Poruka predsjednika Crne Gore i Demokratske partije socijalista Mila Đukanovića da će se obnoviti autokefalna Crnogorska pravoslavna crkva, te da će tako ispraviti istorijska nepravda izazvala je brojne reakcije. Najteže je ovu izjavu podnio mitropolit crnogorsko primorski Amfilohije koji je rekao da je zapanjen izjavom čovjeka koji se, kako kaže, deklariše kao ateista. Dok je Amfilohije zapanjen i negativno iznenađen, mitropolit Crnogorske pravoslavne crkve Mihailo je, čini se, ovu Đukanovićevu poruku jedva dočekao. Tvrdi da se Đukanović i ranije zalagao za autokefalnost CPC, ali da nije bilo pravo vrijeme da se o tome priča, jer bi se, kako je kazao, u Crnoj Gori desila druga Srebrenica.
<<<Đukanović: Obnovićemo Crnogorsku autokefalnu crkvu<<<
<<<Đukanović iznenadio Amfilohija, zapanjio ga izjavom<<<
<<<Mitropolit Mihailo: Obnova CPC potvrđena Đukanovićevom izjavom<<<
Komentarišući aktuelna dešavanja publicista i književnik Rajko Cerović, u izjavi za CdM ima nekoliko jasnih poruka-autokefalnost CPC mora da se obnovi, da se ispravi istorijska nepravda, te da je državi dozlogrdilo jer SPC na silu hoće da pravi veliku Srbiju, te da crta mapu te i takve tvorevine.
Cerović tvrdi da država dugo nije bila spremna na ovaj korak, ali da se na njegaodlučila kada joj je toliko dozlogrdila Srpska pravoslavna crkva, kada na silu hoće da stvori veliku Srbiju, kada u Srbiji državu Crnu Goru posmatraju kao unutršnje pitanje Srbije, kad Srpska pravoslavna crkva, a dobro to Đukanović kaže, pravi arhitekturu velike Srbije.
“Pojedine eparhije Srpske crkve u Crnoj Gori nemaju centar u crnogorskoj državi, nego ili u Hercegovini ili Srbiji. To je iscrtana karta velike Srbije. Srpska crkva najviše zbog toga postoji, to je njena uloga. To vjersko je potpuno zanemarljivo, to je politička organizacija koja želi da napravi to što Đukanović precizno kaže da je njihov plan. Vidjećete šta će se dogoditi na Trojčin dan. Doći će tu ljudi iz Republike Srpske, Bosne i Hercegovine, Srbije. To je sve ono što traži veliku Srbiju. To je sve ono što pošto-poto brani sadašnje jahaće pozicije SPC u Crnoj Gori. Sprski šovinizam”, jasan je Cerović.
On ima jasnu poruku- ako Crna Gora hoće da opstane kao država, ne može da trpi ovaj status SPC u Crnoj Gori.
“Radi se o porobljivačkoj instituciji koja kako je stupila 1918. tako i danas radi šta hoće. Devastira nam hramove crnogorske. Pokušava da sve preinači. Crkvene objekte koje tobože kao obnavlja, zapravo preinačava, da dokaže da je ovdje uvijek bila SPC”, ističe Cerović.
No, on nešto posebno naglašava.
“Do završetka Prvog svjetskog rata je bila Crnogorska pravoslavna crkva. Vjekovima je bila nosilac otpora i oslobodilačke ideje. Zbog svega toga, moramo da obnovimo tu crkvu jer je on simbol crnogorskog naroda i ržave.
U pravoslavnom svijetu, država koja ima svoju autokefalnu crkvu, tek je onda prava država. Zbog toga je Petro Porošenko tolike napore uložio da se prizna Ukrajinska pravoslavna crkva. Dozlogrdio je diktat Moskve i Beograda da se oni za sve pitaju”, napominje Cerović.
Nema Cerović dilemu, Crnogorska autokefalna crkva mora da se obnovi i da se ispravi ta istorijska nepravda.
“Nju je mnogo lakše obnoviti nego Ukrajinsku ili Makedonsku, koje nikada pod tim imenima nijesu postojale. Mi imamo samo pauzu od 100 godina. Po pravilu, po kanonima, kada jedna autokefalna crkva postoji, pa prestane da postoji, ona uvijek može da se obnovi, prvo voljom monarha, a ako nije monarhija, onda voljom naroda. Mi smo je obnovili voljom naroda. Čak moguće da nije bilo potrebe da se potvrdi autokefalnost, ali zbog priče Srpske pravoslavne crkve, nama je potrebno i to formalno ozakonjenje, i to će moći brzo da se izvede. Mislim za pola godine, najdalje godinu”, naglašava Cerović.
