski oportunizmi i slične vragolije pseudo-političkih i činovničkih umova.

Goran Popović

NAJNOVIJI NAJSTARIJI POPULARNI
MaleCuce
Gost
MaleCuce

Miras Dedeic prima mjesecnu platu od vlasti Crne Gore 4.500eur, to gradjani Crne Gore placaju. Zar nije to pljacka?

Xla
Gost
Xla

Ako bi Amfilohije tražio kredit za apartmane, svijeće, ili druge crkvene biznise Lovćen banci, ova bi ga vjerovatno glatko odbila, je li tako?

Cdm
Gost
Cdm

Cenzurišu svaku kritiku vas i vašeg šovinizma, profesore. Toliko o demokratiji digitalnog jednoumlja.

Kraljone
Gost
Kraljone

Da nijesam katolik bio bi u CPC. Ne znam kako neko moze da je u SPC okupatorsku

Ljuta
Gost
Ljuta

Popis austrougarske iz 1890g kaze da u Dubrovniku 35809 gradjana prica srpskim jezikom NITI JEDAN HRVATSKIM
a u CG su tada svi pričali milogorski e bruke

Bijeli Pavle
Gost
Bijeli Pavle

Petar Crtinjski veli “O Crnogorci ne budite nicija metla ni lopata,O Crnogorci vrcite se pod svoje sunce,O Crnogorci ne dajte se varati,koga je stalo za te tvoje srbe koji su iz harema izljegli pa sad izigravaju neke hriscane

Djoko
Gost
Djoko

Podju u Du to da kazes

Gen. Dukljanin
Gost
Gen. Dukljanin

Je li ti taj “istorijski” podatak sa IN4S i li iz Dana? 😂 Austrija je u većem dijelu svog postojanja pravoslavne na teritoriji današnje Hrvatske nazivala Hrvatima pravoslavcima; Srbima ni pomena nije bilo do sredine 19. vijeka.

boris
Gost
boris

tacno! sto ces kad budale na znaju svou istoriju!!!

Zvanično
Gost
Zvanično

U Crnoj Gori postoje 23 vjerske organizacije. Pamet da ti stane!

Ćemenca
Gost
Ćemenca

Profesor Perović čovjek je bogate biografije, cijenjen naučnik i svaku analizu naučno postavi. Ideolozima četništva, DF i sličnima ide na živce zato što Perović ogoli sve pogubnosti njihovih politika.

Prvi milion
Gost
Prvi milion

A ako neko napiše nešto drugačije iz biografije vođe druge familije, odma ide brisanje komentara.

Sadžakov
Gost
Sadžakov

Asistenti ga uče etici na sudovima! Ogole ga do kraja.

Džikson
Gost
Džikson

Molim CDM da ovo objavi radi građana Crne Gore. Vi iz CD M imate i znate ko šalje. Gospodine Pero iću Sa cijelom Crnom Gorom se moš igrat ali sa mnom ne. Ko je 1997 uspio pobediti Sloba MILOŠEVIĆA i probit mu barikade u Prijepolje ja pitaj radnike iz bijele. Gospodine Pero iću ko prvi donese naslovnu stranu 1997 kad… Više »

Džikson
Gost
Džikson

Nisam ja gospodo protiv Crne Gore. Niti pominjem Srpsku crkvu. Nego mitropoliju Crnogorsko primorske. Ali ja štitim ono što je istinito. Verujte pred bogom da nas trojice nije bilo 90 go komunisti nebi pali da nismo povukli Nikšićani i sever jake a znam kako. Niti branim prvu familiju. Ali znam kako je ko radio. Bog je veliki. Samo se njega… Više »

Eldorado Mne
Gost
Eldorado Mne

Aoooh, Dzikso, nemoj u istoriju i religiju da uplivavas s tvojom naucnom potkom, dosta nas je ubogaljila SANU. Znamo vam nauku, kamo srece da je nikad nije bilo.

drug
Gost
drug

Proces raspadanja projekta Velike Srbije je nemoguće zaustaviti. Kada se riješi pitanje Kosova slijedi rješavanje pitanja R. Srpske. Crnogorci će dobiti svoju autokefalnu crkvu, a Srbija će se vratiti u svoje prirodne granice. To će biti Božja pravda.

MaleCuce
Gost
MaleCuce

Bozja pravda? U islamu vi ga ne zovete Bog nego Allah.

999 999 999 99
Gost
999 999 999 99

Zamislio sam ako liverpoolllllllll dobije da ozdravim. Zamislio sam ako lacio dobije da se oženim.

Eldorado Mne
Gost
Eldorado Mne

Ovo vise zaista smisla nema. Sramota jr sto smo dozvolili da nas silom na sramotu posrbljava jedna tudja crkva i tudji popovi u sred nase zemlje. Taman nas ne bilo kad smo ovo dozvolili. Postali smo Eldorado za srbofilr, za izbjeglice za svakoga SEM ZA NAS, CRNOGORCE! BRAVO. ZAR CEMO TAKVU CRNU GORU DA OSTAVIMO DJECI? TUDJU, RASUTU, PROSUTU? Zadnji… Više »

Pero
Gost
Pero

Samo treba vratiti ono što je srpski kralj uzeo i preknjizio nakon okupacije Crne Gore . Za ostalo je lako.

IvoHN
Gost
IvoHN

Sve je to super, ali pre 1945-e u Crnu Goru su ziveli samo Srbi, tako da su sve te crkve i manastire zidali Srbi. Crnogorci sto su nacinili od 45-e neka nose…

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

IvoHN, da nam pojasniš. Nemanjići su prva srpska dinastija. U Duklji nije bilo Srba. Vojislavljevići i Balšići su bili katolici. U kojem trenutku tačno mi postadosmo Srbi? Vjerovatno kad je Fatić 1918-e reka:”Mi od danas više nijesmo Crnogorci, no Srbi”.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, ja znam da ti preferiraš Nemanjiće jer su izgradili manastir Moraču, ali prva srpska dinastija su Vlastimirovići.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Oprem, Vi imate istoriju za svakakvu upotrebu. U Srbiji se uči da su Nemanjići prva srpska dinastija i da je Stefan Prvovjenčani prvi srpski kralj. E kako su Vojislavljevići 140 godina stariji od Nemanjića, pojaviše se Vlastimirovići. Ali istina se ne može promijeniti.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, u Srbiji se uči da su Vlastimirovići prva srpska dinastija.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Opet pope priča bez veze. To niko u Srbiji ne zna. Mada vi mijenjate istoriju ka čarape. Sad vam je i Draža borac protiv fašizma. A hiljade slika Draže i Njemaca. Uništi vas ovaj internet. Svako može provjeriti istinu. Činjenice, vjekovni srpski neprijatelj.

Sajo
Gost
Sajo

A ko su bili stanovnici Duklje, Stara Podgorice? Grad je opustošen epidemijama kuge, kolere i drugim tadašnjim pošastima toga vremena!

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Sajo, nije valjda da ne znaš razliku između rimskog grada Duklje i države Duklje koju su vodili Vojislavljevići. Većina vas komentariše iznoseći “činjenice” iz Politikinog zasbavnika. Niko od istoričara iz tog vremena ne pominje Srbe u Duklji. Kralj Mihailo je bio “Kralj slovena”

MaleCuce
Gost
MaleCuce

Srpski kralj Aleksandar Karadjordjevic rodjeni cetinjanin unuk Kralja Nikole i starinom od Vasojevica. Vise je on proizvod Crne Gore nego Srbije.

Pjer
Gost
Pjer

Arhiepiskop cetinjski, mitropolit crnogorsko-primorski, zetsko-brdski i skenderijski i egzarh sveštenog trona pećkog.
Jasno kao dan

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

A brdsko-brzinski ??? Ili ste brzinski samo kad bježite?

Eldorado Mne
Gost
Eldorado Mne

Pjer, ne zaglupljuj ljude oko sebe ako vec sebi nista ne mozes. To sto pricas nikakve osnove nema.

Bijeli Pavle
Gost
Bijeli Pavle

Ako neko iz Crne Gore lise severnjaka zete i boke veli da Crnogorci treba u svoju istoriju da ubace sve srpske gluposti samo iz nasega vremena Srebrenicu Vukovar Sarajevo Batajnicu bombardovanje pa srpske vitezove arkana milosevica mladica beckovica cosica ja se ne bi nikad izjasnio ka Crnogorac

Plebs
Gost
Plebs

Bravo, profesore! Jedino da dodam da je ta “prekrstionica” u stvari navalila sa radom debedesetih, nakon Memoranduma SANU. Sad je to samo forma tih nesrecnika.

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Divna li je ona misao:”Jedini razlog zbog kojeg ponekad poželim da odem u raj je da bih izbjegao navalu srpskih popova u paklu”.

Dr xyz
Gost
Dr xyz

Gospodin Perovic GOVORI ISTINU. Crnogorci treba da se okrenu sebi i VRATE SVE CRKVE KOJE SU PRAVILI NASI PRECI. TO MORA BITI ZAVJET OVE GENERACIJE. Ne smijemo to ostaviti da nasa djeca vracaju.

BoboKocka
Gost
BoboKocka

Sami gospod bog je posla Amfilohija da sacuva staru iskonsku Crnu Goru.Kakav god da je a činjenica je da nije samo duhovnik vec i političar jedino se on moze jakati sa Milom i kompanijom.Da nije njega lako bi oni zavrsili posa sa crkvom i oko crkve.Samo da pozivi dok se Lomi ne preseli u Dubai.

Plebs
Gost
Plebs

Kocka, “sami gospod bog” je poslao Anfilohija da ga ISKUSA, vjeruj ti ovo. I da ISKUSA KOLIKO JE SNAZNA LJUBAV CRNOGORACA PREMA SVOJOJ VJERI I OGNJISTU.
Evo, moja malenkost ti kaze da ce ptocvjetati CRNOGORSKA VJERA U BOGA, I OGNJISTE CE ZAGRIJATI CRNOGORCE I NJIHOVU DRZAVU. Okupatori ce morati ici doma. Kraj price.

Nenad
Gost
Nenad

Ne treba zaboraviti da je Amfilohijeva podrška Milu bila odlučujući faktor za njegovu pobjedu nad Momirom. I dalje je njihovo savezništvo prirodno. Milo ima moć (vlast i pare ), a Amfilohije narod. Sukobi između njih su uglavnom fingirani, radi skretanja pažnje sa drugih stvari. Tako će proći i arhivirati se i ovaj predlog zakona.

florida
Gost
florida

Jesi li još u distribuciju?

Boris
Gost
Boris

ko je sad ovaj?

Bnjj
Gost
Bnjj

Plaćeni tzv profesor koji živi paralelu stvarnost a ne vidi kako mu narod koga tobože voli živi i kome elita koja voli CG sve rodoljubi i patriote nudi platu od 299e

NSRS
Gost
NSRS

@ Boris

Crnogorac koji živi u Srbiji. Pitam se, zašto se ne vrati u Crnu Goru ?

Džikson
Gost
Džikson

A šta bi vi gospodine napravili od crne gore. Verovatno svoju prćiju sa dresom crna i plava a baka bi ti porasla ko lovćen po kojem nosi ime. Dediraj nam vjeru.

Eldorado Mne
Gost
Eldorado Mne

Dziksone, koju ctkvu je ukinuo Alrksandar Karadjordjevic? Crnogorsku pravoslavnu, autokefalnu, Dziksone! U toj CPC je krsten Alrksandar Karadjordjevic, Driksome, fok je kao mali boravio u ujcebini na Cetinju, Dziksone! Je li ovo tacno? Tacno je.

MaleCuce
Gost
MaleCuce

Eldorado zaboravis i svetosavsku. Crkveni Kalendar Crnojevica 1484 godine slavio Svetog Savu i Svetog Simeona Nemanju.

Kum Djura
Gost
Kum Djura

Petovicu tebe se vidi da nisi krsten

Baranin
Gost
Baranin

Nista od toga. Zna drzava da ne smije da dira ono sto nas je odrzalo kroz vjekove, pa samo skrecu temu sa bitnijih stvari i zaludjuju narod. Prvo CPC nema vjernika (cinjenica), drugo napadom na nase svetinje ujedinili bi kompletan srpski narod, sto bi im bio kraj. Tako da je ovo mlacenje prazne slame.

Definitivno
Gost
Definitivno

Vjernici CPC se mole u svojim kucama pred pirodicnim ikonama JER NECE DA IH U SVOJIM DJEDOVSKIM CRKVAMA da primaju blagoslove od dusmanske CPC. Vjernika ima CPC, a docice vrijeme da se svi uvjerite. Doci ce jer MORA DOCI!

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Definitivno, pa kada ima toliko vjernika CPC zašto ne napravite bar jedan vjerski objekat gdje ćete se moliti?

MaleCuce
Gost
MaleCuce

Definitivno – pred porodicnim ikonama mislis na portrete Mila Djukanovica.

999 999 999 99
Gost
999 999 999 99

Devojko poslaću ti da kupiš trosoban stan sredi mi za sestru.

999 999 999 99
Gost
999 999 999 99

Poslaću ti da kupiš trosobni stan sredi mi za sestru.

dali
Gost
dali

opet popularnost raste Mitropolitu Amfilohiju samo pogledajte koliko komentara pa kakvi god bili tako da treba da se zapitate svi vi koji negativno pa i bezobrazno pisete to jest komentarisete jer pisati i komentarisati nije isto ali opet dobro je sto sa komentarima pridajete toliko veliku paznju nasem Mitropolitu,hvala na tome .Nema teksta koji pobudi takvu paznju kao kad se… Više »

bmw
Gost
bmw

I o Bin Ladenu se puno pisalo.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Čim vidite ovoliko popova, koje je Risto dovuka iz Srbije za tastaturama, jasno je da se približava kraj okupacije. Ko god oće, može da nađe srpske, ruske, vaseljenske, crnogorske… izvore, koji kažu: “Crnogorska autokefalna crkva”. Dosta je bilo. SVAKOG GOSTA, STO GODINA DOSTA.

Ozna sve dozna
Gost
Ozna sve dozna

Okle ti podatak da u Crnoj Gori ima 1400 popova iz Srbije?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Podatak iz medija i nije demantovan. Nijesu svi iz Srbije. Ima ih iz Bosne i Hrvatske. Amfilohije ih je doveo da bi srbovale. Neke je lako poznati. Oprem je glavni, Tomos/Milojka/Đuro su pješadija bez kapaciteta. Stalno mijenjate nickove da se misli da vas je više. Napišete 90% komentara.

LOLCINA
Gost
LOLCINA

Ne izmisljaj Stara. Tačno se da primjetiti kad krenu dps botovi sa stancanjem.
Isti šablon različiti nickovi (debilni) i to sve jadan za drugim uvjek hronološki isti.

Lovćen
Gost
Lovćen

@ LOLCINA

Stara Podgorica ima 6-7 nickova. Kad čuješ da neko spominje ovo: ” učiš istoriju iz Politikinog zabavnika” znaj da je sve jedan te isti nesoj.

Ozna sve dozna
Gost
Ozna sve dozna

Stvarno si blesava Stara Podgorice! Koliko ima crkava u Crnoj Gori, u koliko od tih se vrši služba? Mućni malo, kud bi se dijevala tolika armija popova iz Srbije u Crnoj Gori?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ima Ozna i više. Crkve x broj popova. Risto ih je na portalu zaposlio 5-6. Viđećeš koliko ih je kad krenu prema južnoj Srbiji.

Ozna sve dozna
Gost
Ozna sve dozna

Stara kažu Šerbo i Živko :Danas se na teritoriji Crne Gore nalazi više od 600 pravoslavnih crkava i oko 100 rimokatoličkih bogomolja. U koliko se od njih vrši služba? A ti avetaš da ih je samo iz Srbije 1400 zvanično, a duplo više nezvanično!

NSRS
Gost
NSRS

@ Stara Podgorica

A šta misliš kad desetine hiljada Crnogoraca ( ne čelu sa Perovićem) krenu prema Crnoj Gori ? Možda među njima bude i neki tvoj saplemenik ili bliski rođak.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, to što idem u crkvu ne znači da sam sveštenik. Kao Čevljanin volim istoriju i ne volim da mi neko priča o tome da zna bolje od mene ko su i šta su bili moji preci. To se posebno odnosi na one koji nisu iz nahija.

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Opreme,da li se to odnosi i na mene pošto sam porijeklom iz pokrajine Baden-Virtemberg?

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Pekmez, očigledno je da nisi iz nahija.

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Stara pg, Vidi se da nista ne znas, poreklo mi je iz 4 nahije, djed mi je rodjen na lovcenu, od starina smo sa kosova, po zanimanju sam dipl.ekononista.svestenik nisam a ni glup da ne znam svoje poreklo, a ti se zapitaj sta si i od kojih si.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ha ha Milojka. Dobra vam je priča da ste sa Kosova.Vi koji se u Crnoj Gori izjašnjavaju kao “srbi”imate priču da ste poreklom sa Kosova. Tu pamet ste dobili prije 10-15 godina. Ima li to đe zapisano. Znate da nikakve veze sa srpstovm nemate, ali vam treba alibi za izdaju.

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Staraaaaa podgorice, Ne odgovori na ona tri pitanja, sto je, nema odgovora?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Milojka, napisao sam ti no ne čitaš. A vi meni ne odgovoriste: u kom dokumentu se pominje srpska crkva u Crnoj Gori prije 1918-e. Prvi popis stanovništva u Crnoj Gori je bio 1948-e. Srba je bilo 1,78%. Jesu li znali Rusi i Srbi što pišu, jer svuđe pominju Crnogorsku autokefalnu crkvu.

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Ma nisi nista odgovorio, znas ti istinu no precutkujes, tvohim komentarima bi mozda poverovalo neko do 12 g.pa ko bi normalan demantovao glupost 1400 popova doslo u cg.

NSRS
Gost
NSRS

@ Stara Podgorica

Popovi iz Srbije ?- ne verujem. Ali znam da je Srbija prepuna crnogorštine kao što je ovaj Perović. Po meni ( a i po ogromnoj većini Srba) mnogima treba oduzeti državljanstvo jer drsko i bestidno zloupotrebljavaju gostoprimstvo države od koje žive. Moralno bi bilo da se vrate u Crnu Goru, međutim oni za moral nikada nisu čuli.

Hit mjeseca
Gost
Hit mjeseca

Eno Papa u avionu
blagosilja Crnu Goru…

999 999 999 99
Gost
999 999 999 99

Dobar si haha.

Ne spustaj ga
Gost
Ne spustaj ga

Kazu da je rekao, pomoga vam Sveti Djordje, nemojte me spustat odje.

Definitivno
Gost
Definitivno

Mislis, kralja Nikolu? Crnogorskog kralja koga su Srbi unistili, i u bili mu drzavu, crkvu, i njegove Crnogorce hrabre!
Vidi sto je o tome nspisao Smerikanac Vitni Voren, pa onda pricaj!

Starac Milija
Gost
Starac Milija

Pjesma je za Papu, a šo se Nikole tiče, Austrougari su okupirali Crnu Goru 1916. a on je s familijom i Vladom strka u Italiju pa Francusku da se kupa od muke velike. Crna Gora je kapitulirala a 1918. vojske 5 savezničkih zemalja je slobodile od Austrougara. Jedna od tih 5 zemalja je bila Srbija!

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Srbija i njena kukavička vojska su pobjegli krajem 1915. iz svoje zemlje.Nikada se u istoriji nije desilo da vojska jedne zemlje pobjegne iz iste.Zastiđe !!!!