Prema njegovim riječima, država je na dobrom putu da obnovi CPC.
“Dobro je bilo da se ovo dogodilo i ranije, ali dobro kaže mitropolit Mihailo, bilo bi tu haosa. Nemojte misliti da SPC neće pokušati haos. Ovo ljeto će biti burno. Sa autokefalnošću crkve i stavljanjem srpske crkve na njeno mjesto, velikim dijelom je tu kraj Velike Srbije”, zaključio je Cerović.
Sigurno je da je sagovornik CdM-a Cerović u pravu da će ovo biti burno ljeto.
Mitropolija crnogorsko primorska nezadovoljna Vladinim Predlogom zakona o slobodi vjeroispovijesti ili uvjerenja i pravnom položaju vjerskih zajednica pokušava spriječi da se pomenuti zakonski dokument usvoji, pa se nije ustručavala i da pozove svoje sveštenstvo i narod da je u tome podrži. Najavili su da će 15. juna, na Trojčidanskom saboru uputiti zajedničku poruku crnogorskim vlastima, međunarodnoj zajednici i sveukupnoj javnosti za, kako navode “odbranu naše vjere i svetinja, u duhu mira i ljubavi i uzajamnog poštovanja”.
<<<DF politizuje crkveno pitanje: Organizuje prevoz do Hrama 15. juna<<<
Demokratski front DF juče je poručio da podržava Mitropoliju crnogorsko primorsku, u kako tvrde, odbrani od režimskih nasrtaja na crkvenu imovinu i sveštenstvo. Saopštili su da će organizovati prevoz iz više crnogorskih gradova za građane, koji žele da u subotu budu u Hramu hristovog vaskrsenja u Podgorici, kako bi sa sveštenstvom MCP, poslali poruku crnogorskoj vlasti da će životima braniti “njihove svetinje”.
Miraš Dušević
Ovdje sam za stav SDP, jer pokazuju ozbiljnost.
Evo ko prica o Crnoj Gori i Crkvi tutumak kojeg je Zagreb odgojio ko i Frizera a sto vam rade u taj Zagreb pa ojdete Crni a dodjete Crveni..
Samo da javim da u subotu ne vozim. Mitingaši koji su rezervisali karte neka se obrate upravi vodovoda za povrat novca. Hvala.
Dajte ljudi da se radi pa ćemo lako za ostalo. I bolje bolnice – ove naše su bruka kakvi neznaveni ljudi rade u njima.
Jedino ko može izazati sukobe je DPS sa njihovim planom oduzimanja crkvi i manastira koji su vjekovima imovina SPC. Naravno da će narod da se pobuni a što je najgore oni to ne rade ni da bi zavadili narod ni da bi oštetili Srbiju nego je to čisto jedan potez protiv hrišćanstva na ovim prostorima, nadaju se da će te… Više »
na balkanu smo braca . . svidjelo se to nekome ili ne . . . . .
Nezavisna Boka
Za kakvu Crnu Goru glasa 2006 dabogda mi bog sudio pih
Svaki crnogorac koji se usudi da napadne SPC biće potencijalni putnik za iseljenje u Argentinu kao odredjeni crnogorci 1918.
Takodje …
Ljudi, ne znam zasto ste se pomamili, nista od ovoga nece biti, tresla se gora rodio se mis. Bitno je da se mi zamlacujemo oko gluposti dok imamo svakih dana ubistvo u CG u sred bijela dana, to su bitne vijesti. Ne dajte da vas mazu glupostima, pa da smo Njemacka, mnogo je.
Nadaj se nadaj!
Ako Crnogorci (4Nahije) dobiju crkvu moraju i Primorci trazit Crkvu a i slavna ZETA tako nam se drzava zvala nekad
Doktor mi je danas rekao dečko nismo više mladi ne mogu stvari da se vrate više kao kad si imao dvadeset godina.
Hahaah pa udjosmo u Nato..evo sad nas ni Nato ne moze zastititi od Velike Srbije..
Boga mi se vojim Milo da ces napraviti neku muku po stare dane..Poceo si uveliko da lupas..A vidim da najvise muslimani i katolici podrzavaju cpc i sve zajedno sa njima cpc nema ni 20% podrske u narodu
A sto gurash Bosnjake tamo gdje ih niko ne spominje? Bosnjaci nisu neprijatelji Crne Gore niti je zele okupirati kao Srbi.