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Pekmeze, nije pobegla nego se povukla.a 1918 iz povlacenja krenula u napad, i sa saveznicima gonila armije dva carstva i jedne kraljevine.i pobedila.

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Milojka Dobro,nije pobjegla već je podvila rep i utekla.Je li bolje? Ježim se kad se najobičniji kukavičluk nazove patriotizmom.Kada bi,recimo,Japanci ili Njemci pobjegli iz svoje zemlje pred neprijateljem?Nikada,naravno.

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Ne nego se povukla takticki pred mnogobrojnijim neprijatelje, povukla se da bi prezivela i pobedila.a tebi pekmezicu je krivo sto se posle raspalo tursko carstvo.aj miran tmo i ne iznosi vise neistine.

dr.
Gost
dr.

Trt, istorija ne pamti da čitava armija pobjegne iz svoje zemlje i ostavi žene i djecu na milost i nemilost neprijatelju, To je toliko sramotno da je bolje da ćutiš.

Bijeli Pavle
Gost
Bijeli Pavle

Aristotel veli “Najveca sramota je pobjeci sa bojista”kome je identitet bjezanija,a Frojd veli”Lako ti je poznati ko je glup ,on se nicega ne stidi”

Bnjj
Gost
Bnjj

Teško nama sa ovakvim intelektualac ima, sa biznismenima tipa Radulović, sa vladom koju vode Đukanović i Marković i sa ministarkom rada koja vodi radnike na Plantaže, blizu smo da nestanemo ka narod da mjesto nas žive Filipini, Indonežani, Arapi, tragedija

Boris
Gost
Boris

tacno tako!!!

ekipa iz kraja
Gost
ekipa iz kraja

U pravu si, tragedija. Dok god postoje takvi kao što si ti. njbnj i slični.

Bnjj
Gost
Bnjj

Budžetski patrioto ne boj se vladaće ti Milo i njegova ekipa do kraja života

999 999 999 99
Gost
999 999 999 99

Moj je vladar venera zato sam tužan.

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Dakle,sve ono što je SPC prigrabila nakon 1918. naprosto mora biti vraćeno.Štaviše,srpski i bosanski popovi koji ničim i nikada nijesu doprinijeli Crnoj Gori bi da zadrže oteto !!! E,pa neće moći !!! Pa vi lijepo u Bosnu i Srbiju slavite nosioca Gvozdenog krsta Nikolaja,Macu,Šiljka,Kačavendu,Pahomija,tamo održavanje parastose Adolfovom savezniku Draži.U Crnoj Gori više nećete !

Govedinka
Gost
Govedinka

Okle ti šljive za pekmez?

xxy
Gost
xxy

Mirasevi popovi su regrutovani u Srbiji ,raspopi .Svestenici u MCP su vecinom iz Stare CG.

999 999 999 99
Gost
999 999 999 99

Nije mi jasno a je li to moguće da nijednoj devojci nisam vrijedan. Kakva tužna sudbina. Prolaze đevojke.

Milinko
Gost
Milinko

A za profesoraaaa..staaa?!!sendvic naravnooo:-):-)

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Prvo:Nikodim Milaš,dalmatinski episkop i najveći srpski kanonista i ekspert u domenu crkvenog prava u svom dijelu “Pravoslavno crkveno pravo”(Zadar,1890) decidno navodi da je cetinjska mitropolita autokefalna;Drugo:U Ruskoj sintagmi(katalogu) iz 1851.je Crnogorska mitropolita uvrštena u red autokefalnih crkava;Treće:U Carigradskoj sintagmi iz aprila 1855.pod rednim brojem 9 je navedena Crnogorska mitropolita kao autokefalna… Lažu li Srbi,laži li Grci,lažu li Rusi?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Pokaži tomos pa da ti povjerujemo

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Stara,taj vaš tomos više ne može da upali,možete ga slobodno okačiti o vrbov klin.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Aga, ovo je onaj srpski pop što uzima crnogorske nickove, kad im zagusti. A što se Tomosa ziče, Amfilohije je na TV-u rekao da ga Srbi imaju, ali ne znaju đe im je. Autokefalna znači samostalna. Srbima su Turci birali poglavare. Toliko o njihovoj samostalnosti.

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Stara Podgorica Čim popovima pomeneš Nikodima Milaša,Rusku i Carigradsku sintagmu mantija im se zaledi a u grlo ko da imaju traktorski gumu,ni da prozbore nešto smisleno.A što se tiče izgubljenog tomosa,da su u pitanju zlatne poluge ili pare našli bi ih dok si rekao keks.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Pekmez, pozivaš se na Ralis-Potlisovu sintagmu iz 1855. u kojoj piše da je Sveti Petar Cetinjski Mitropolit Skenderijski i primorski, Arhiepiskop Cetinjski i Egzarh Pećkog trona. U fusnoti piše da se autokefalna crkva u Crnoj Gori pominje na osnovu ruskog sintagmata , iako se u katalogu Carigradske crkve kao autokefalna ne pominje. Da li je ruska crkva mogla dati autokefalnost… Više »

Skaljarin
Gost
Skaljarin

Stara Podgorice,ne trazi od age tomos da pokazuje,jer ce donijet kakav tomos 4 sa bijelom kapom

Marmelada
Gost
Marmelada

Pekmeze, ne kaže se crnogorska mitropolita nego mitropolija! Ajde, kad si upućen, ko je bio prvi crnogorski mitropolit, ko ga je hirotonisao i dje?

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Marmeladice,ne kaže se ajde nego hajde.Marmeladice draga,kakav je bio status cetinjske mitropolije nakon ukidanja Pećke patrijaršije 1766.godine? To je bilo jasno episkopu Milašu,Ruskoj crkvi,Carigradskoj patrijaršiji…ali ne i tebi.

Marmelada
Gost
Marmelada

Pekmeze, kod nas u Crnoj Gori je ajde, i poslije tačke i zareza ide razmak, kad već čačkaš! Nijesi mi odgovorio, nakon 1766. i ukidanja Pećke patrijaršije, ko je bio na čelu crkve u Crnoj Gori, koja trojica episkopa su rukopoložili mitropolita i kako se on zvao? Bez toga nema autokefalije, ako razumiješ!

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Marmeladice slatka,termin “hajde” je preuzet iz turskog jezika i red je da se piše onako kako se izgovara.Ruska sintagma iz 1851. je publikacija koja je SINODALNO,dakle,zvanično odobrena i koja je kao takva obavezna za pravoslavne pomjesne crkve.Ista stvar je i sa Carigradskom sintagmom.Ne misliš valjda da je sinod skup neznavenih lica? Kapiraš?

Baranin
Gost
Baranin

Obrni okreni ali ti ne odgovori Marmeladici ime ime prvog CG-skog mitropolita, toliko o tome. Ako se vec hvatas za 1766. onda pricamo o Staroj Crnoj Gori tako da u to ne ulazi 80% teritorije danasnje CG-re, mozda sam i previse rekao.

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Baranine,odgovor se sam po sebi nameće.Nije,valjda,teško izvući zaključak.Ili se varam?

Javise
Gost
Javise

Po mome nema veze ta prica…. Sad je glavni pojam kontinuitet bila SPC ili CPC…. Ako povucemo ovakve dijagonale ulazi se u pravno bezakonje. Ne moze drzava ovakvog ustrojstva ulazit u bit religije i upisivat vlasnistvo nad objektima…. To nije za drzavu i vladu narocito za ovu koja ima kontinuitet koji proizilazi iz komunistickog uredjenja….

dr.
Gost
dr.

Javise, ovoliko nebuloza u par rečenica… ti si čudo

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Pekmez, kada je sve tako kao što kažeš, možeš li napisati kada je crkva u Crnoj Gori dobila ,,autokefalnost” i ko je bio prvi Mitropolit ,,autokefalne” Crnogorske crkve?

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Oprem Kakav je bio status Cetinjske mitropolije nakon ukidanja Pećke patrijaršije?

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Za Oprema,vrlog ljubitelja citata,jedan segment iz govora kralja Nikole kojim je ispratio mitropolita Gavrila Dožića u Peć 1913.godine:…Gospodo, može li biti ljepšega dana za našu autokefalnu pravoslavnu crkvu od ovoga,u koji sa našega Cetinja otpremamo danas u Peć mitropolita Gavrila Dožića”.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Pekmez, napiši i nastavak govora: da vrata mojih hramova u Pećkoj eparhiji srpskom narodu širom otvarate, da se pred dverima istih za srpsku slogu molite…
Hoćeš li da pišem i nastavak govora o
Srpskim patrijarsima, srpskoj pobožnosti…

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Opreme,šta je ovo kralj Nikola rekao za pravoslavnu crkvu?Nije valjda da mu ne vjeruješ kad ionako voliš da ga citiraš? Reci slobodno.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Pekmez, citiram Kralja Nikolu: Iskraj tako dugo upražnjenog prijestola slavnih Srpskih Patrijarha učite Mi dragi Moj narod krijeposti i vjeri pravoslavnoj. Utvrdjujte u njem ljubav prema domovini, jer je Peć bila ognjište srpske crkve i moći srpskog duha. Peć je bila srpska Moskva, a Moskva je čedna majka ne samo braće nam Rusa, nego i naša…

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Pekmez, imaš pismo koje su Sveti Petar Cetinjski i crnogorski glavari 1779. uputili austrijskoj carici Mariji Terezi. Ako te zanima sadržaj javi.
Nego, valjda znaš kada je crkva u Crnoj Gori dobila ,,autokefalnost”?

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Opreme,kakav je bio status Karlovačke mitropolije nakon 1766.godine? Reci Opreme,izusti riječ autokefalan,neće ti niko ništa.Ne bojiš se valjda Rista?

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Pekmez, da li ti to tvrdiš da su Crnogorska Mitropolija i Karlovačka Mitropolija dobile autokefalnost ukidanjem Pećke patrijaršije? Pa ako su je dobile ukidanjem, onda su je njenom obnovom izgubile?
Nego zašto Sveti Petar Cetinjski u pismu Mariji Terezi da crnogorski Mitropoliti opet budu zavisni od Pećkog patrijarha, kada Pećka patrijaršija bude obnovljena?

Pekmez-aga
Gost
Pekmez-aga

Ne,ja ne tvrdim da su Crnogorska i Karlovačka mitropolije postale autokefalne nakon 1766. takvu tvrdnju je izrekao najveći ekspert crkvenog prava,Srbin Nikodim Milaš,koji je,uzgred rečeno,završio prestižnu Duhovnu akademiju u Kijevu.E,moj Opreme,nikakve vajde od tebe.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Pekmez, pa onda napiši ko je bio prvi Mitropolit crnogorske ,,autokefalne” crkve?

Lovćen
Gost
Lovćen

@ Pekmez

Kada je crkva u Crnoj Gori dobila ,,autokefalnost” i ko je bio prvi Mitropolit ,,autokefalne” Crnogorske crkve?

xxy
Gost
xxy

Onda treba insistirati da Mitropolija Crnogorska odnosno njeno Svestenstvo i Vjernici zatraze autokefalnost.
Miraseva NVO CPC nema ni pravni ni istorijski kontinuitet.
Ako je to tako kao sto kazes Pekmez-aga.

999 999 999 99
Gost
999 999 999 99

Ja mislim da dođem iz italije u crnu goru isti dan bi me ludog napravili jer ja šetam sam. Zbog toga mi se ne dolazi u crnu goru. Tužan sam radi jedne đevojke jer je drugi oženio.

mojsilović
Gost
mojsilović

Još sad po kiši ovoj pa da šetaš sam odma’ bi te uhapsili. Ako ćeš mi vjerovat ne znam je li se usrećio i ako će ti lakše bit’ a da dođeš smota će te druga ka’ u priganicu.

drug
Gost
drug

Popovi, odmorite malo od tastatura, vrijeme je za ručak. Što se tiče molitve, vama je to ionako u drugom planu.

drug
Gost
drug

Ovdje se ne radi o sukobu Crnogoraca i Srba. Ovdje se radi o sukobu državotvornih Crnogoraca i onih koji ne znaju što su.

DnK
Gost
DnK

DNK nije skup. Nego se neki boje da se ne utvrdi da su Sumadinci sa dna kace.

Joko
Gost
Joko

Znaju oni ko su, no im je milije tuđe.

Toni
Gost
Toni

Kad je red na Jovanovića?

Famelja
Gost
Famelja

Poslije Djenara!

H. Novi
Gost
H. Novi

Jedan od najvećih Crnogorskih patriota i intelektualaca a živi i radi u Srbiji. Intelektualci su u CG uglavnom “kupljeni” i ne čuju se po ovim pitanjima. Svaka Vam čast gospodine Peroviću!!!

Herceg Novi
Gost
Herceg Novi

Ja kao Hercegovac čiji su preci osnovali i naseljavali H.N. od pamtivjeka, odgovorno tvrdim da te dps poslao i dao ti novsku ličnu kartu, ne bi li srušili neosvojivi bastion Srpstva u koji su te poslali.

SEKULA DRLJEVIC
Gost
SEKULA DRLJEVIC

SAD JOS C.G. OSTALA NAVALILI SRBI KAO PRIJATELJI KO VAS NE ZNA SKUP BI VAS PLATIO

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Sekulja jesi li docekao hasima u tuze.

Nikad kasno
Gost
Nikad kasno

Mora se shvatiti da je ovo samo jedna kosmicka sekunda. Dodju tako vremena da se talog izdigne sa dna jer ga neko pomuti, ali talog ubrzo pane dje mu je i mjesto.
Zato je samo bitno ne predati nikome imovinu i teritoriju, a sve ce ostalo doci na svoje mjesto. Prirodni zakoni su takvi.
Za reviziju odluka krnje, nikad nije kasno.

Marks
Gost
Marks

Ovo je komunisticka zemlja koja ima pravo da se obracuna sa crkvom. Komunizam nam je dao naciju. Crnogorci su nastali u Jajcu. Kod nas je podignut najnoviji spomenik komunizmu. Titova skulptura krasi cosak Blazovog mosta. Ni Kim u S. Koreji nema noviji spomenik komunizmu. Zasto na crkve ne bi bila petokraka.

Montelider
Gost
Montelider

Fatic 1918. Od danas zaboravite svoju istoriju, od danas nema vise Crnogoraca, no smo svi srbi.
Je li ti malo jasnije to “Jajce”, Marks?
A bice ti jos jasnije, samo dok drzava konacno stane iza Crnogoraca. Nadamo se da oce, ili da nas prepusti Faticevcima koji nas grizu sa svih strana, i po sred srca!

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Montelider,
Savo Fatić je 1945.godine izabran za Predsjednika Vrhovnog suda Crne Gore.

Engels
Gost
Engels

Je li taj Fatic rekao i Njegosu i Svetom Petru i Kralju Nikoli i Krstu Zrnovom da se pisu Srbima. Ta vasa prica i skrivene stranice istorije vam ne piju vode. Nijeste bas sve dokaze o Srpskoj Crnoj Gori unistili.

Pravi građanin
Gost
Pravi građanin

Ajde ne bleji.

Lovćen
Gost
Lovćen

@ Marks

” Crnogorci su nastali u Jajcu. ”

To si u pravu.

Revizija
Gost
Revizija

Samo sa osmehom treba pustiti da diktatura radi sta hoce. Treba biljeziti i sakupljati sva zlodjela i nebuloze koje diktatura radi. A onda u demokratskim uslovima lako je ponistiti odluke krnje Sindjine. Za reviziju nikad nije kasno.

LOLCINA
Gost
LOLCINA

Bravo! Tako se to radi! Nek se primitivci busaju pa nek im to diktatura okreće u svoju korist. Lijepo sve skupljati i kad dodje vrijeme demokratski dati svoj glas bez objasnjavanja.

Montelider
Gost
Montelider

Revizijo, “s osmehom” se “seti” kad su tvoji srbijanski vojnici palili SVETE MOSTI NA SRED CRNOGORSKOG NIKSICA!
“SETI SE”, molim te!
A danas MI NE MOZEMO DA IMAMO NASE!
NEKO MORA DA OVO RIJESI!

Montenegrina
Gost
Montenegrina

Montelider, tri oficira: pješadijski poručnik Dušan Stajić, pješadijski poručnik Mijušković i artiljerijski poručnik Perović (Tunguz), pijani, na čelu nikšićke fukare su radili odvratne stvari! Lako ti je po prezimenima vidjet ponešto.

Iz 9999.ruke
Gost
Iz 9999.ruke

Jesi li ti to vidio ili ti je pricao jedan kome je pricao drugi sta mu je rekao treci. Sve su vam istine takve.

Dr. Oetker
Gost
Dr. Oetker

A šta će sirotinja!? Morao da da izjavu.

Kotor66
Gost
Kotor66

Za ovakve kod nas kazu Sičija

Goga
Gost
Goga

Ovakvih ljudskih veličina kod vas nema…

Maja
Gost
Maja

Da ih ćeraju asistenti po sudovima? Ima, ima…

Branko
Gost
Branko

SLAŽEM SE SA DR PEROVICEM,TO JE TREBALAO ODMAH IZA REFERDUMA VRATITI SVE ODUZETO CRNOGORSKE CRKVE,NEGO PUŠTALI RISTA RADOVICA DA PRISVAJA SVE I FALCIFIRA, DA JE TO SVE SRPSKO,PA NAPRAVI I KRSTIONICU DA TO JOŠ MALO CRNOGORACA PREKRSTI U SRBE, NECE ICI CRNA GORA CE BITI VJEČNA.. KUCA CRNOGORACA.GRAĐANSKA…

bmw
Gost
bmw

SPC = PANIKA

SEKULA DRLJEVIC
Gost
SEKULA DRLJEVIC

KAKVA IMOVINA SPC,DA NIJE HRVATSKA ZAUSTAVILA VELIKO SRPSKI OSVJACKI POHOD NIKAD NE BI BILO SLOBODNE CRNE GORE TO SU OSVACI KOJI MA NEMA PREMCA

Javise
Gost
Javise

Ovo sam gledao na TV. Jos savjet odbrane da proglasi sebe poglavarom crkve i preda jurisdikciju ministru odbrane.

Multipraktik
Gost
Multipraktik

Sjajan prijedlog! Boškovića za mitropolita NVO CPC, samo se u toj oblasti nije okušao.

Emilo
Gost
Emilo

Mislim da smo mi svi ista nagova kako se god izjašnjavali ili u koju god partiju bili.

okupator
Gost
okupator

Иначе национализација Комбовим законом (1905) једино због застарелости није враћена. То је задња отимачина имовине у Западној Европи, и препозната је као ноторно зло од стране свих правних система и међународног права. Једино због застарелости, добрих односа између РКЦ и Француске, загарантованих права РКЦ и других ствари није враћена на старо. Врло лош пример за Црну Гору, чије су револуционарне… Više »

okupator
Gost
okupator

Самим тим што спомињете Комбов закон види се колико не познајете тематику и колико вам је размишљање недоследно. Позивате се на право Француске које је овим законом помогло да учврсти своју револуционарну тековину, а тековину пропале комуниистичке револуције правдате монархистичким династичким сукобом из 1918? Сечете грану на којој седите. 1918 ће вам довести питање монарихе на ред, што није у… Više »

okupator
Gost
okupator

Ви не видите да је, нажалост по ваш кредибилитет, Црна Гора увек била добрим делом и стветосавска и српска. То слепило потиче од непознавања и отуђености аутора и њему сличних од духовности, вере и традиције Црногораца, као што и слепило за антицивилизацијски карактер нацрта закона потиче од непознавања духа, норми и правила владавине права јудеохришћанске цивилизације. Ове две врсте незнања… Više »

SINDON
Gost
SINDON

BEZOBZIRNI OKUPATORI! SRBIJA JE KRALA CRNU GORU NIJESU USPJELI KRALE HRVATSKU NI DRUGI. VASA SRAMOTA

okupator
Gost
okupator

Extraordinary claims require extraordinary evidence! Izuzetne tvrdnje zahtevaju izuzetne dokaze. Lepi moj, ako je SPC pokrala Crnu Goru (čitaj Milokratiju), to treba i dokazati, a ne samo tvrditi. Za sada ste tanki

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Okupator, pravo ime. Dokaz je to što ni u jednom dokumentu nema pomena srpske pravoslavne crkve u Crnoj Gori prije 1918-e. Tomos srpske crkve 1922, Diptih ruske crkve 1850-a, Ustav Crne Gore 1905-a… svuđe piše Crnogorska Autokefalna crkva. Trebali ti još dokaza?

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Stara podgorice, ne idgovori na pitanje ko je rukopolozio mitropolite u cg?koji se svestenik u cg usprotivio ujedinjenju1918.? I koji behu rezltati popisa stanovnistva u kraljevini i knezevini cg?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Milojka, nebitno ko ih je rukopoložio. Suština je da su na čelu Crnogorske Crkve bili Crnogorci, koje su birali Crnogorci. Vama su bili Grci, koje su postavljali Turci. A to “behu” progovori Srbija iz tebe. Nijesi još ijekavicu svika. Prvi popis u Crnoj Gori je bio 1948. Srba je bili 1,78%.

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Bitno je stara podgorice. Bitno je ko ih je rukopoložio.Jedan od uslova autokefalije su da crkva ima 3 episkopa koji mogu da hirotonisu ZAJEDNO prvojerarha.

LOLCINA
Gost
LOLCINA

Ma ko da je to njega briga Djuro. Džabe se trudiš. On oce crnogorsko po svaku cjenu jer mu je promaja udarila u glavu.

xxy
Gost
xxy

“Suština je da su na čelu Crnogorske Crkve bili Crnogorci, koje su birali Crnogorci “,pa ti su i ostali u sluzbi i poslije 1918, 1920, 1922 i sto je onda sporno o kakvoj okupaciji Crkve odnosno MCP govorite .
Sve je ostalo isto kao i prije 1918.

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Bitno je ko ih je rukopolozio, jesu li isli za srviju ili za carigrad ili u moskvu?koji se svestenik u cg usprotivio ujedinjenju, ni to nisi odgovorio? I koji BEHU rezultati popisa u kraljevini cg? I za behu uzmi malo citaj njegosa on je iz nasih krajeva, jes da je bio srbin, al je iz nasih krajeva.

Stara Crna Gora
Gost
Stara Crna Gora

Svetog Petra Cetinjskoga je rukopoložio Karlovački mitropolit.Ovaj predlog zakon o slobodi vjeroispovjesti treba da negira vjekovnu crnogorsku državnost.Crna Gora u SHS 1918 u NATO-OTAN 2018.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

“Trebali”.
Nepismeni falsifikator na aparatima

Montenegrina
Gost
Montenegrina

Vjerovatno misliš na Tribale! Tribalijci ili Tribali (grčki: Τρίβαλλοι, latinski: Triballi, bugarski: Трибали) su bili drevno tračko pleme koje je živjelo na obalama Dunava.
Oni su bili autokefalni od…

LOLCINA
Gost
LOLCINA

Tribali Srbi, podunavska civilizacija. Montenegrina sjedi jedan.

LOLCINA
Gost
LOLCINA

Krala krala, a koliko je samo dala?! Još bi vi kamen tucali u te krše da vam ne bi mrskih Srba!

MaleCuce
Gost
MaleCuce

Nazalost za milogorce i dudukljane, kad s’njima imas logican razgovor sa dokazima i cinjenicama oni ne mogu diskutovati jer kod njih cinjenica nema vec samo manipulacije i emocije.

okupator
Gost
okupator

Значи, албанци само треба довољно јако да вичу – односно да створе одијум, утисак, да су Словени неправедно извршили геноцид над Илирима па да донесемо закон, да све што је пре досељавања словена века било Илирикум (цео Балкан), вратимо Албанији (за неупућене, ово је сарказам. Илира у 6. Веку овде није било, а веза са албанцима је дискутабилна). Колико год… Više »

okupator
Gost
okupator

Цео проблем око експропријације имовине СПЦ овим предлогом Закона се састоји у томе што ће, мимо Устава, мимо права, једиино верске заједнице у ЦГ, бити те које ће морају да доказују невиност. Законом се укида претпоставка невиности, чиме се урушава цео правни систем. За власништво над имовином СПЦ довољно је отићи на јавно доступан регистар некретнина и погледати шта је… Više »

mojsilović
Gost
mojsilović

Ne brinem se ja za SPC, kad su mogli da prebrode 1945-tu a ovo sada su mali indijanci sa plastičnim lukom i strijelom.

Sigurica
Gost
Sigurica

A za kad van to treba, … Perovići,….

Bole
Gost
Bole

Otkud freske Svetog Save u crkvama koje su gradili Petrovići po Katunskoj nahiji u srcu Crne Gore? Koliko se puta pominju Miloš i Kosovo u Gorskom Vijencu, da li znate?

nebojsa
Gost
nebojsa

i zasto se zove Obilica poljana u sred Cetunja.Zato sti smo Srbi vazda bili,a komunisti su to htjeli da to poniste.

Trt milojka
Gost
Trt milojka

I najvise odlikovanje u kraljevini cg, obilica medalja, ciji je nosilac izmedju ostalog bio srbin zrno krstov.

xxy
Gost
xxy

„Црногорци кад оно витешки, Жабљак тврди турски похараше, онда мене старца заробише, на Цетиње српско понесоше“.
Ovo su Crnogorci uklesali na top koji su oteli od Turaka 1835 na Zabljaku ,Skadarsko jezero.

mojsilović
Gost
mojsilović

Sve rečeno..

xxy
Gost
xxy

Даље истиче како су Зету Турци насилно преузели, те да њу и даље доминантно насељава српски живаљ, што додатно доприноси праву Црне Горе на овај простор. Захтијевао је и могућност пресељења одређеног броја црногорских породица у Русију, због глади и пренасељености на малом простору. Ovo je Njegos govorio u Rusiji kad je trazio pomoc od Rusa da povrati Zetu koja… Više »

Dr xyz
Gost
Dr xyz

A, milojka, idi vise kod doktora, e te TO predugo drzi…

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

U mojoj crkvi u Pipere, freska svetog Save.Ikonostas radili braca Djinovski a crkvu osveštao Mitrofan Ban i to 1887. Toliko o Nemanjicima kao okupatorima.

Boris
Gost
Boris

tacno tako. znaju oni sve to ali se prave blesavi!!!

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Đuro, ti znaš, a svi mogu pročitati što pišu Nemanjići o dolasku u Duklju: “osvojih, u prah pretvorih, poruših da ne ostade kamen na kamen…” Sve gradove, Svač, Oblun, Drivast… sem Kotora koji su ostavili za sebe. O popaljenoj Crnoj Gori poslije 1918-e već svi znamo.

Bole
Gost
Bole

Da, ali nisu osvojili od Crnogoraca. Crnogorci su njihovi potomci.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Bole, baš zanimljivo razmišljanje. A đe se dio narod iz države koja je bila od Drača do Stona? Po tvojoj logici su Vojislavljevići potomci Nemanjića. Vama srbima inače 200-300 godina, tamo-ovamo, sve može.

LOLCINA
Gost
LOLCINA

Da si ista čitao Stara, znao bi da Nemanjic priča o oslobodjenju zemlje svojih striceva. Dakle, on je njihov potomak, a ne oni njegovi.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, znamo da piše i Grčko ime istrijebih, a svoj narod nepovrijeđen sačuvah.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ha ha, Oprem ka i svuđe dodajete, izmišljate, brišete… Do temelja je porušio gradove. Samo je Svač po predanju imao 365 crkava. Okle Grci u zemlji Duklji? Kad svi istoričari pominju Slovene. “Mihailo Kralj Slovena”. Po ovome koliko ste se uzvrćeli, vidi se da se rješenje za okupaciju primaklo.

LOLCINA
Gost
LOLCINA

Kako okle? Ko su bili Vizantijici? Ko su bili Pelgazi? Ko su bili stari Heleni? Koji istoricari jadi te ne znali kad ništa pročitao nisi.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, opet pišeš neistine. Između Mihaila i Nemanje je 100 godina, posle dinastije Vojislavljevića ovim orostorima vlada Vizantija. U Zitiju koje stalno spominješ lijepo piše da je Grke istrijebio, a narod svoj sačuvao. A grad Svač su 1242.razorili Mongoli, a obnovila ga je Jelena, žena Uroša Nemanjića.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

I u manastiru Ostrog u crkvi Časnog Krsta na centralnom mjestu freske Svetog Save i Svetog Simeona Mirotočivog (Nemanje). Naslikao 1667.godine

Montelider
Gost
Montelider

Oprem, opet tvoja laz!

LOLCINA
Gost
LOLCINA

Montelider, evo sve ti vjerujemo nakon tako obilne argumentacije. Mali si ti jos i neobrazovan, da možeš Opremu na crtu.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Montelider, pođi do Manastira Ostrog, pokloni se Svecu i gornjoj crkvici posvećenoj Časnom krstu vidjećeš freske koje je radio majstor Radul 1667. godine po zahtjevu Svetog Vasilija Ostroškog.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Naslikao ih 1667.godine majstor Radul

MaleCuce
Gost
MaleCuce

Pa naravno u nasoj srpskoj Katunskoj Nahiji su mi vazda slobodnu iskru Srpstva sacuvali, ka sto moj Cuca Krsto Zrnov reka.

Lale
Gost
Lale

Uuuiiip

Javise
Gost
Javise

Poenta je da ovo nije nasljednica Kraljevine Crne Gore vec emancipovana sekularna drzava koja je odvojena od religija i nema vlasnistva nad hramovima i zelju da osnuje svoju religiju. Ugovori i zakoni valjda moraju uvaziti i prepoznati samo Mitropolije koje imaju kontinuitet. Bile one SPC ili CPC.

Liberal
Gost
Liberal

Crna Gora je nasljednica Ilira, Rimljana, Vizantinaca, Zećana, Dukljana, Avara, Huna, Franaka, Mlečana, Austrougara… samo ne osvajača Nemanjića!

Kako je bolan??
Gost
Kako je bolan??

Liberal kako je sa glavom?

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Zaboravio si Maje,Inke i Asteke i Bika koji sjedi.

xxy
Gost
xxy

A Nemanjici sa usca Ribnice jedini strani okupatori.

Dr xyz
Gost
Dr xyz

Javi se, KONTINUITET, do nasilnog prekida, IMA SAMO CPC. Srpska crkva se NIKAD NINE NI POMENULA U CG!!!8

MaleCuce
Gost
MaleCuce

NVO “CPC” nema k od kontinuiteta. Samo od policijske stanice 1993 do danas.

xxy
Gost
xxy

A kontinuitet ima MCP ,a oce li ona biti u zajednici sa SPC ili imati neku autonomiju ili autokefalnst to zavisi od nje.

NVOinvest crkva
Gost
NVOinvest crkva

Ovaj Prijedlog zakona je odličan! Nas trojica drugova imamo pravo da osnujemu crkvu konkurišemo za dodjelu imovine koju, piše, država onda može, po jasno utvrđenim kriterijima, davati na korišćenje NVO Crnogorskoj pravoslavnoj crkvi i Srpskoj pravoslavnoj crkvi! Nas više zanimaju imanja blizu mora, da se molimo u tišini!

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Primate li mene 4, kao rezernog igraca?

NVOinvest crkva
Gost
NVOinvest crkva

Nadji ti još dvojicu pa osnuj crkvu, nikad lakše, konkuriši, nadji vezu i uzmi šta ti treba!

Montelider
Gost
Montelider

Nvo invrst, NA CEMU TEMELJIS SOPSTVENU BLAMAZU.NA OVOM PORTALU?

NVOinvest crkva
Gost
NVOinvest crkva

Blamira se predlagač koji kaže da tri lica mogu da osnuju vjersku organizaciju! A kad se osnuje, što ne bi mogla ravnopravno da učestvuje u raspodjeli “državnih crkava”? Kapiraš?

crna gora
Gost
crna gora

u pravu si Stara Podgorice. Ne mozemo ucit tudju istoriju, i pogotovo ucit istoriju iz gusala. nikad vise 1918

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Bolje bi tebi i staroj pg i Vama sličnima da vičete NIKAD VIŠE 1219 (kada je sv.Savo osnovao Zetsku episkopiju na Prevlaci) , nego NIKAD VISE 1918.

xxy
Gost
xxy

Ili nikad vise 1916 kad je Austro-ugarska srusila Njegosevu kapelu na Lovcenu ,Crna Gora kapitulirala ,Kralj Nikola naredio raspustanje vojske.potpisao kapitulaciju i otisao sa svitom iz Crne Gore i ugasio drzavu.

crna gora
Gost
crna gora

a gledaj ti ovo? njega iseljavate iz Srbije zato sto je Crnogorac. A sto mi odje nemozemo da zivimo od vas nazovi Srba, to nema veze. Ne priznajete da postojimo, vladika vas naziva nas svakako. E dosta je bilo. Nedaj se Crna Goro. A kome nesto smeta siroko mu polje.

Vidoje
Gost
Vidoje

Pa idi onda iz CG.

Montelider
Gost
Montelider

crna gora, I ja velim. Siroko polje svima koji ne priznaju Crnogorce i Crnu Goru. Siroko polje svima koji ne uvazavaju kontinuitet Crnogorske pravoslavne crkve!

MaleCuce
Gost
MaleCuce

Montelider priznajemo mi crnogorce kao srpske spartance jedino. Ako to vama smeta onda vam smeta Njegos i Kralj Nikola pa i sama Crna Gora.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ha ha, čitam komentare. Svi popovi koje je Amfilohije dovuka iz južne Srbije su za tastaturom. Ali vam je džaba. Crnogorci su počeli da čitaju. Nikakva vaša “istorija” iz deseterca, ne može promijeniti činjenicu da se srpska crkva u Crnoj Gori prvi put pominje poslije 1918-e. SVAKOG GOSTA, STO GODINA DOSTA.

Pravi CG
Gost
Pravi CG

Crnogorci citaju odavno,nego vi kako te??? Ako je ko u Vladi pametan da ovo javno iznosenje misljenja zabrani podavismo se od gluposti.

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Idi u Podgoricu na hram pa pitaj svakog popa da ti pokaže licnu kartu pa ces da vidis odakle su. Vise veze sa Juznom Srbijom imas ti nego oni.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Pantelija/ Tomos/Đuro, Oprem… Svi ste vi na Amfilohijevom platnom spisku. To je jasno iz komentara. I u kojem dokumentu rekoste da se pominje srpska crkva u Crnoj Gori prije 1918-e. Zove vas Kuršumlija da se vrćete doma.

Banjo
Gost
Banjo

Stara Podgorice, evo ti neki Banjani objašnjavaju u koje su crkve vjekovima išli, koju su slavu vjekovima slavili!

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, vječno hvala tvom Moračkom plemenu, jer ste srpskoj crkvi dali Patrijarha Gavrila Dožića i u manastiru Morača je 1648. godine za srpskog Patrijarha izabran Mitropolit Gavrilo Rajić.

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

A i Arsenije 3 Čarnojević patrijarh srpski je sa Cetinja.

nebojsa
Gost
nebojsa

Nemas argumenata pa ti je ostalo samo sa vrijedjas.Odgovori konkretno na konkretne cinjenice koje su ti navedene.
Znas da ti je sve ovo sto ti napisano istina,pa te ta istina boli i nalazis onda izlaz da vrijedjas ljude koji istinito iznose cinjenice.

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Nemora mene placati niko Stara Podgorice. Ja to radim iz LJUBAVI.😁

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Đuro, Đuro. Prvo “ne mora” se piše odvojeno. Radiš iz ljubavi ali prema tuđoj državi, ne prema svojoj. Bolje bi ti bilo da si nešto pročitao no što srbuješ.

Pantelija
Gost
Pantelija

Sto godina, tikvu u vodu, Stara iz vode! I dalje čita iz dvije knjige, treća bi mu već bila naporna!

Vidoje
Gost
Vidoje

Toliko si izmišljotina sada izrekao, da prosto nemam komentar na to. 800 godina druže, a ne stotinu!

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Vidoje, sve je istina. Zvanično je više od 1400 popova dovedeno u Crnu Goru. Nezvanično, duplo više. Za tih 800 godina svi vam se smiju. Možda ti znaš đe se pominje srpska crkva u Crnoj Gori prije 1918-e. Komentar imaš, jer si ga napisao, ali nemaš argumente da pobiješ ono što sam napisao.

Vidoje
Gost
Vidoje

A nevjerovatnije si islamske vjeroispovjesti ili ateista. Šta se ti miješaš u naše poslove? Svoga posla.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ha ha Vidoje, neće moć tako. To ti u tvojoj Srbiji. Moji su svi Crnogorci i ovo me se tiče. A vaši poslovi su Vidoje neđe drugo. No kad god ste ovako počinjali, na kraju ste bježali. Prvo 1914-e od Austrije, pa iz Slovenije, pa iz Hrvatske a bogomi i sa Kosova.

SINDON
Gost
SINDON

CRNA GORA NIJE TVOJA. TVOJA SRBIJA TAMO GORE

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

1400 popova? hahahahaha U PG imas 15 ili 16 popova i samo su dvojca iz Srbije a jedan od te dvojce je Dzomic.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Đuro, jedan vam je i u Spuž. To će bit ta dvojica. Samo na ovom portalu vas ima desetak koji ste uvezeni u Crnu Goru. Dosta ste preziđivali, pravili stanove za tržište, izdavali poslovne prostore, prodavali placeve… sa tom rabotom ste završili. Sad je vrijeme da se okrenete Bogu.

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Ako znas ko je gdje, stara podgorice onda vjerovatno i sam znas da lazes kad pominjes 1400 popova uvezenih

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Stara Podgorice#koliko je kod Mirasa “popova” iz CG?Imas dvojcu vladika koji i ne znaju ni srpski ni crnogorski. Jedan prijepodne radi u Beč u policiju a popodne je vladika a drugi je prvi put dosao u CG kad je trebao Miksailo da ga “rukopolozi”. Pa onaj bivsi kaludjer iz Ostroga koji je iz Bosne.Pa onaj pop Rom sto je iz… Više »

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, zašto onda Kralj Nikola u Glasu Crnogorca od 24.06.1895.str.1. piše: Kroz zla vremena , koja su prelećela iznad srpskog naroda, ova zadužbina Ivana Crnojevića(Cetinjski manastir), poslednjeg nezavisnog srpskog vladaoca, bila je u stanju da sačuva u neprekidnosti državnu misao, koju je taj mudri srpski vladaoc sklonio pod Orlov krš, i sem toga da sačuva do današnjih dana jedinu episkopsku… Više »

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Oprem promašio si temu. Nikolino srbovanje nije sporno. Mislio je da će biti Kralj svih. Pamet mu je došla kad je vidio da je prevaren. No napiši u kom dokumentu se pominje SRPSKA CRKVA. Nema ga. U srpskim, ruskim, vaseljenskim, crnogorskim… piše CRNOGORSKA AUTOKEFALNA CRKVA.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Staropodgoričanine, Kralj Nikola u zvaničnom dokumentu piše za Mitropoliju da je Svetosavska stolica. Vladika Vasilije u Istoriji Crne Gore koju je objavio u Rusiji se potpisuje kao Mitropolit crnogorski, skenderijski i primorski i trona srpskoga egzarh i piše da je jedan od 22 srpska Mitropolita.

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Stara Podgorice , Karlovačka mitropolija je 18 maja 1710 dobila TOMOS priznanja od pećkog patrijarha Kalinika 1 ( koji je bio Grk). Ako je po tebi “CPC bila autokefalna”- dje ti je TOMOS?Više OBRAZA ima Karlovačka mitropolija da trazi autokefalnost nego CPC.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Smiješni ste Đuro. Amfilohije je na TV rekao da ne znate đe su vam Tomosi. Okle Grk na čelo pećkog trona ako ste bili samostalni? Vama su Turci sve poglavare postavljali 500 godina. A u Crnoj Gori samo Crnogorci. Probaj da shvatiš ko je bio autokefalan (samostalan).

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Jesu li Turci postavili i srpskog patrijarha Arsenija III Carnojevića koji je rukopoložio Vladiku Danila Petrovića ili Atanasija II, koji je rukopoložio Vladiku Vasilija Petrovića?

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Jeli podgorica, a ko je rukopolozio mitropolite u cg?a znas li da 1219 nije nu postojao pojam cg.?a recimi dal se i jedan svestenik u cg pobunio ikad protiv spc, pogotovu te 1918.?jeste ovaj vodja cirkusa nvo, koji dok je bio u sspc potpisivao se sa srpski sluga.svi pradjedovi su nam bili srbi, a sta danas mi mozemo drugo biti,… Više »

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ha ha Milojka, baš ste se razlećeli. Do 1990-e u Crnoj Gori je bili 3,23% Srba. Biće da su to ti tvoji. Ali je vjerovatnije da vas je ufatio onaj Fatićev virus iz 1918-e, kad je reka: “Od danas više nijesmo Crnogorci, no Srbi”. Činjenice, vjekovni srpski neprijatelj.

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Upravo to cinjenice, pogledaj sve popise u kraljevini i knezevinu cg, pa reci nesto.a ne odgovori na pitanje ko je rukopolozio mitropolite u cg? Koji se svestenik 1918 u cg pobunio protiv ujedinjenja?

Kako je bolan??
Gost
Kako je bolan??

To samo govori da Crnogorci nisu dosljedni nego imaju krizu identiteta svako malo. Ono kako im prilike odgovaraju. Neko ko ne zna šta su komunisti radili, možda bi ti i povjerovao u te manipulatorske statisticke podatke. Mi koji znamo da je tako Tito odlučio u Drezdenu, da smanji broj Srba jer je tako pokušao da homogenizuje narode Jugoslavije, ne padamo… Više »

xxy
Gost
xxy

i Fatic carobnim stapic pretvori ponosne Crnogorce za samo jedan dan u Srbe a inece prije toga nisu bili Srbi.
Nisu im ni Turci nista mogli 500 god. ali Fatic samo rece “od danas nismo Crnogorci nego Srbi” i svi postadose Srbi u jednom trenu bez pogovora , ma jeli moguce!!??

mojsilović
Gost
mojsilović

Sveti Savo ti pomozi da živimo mi u slozi.

Budimo realni
Gost
Budimo realni

” entuzijazam suverenističke pobjede na referendumu nije iskorišćen” zato što svi dobro znamo da je referendum bio pokraden. Znam to i ja koji sam bio za odvajanje i koji i danas mislim da je to bilo ispavno samo što je trebalo ranije i trebali su drugi tj. pravi ljudi izgurat tu ideju. MCP je jedina pravoslavna crkva u CG, a… Više »

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Bravo za komentar #budimorealni. Možda najrealniji komentar.

Boris
Gost
Boris

tacno tako. vecina ljudi ovdje su nepismeni!

Montelider
Gost
Montelider

Realni, sram te bilo za ovoliko lazi!

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Ti nisi Montelider vec Montediler.

Nenad
Gost
Nenad

Podrška namjeri da se crkvena imovina od prije 1918.godine vrati državi Crnoj Gori,ali tako što bi počeli od svetinja i crkvenih imanja u Metohiji, koja je cijela ,kao crkveno imanje,pripadala kraljevini Crnoj Gori.Ako se tako počne, Zakon bi imao smisla i vjerovatno bio prihvaćen i od mnogobrojnih vjernika MCP. Ako to izostane , kritike predviđenih rješenja bi se pokazale opravdanim.

nebojsa
Gost
nebojsa

Kome ces da ,,vratis,, crkvenu imovinu u Boki-Herceg Novi,Kotor,Tivat i Budva,a koje su prije 1918 godine pripadale Austrougarskoj.

Zna se red
Gost
Zna se red

Austriji, ona je nasljednica Austrougarske! Skoro je Austrija obavijestila vlasti u BIH da je istekla garancija od 100 godina za branu Klinje kod Gacka!

Kako je bolan??
Gost
Kako je bolan??

Austrija je davala drzavljanstvo ljudima iz te regije jer je smatrala da je to njihovo.

Željko
Gost
Željko

@nebojsa Hrvatskoj!!

nebojsa
Gost
nebojsa

Dobro,ali onda hrvatskoj ili austriji moras da vratis i zemlju i opstine koje su navedene.Volio bih da grijesim ali mislim da nece bas mnogo vremena proci i da svestvari idu ka tome da cemo ostati i bez Boke ali i bez Ulcinja i vrlo moguce komplet primorja.

Boris
Gost
Boris

hrvatska tad nije ni postojala. eto koliko znas!

Kako je bolan??
Gost
Kako je bolan??

Kakvoj Hrvatskoj? Pa vi državu nikad niste imali do prije 20 god.

Montelider
Gost
Montelider

pa, nijesu se Austrougari molili u pravoslavnim crkvama, no Crnogorci!
Uostalom, jesi li citao izvjestaj grofa Petra Tolstoja ruskom caru, hiljadu sedamsto i neke. E tamo fino pise da je na Primorju vidio “veliki broj Crnogoraca, koji nikome nijesu podvlasni…”? Nesto Petar Tolstoj ne pomenu da je na nasem Primorju nasao Srbe….

Trt milojka
Gost
Trt milojka

A kome ce se vratiti nemanjicke crkve i manastiri.verovatno mislis srbiji, posto su oni bili srpski kraljevi i carevi.

Montelider
Gost
Montelider

Nenade, ne brini, znamo mi odlicno STO JE.NAMA OTETO. OTETO SE MORA VRATITI, CPC DA BUDE “DRZAVNA VJERA CRNOGORACA. GRANICE DRZAVE SU GRANICE AUTOKEFALIJE, TAKO JE BILO, TAKO CE BITI!

Eldorado Mne
Gost
Eldorado Mne

Nenade, tvoja prica nema osnova. Metohiju su uzeli Srbi, Srbijanci “na cuvanje”, tek da znas, pa se tamo vidite. A crnogorske crkve, izgradjene do 1918. dobiti ne mozete ni na koji nacin. U to budite uvjereni, iako ste ih nagrdili kicerajem koji veze nema sa Ctnom Gorom.

Milan Monte
Gost
Milan Monte

Rece coek koji zivi i radi u Srbiju?

Ko tebe ljebom
Gost
Ko tebe ljebom

Živi u Srbiji a radi protiv Srbije, kao i mnogi što su pobjegli od gladi iz ovih ljutih krša!

Pravi građanin
Gost
Pravi građanin

Ne radi profesor Perović ništa protiv Srbije. On u Srbiji radi i pošteno zarađuje svoj LJEB. Problem je u tome što ti misliš da je sve što se radi ZA Crnu Goru istovremeno PROTIV Srbije. Nije, prijatelju. Mi želimo sve najbolje Srbiji ali se borimo ZA dobro i budućnost Crne Gore. Ne na štetu bilo koga a najmanje Srbije. Shvataš… Više »

NSRS
Gost
NSRS

@ Pravi građanin

Živi u Srbiji a radi za Crnu Goru ? Marššš van.

Kako je bolan??
Gost
Kako je bolan??

To je ta paralela. U Srbiji im je sve dopušteno jer se raspada od 45te. I puna je izdajnika i stranih službi. Čudo jedno svi Perovici počev od njega i Latinke u zemlji koja im je satrla domovinu. Ne odriču se privilegija majcin sine a sve velikosrpski hegemonizam.

Dusan
Gost
Dusan

Portal koji ne objavljuje komentare koji im ne odgovaraju.. Profesionalni novinari:))

Ko? Ja!
Gost
Ko? Ja!

Svaki drugi dan spominjete Amfilohija! Aj batalite malo! Dosadni ste!!!

Onamo namo
Gost
Onamo namo

Ovom ne valja srbija, a tu mu dosao otac, tu se rodio, zivi i radi tu.pa gde to ima?sto se nevrnes u cg.a manastire spc koji su od njemanica u cg nece niko pipnut.

Bijeli Pavle
Gost
Bijeli Pavle

A bjehu li nemanjici osvajaci Crne Gore Crnogorci su zadnji koji ce slaviti osvajace

Bokelj
Gost
Bokelj

Crna Gora nije postojala u doba Nemanjića, Duklju su osvojili Grci-Vizantija a Nemanjići su porazili Grke, popalili im gradove i oćerali ih nazad! Uči, Pavle!

Obrad-Mišo
Gost
Obrad-Mišo

Svi ste vi avetni, Nemanjići su na pušku osvojili Crnu Goru.

Ribnica
Gost
Ribnica

Na pušku, brate moj. To ti je 100% sigurno. Učite se Srbi i Crnogorci i svi ljudi Crne Gore da su Nemanjici u 12. i 13. vijeku nosili puške

Kako je bolan??
Gost
Kako je bolan??

Obrada da si ista čitao mimo političkih pamfleta, znao bi da Nemanjic kaže, parafraziram :oslobodih moj narod i zemlji mojih striceva povratih a Grke protjerah.

Marta ofinger
Gost
Marta ofinger

Ima jedan Obrad-Mišo, poslanik što je ovo izmislio!

Djuro VIVAX1918
Gost
Djuro VIVAX1918

Bijeli Pavle i ti si od Nemanjića.Ne sjeci granu na kojoj sjedis.

ćurilac
Gost
ćurilac

Bijeli Pavle se nikad nije ćenio, pa nije ni imao potomaka!

Bijeli Pavle
Gost
Bijeli Pavle

Otkud znas kad skole nijesi gleda a ja vjekovima ne dolazim u curioc zbog takvih zadribanda jer me sramota

Bijeli Pavle
Gost
Bijeli Pavle

To je laz isto ka sto danas falsifikuju diplome i doktorate po voljenoj ti srbijici

Bole
Gost
Bole

Otkud onda freske Svetog Save i Simeona Nemanje u crkvama koje su gradili Petrovići? Zar su slikali svoje osvajače?

Ribnica
Gost
Ribnica

A đe se rodio Stefan Nemanja? U Podgorici,brale. To je istorijska činjenica. Pa kako je sam sebe okupirao

xxy
Gost
xxy

Rodjen u 12 vijeku u Zeti i on je stranac a Balsici romanskog porijekla koje su Nemanjci doveli ,nisu strana Dinastija ,Petrovici dosli u 17 vijeku iz Bosne nisu stranci samo Nemanjici????

Bijeli Pavle
Gost
Bijeli Pavle

TAko sto je to falsifikat ka i diplome i doktorati i sva srpska istorija

xxy
Gost
xxy

Stefan Nemanja rodjen u 12 v u Zeti ,stranac a Cetinje osnovano u 15 vijeku od doseljenika sa Zlatibora stocara ,Vlaha i prva crkva na Cetinju se zove Vlaska Crkva ,Cetinjani su domaci a Nemanjici stranci ????

Dr. Oetker
Gost
Dr. Oetker

A šta će sirotinja!? Ne zamjerite Peroviću.

Pametnom dosta
Gost
Pametnom dosta

Prvi slučaj pravosnažne presude za mobing u Srbiji je jednom profesoru etike!

Hegelovac
Gost
Hegelovac

Priređivanjem takvih događaja se “nogama gazi sami osnov humanosti” (Hegel).

vesko
Gost
vesko

Moze li ovaj Banjanin da nam pojasni kako su njegovi i preci ostalih Banjana prije 300 godina svojim rukama i svojom mukom izgradili crkvu Sv.Save?Kako napravise crkvu u znak sjecanja i postovanja nekoga koga neki njihovi potomci i sve sto je njegova zaostavstina nazivaju okupatorskim?

Vrbas
Gost
Vrbas

U Banjanima imaju dvije crkve iz doba Nemanjića, obje posvećene Svetom Savi, slavi se vjekovima krsna slava Sveti Sava, samo se to zaboravi kad se ode iz rodnog sela!

Ribnica
Gost
Ribnica

Tada su Banjani bili Hercegovci

Rajan
Gost
Rajan

…e moj Perovicu neznaveni , ovu drzavu su stvarale vladike o cemu to zboris…

Žaro
Gost
Žaro

Raśa , a koje su to “Vladike stvarali Crnu Goru? ?
One što nam ih postavljaju iz Beograda ili one koje su birali Crnogorci na zborovima ?

Stara Crna Gora
Gost
Stara Crna Gora

Sve crnogorske vladike su bili srpski mitropoliti.I niko ih nije postavljao nego su birani Božijom voljom.

Bijeli Pavle
Gost
Bijeli Pavle

Tvoji su se popovi u srbiji turcili i turci su iih postavljali i celi su da to rade i u CG ali nikad srbi braco u kam udarilo

nebojsa
Gost
nebojsa

Bolje i krstionicu nego mafijasku drzavu sa korumpiranim i enormno bogatim politicarima i osiromasenim narodom i duhovno i finansijski.

Pravi građanin
Gost
Pravi građanin

Ti si među ovom duhovnom sirotinjom, vjdi se.

Bijeli Pavle
Gost
Bijeli Pavle

Fala ti Crna Goro sto ne oripadam genocidnom narodu

Cobac
Gost
Cobac

Licno mislim(naravno mozete da se ne slozite) da Mitropolit Amfilohije nema pravu prestavu sto mi radi Svestenstvo po Crkvama i Manastirima..i da je od tuda veliki gnev naroda…kad pogledate pojedine ljude koji nose mantije i prestavljaju se u sluzbi VERE mnogo lose izgleda…Crkva bi trebalo da okuplja naraod da saslusa glas istog tog naroda i da u ovim teskim vremenima… Više »

ekipa iz kraja
Gost
ekipa iz kraja

Mitropilot predvodi loše primere, jelte.

Psiholog
Gost
Psiholog

Koliko je svuda oko nas prodanih duša.Ima li većeg zla i grijeha nego prodati sebe, prodati svoje JA, prodati svoju dušu. Od čovjeka tada ostane samo ruina , njegov mozak je ispran i on postaje samo krpa !

Pjer
Gost
Pjer

A ekonomija sta snjom.Posto nam narod zivi ko bubreg u loju,reklo bi se,ostalo je samo da rijesimo crkvu i sve procvjeta.

Vladimir
Gost
Vladimir

Bolje krstionica nego džamija. Mada znam da bi ti Peroviću radije džamiju.

Ljubo
Gost
Ljubo

VLADIMIRE TREBA POZNAVATI COVJEKA PA TAKO REAGOVATI

Asistent
Gost
Asistent

Kako se završi slučaj mobinga Perovića?

Pravosnažno
Gost
Pravosnažno

350.000 dinara po džepu, za nauk!

Brat rimski
Gost
Brat rimski

Ja sam riješio vlastiti problem prakticiranja vjere.Nisam želio da ulazim u objekte okupatorske crkve i prešao u rimokatolicizam.Vratio se korjenima.Kad je mogao Stefan Nemanja mogu i ja.Milina,pođem jednom sedmično u crkvu,odslušam misu i doma.Nikakve politike,Kosova,Nato pakta,Sinđelića.Samo Bog i Božija ljubav.Preporuka od srca

vesko
Gost
vesko

Pa sto nisi isao kod Mihaila?

Miraš Sektaš
Gost
Miraš Sektaš

Kaže nema para ni za dojč!

Brat rimski
Gost
Brat rimski

Zato što me Crkva interesuje a ne pojedinac,a dovoljno se plašim Boga da po privatnim kućama praktikujem vjeru.

Trt milojka
Gost
Trt milojka

Pozdravlja te predjed, kaze mnogo mu milo sto si ispao tako pametan.

Brat rimski
Gost
Brat rimski

Taj bi i mene i tebe u prdekanu,bio ilegalac komunistički između dva rata.

Budimo realni
Gost
Budimo realni

Brate rimski tvoj problem nije prakticiranje vjere već glava i njen sadržaj. No dobro je dok te ne boli.

Brat rimski
Gost
Brat rimski

Čemu uvrede,ti bi tako i Bodinu kazao.I Stefanu Nemanji? Valjda si i ti hrišćanin,širi ljubav

Milevina Mileva
Gost
Milevina Mileva

Hahahaha pa i Papa priznaje da je pravoslavlje izvorno hriscanstvo jedino i dandanas pravoslavci mogu da krste katolike samo obratno nije dozvoljeno. Samoizgleda ti znas da je Pravoslavlje nastalo od katolicizma a nije vazno sto Rimski Papa kaze veci si ti Papa i od Pape.

Saša
Gost
Saša

Kakve duboke podjele u crnogorskom društvu ? U Crnoj Gori su oni koji su za svoju Drzavu i nezavisnost i oni koji žele da budu zavisni !

Gaga
Gost
Gaga

Ne,glavna podjela u crnogorskom društvu je na bogate i sirotinju.Zatim,na poštene i fukaru , pa tek onda dolazi crnogorsko srpska podjela.

ovisnik
Gost
ovisnik

neznam na sto mislis , na zavisnost od srbije ili zavisnost od depesa

vesko
Gost
vesko

U zivotu je svako od nekoga zavisan pa tako i drzave.Vise je CG bila nezavisna u SFRJ i u SRJ nego danas.Izdvajati 20 miliona evra godisnje za ucesce nase vojske u Nato.misijama a pri tome nemati vise od jednog bataljona vojnika je tezak oblik zavisnosti.Glumiri prijateljstvo sa Kosovom jer ti neko naredi a sa Srbijom u kojoj zive milioni ljudi… Više »

Boka
Gost
Boka

Svi mi nesto glumimo.
Ne mijesati ljudske odnose i politiku.
Nije Kosovo blokiralo hranu Crnoj Gori nego zvanicna Srbija. Ne oonovilo se nikome.

Mileva
Gost
Mileva

Kao uvijek, realna priča prof. Perovića. Kome se ne sviđa njegov problem. Jedva čekam da se usvoji zakon koji će umiriti okupatorsku SPC na čelu sa popom Ristom

Milis
Gost
Milis

Dje ce Risto nesretni onda kad se usvoji zakon)))

Stara Crna Gora
Gost
Stara Crna Gora

U propast dje i svi Crnogorci.Usvajanjem zakona negira se vjekovno postojanje Crne Gore.

ekipa iz kraja
Gost
ekipa iz kraja

Ne avetaj, starko.

ekipa iz kraja
Gost
ekipa iz kraja

U Spuž, bi trebalo.

Milevina Mileva
Gost
Milevina Mileva

Mileva ne timla.

FameljaMilevina
Gost
FameljaMilevina

Ako ti opet izgori ručak dok diplaš na internet, selimo se kod babe!

Send this to a friend