Bosnjaci samo zele da Srbi nestanu i pretvarat Crnu Goru u dzamahiriju
Vi treba da izbrisete iz mozga to ime Bosnjaci vi ste Crnogorci a Bosnjaci su u Bosnu ime dobili po rijeci Bosni kao i Crnogorci po Gori Crnoj ne posumljenoj zbog kamena golog OK
Juče sam počeo da kukam na ulicu kad mi je doktorica rekla da ću da primam inekciju haldol cio život svakih mjesec dana.
Crnogorska crkva nego što.
Onda moze i Bokeska, Brdjanska i Hercegovacka.
Ne – u Cg samo crnogorska!
Danas mi je doktorica u inostranstvo rekla da ću do kraja života primati inekciju haldol svakih mjesec dana. Kad sam izašao na ulicu počeo sam da kukam.
Iako muslese mute i navijaju za podjele, mozda kad se pravoslavni narod ujedini oko CPC neko bude u manjini.
Sve je jasno kome je SPC nakolanjena kad je ona prepustila teren crkve da organizuje politicke skupove propale opozicije koja sa ulicnih protesta prelazi na crkvene jer misle da ce im vise ljudi doci ali ce ubrzo dozivjeti jos jedan poraz.
Imam 72 godine, dobro pamtim zadnjih 60-tak, koliko idem u crkvu. Ako budem morao birati izmedju moje crkve i partijske knjizice, naravno da ce partijska da leti, pa kako god. Crnogorska Mitropolija je moja crkva !
72 godine i lupaš po tastaturi, ajde šetaj
Ne mogu oni crtati kartu velike Srbije kad je ovo nezavusna suverena drzava koja vodi racuna o svemu!
Hm grdno se varaš, čim oni sebi daju za pravo toliku hajku u Crnoj Gori oko naših pitanja, daleko su otišli
Nije normalno da na skup koji organizuje SPC budu govornici iz redova DF dje to ima da se mijesaju crva i politika?! Nidje, e pa nece moci ni kod nas vise.
Pitanje crkve se mora rijesiti i neka se krenulo sa njegovim rjesavanjem
Ne moze SPC kako je naumila! Ovo je CG i nema sta onda da se zalaze za interese Srbije.
Do kad će ova žvaka zaboga? Kad ćemo o nečemu što nas svakodnevno pritiska a ne o ovim pancatim i totalno beskorisnim temama i političkim poštapalicama? Ja ne idem ni u jednu crkvu niti se klanjam. Baš me briga za sve njih. Hoću normalan život, a toga je najmanje. Popove u ring pa neka riješe “problem”.
Ura je braco Crnogorci da vratimo nase sve svetinje onome kome su pripadale prije okupacije 1918. godine, a to je Crnogorskom narodu! Pobijedicemo srpske okupatorne snage jer je njihovom zlu zauvjek dosao kraj, sada i u vjekove vjekova, amin!
Zelenasi nosili trobojku i bili za Srpsku Crnu Goru Petrovica
Knjizevnik Rajko Cerovic govori istinu. Nasa Crna Gora ce spasit. SPC odlazi. Zivjela Sveta Crnogorska Pravoslavna Crkva.
SINDON – vama nije nista sveto
Ne sramoti mi Zelenase i strica Krsta tako ti Miras pomoga i njegova CPC.Dodji kod mene u Beograd da ti kazem ko su Zelenasi ? Da ne mlatis tu bez stida budalastine
Ne Cerovicu, ti i tebi slicni planirate i prizivate haos u Crnoj Gori.
Vi hocete izazivati protiv Crne Gore.
DOK MILO NE NABAVI TRAKTORE NECETE SE OKANIT TUDEG TERITORIJA MITOMANIJE
Sekula, jesi li to odlučio da se baviš poljoprivredom? Ali daleko si ti još do traktora, prvo moraš da počneš sa motikom, pa sa ralom i volovima, pa tek onda…
Na ovim temama se vidi da ogavne komentare na ovom portalu postavljaju iskljucivo SPC botovi.
Evo konkretno sad, maltene iste komentate pise ne vise od 5-6 osoba, samo nik mjenjaju.
Ima bot Bubašvaba oko 40 idiotskih nikova, lako ti je pogoditi, skoro isti komentari, idu istim redosljedom i ponekad po 4 u minuti!
Nijesam nacionalista, ali što više čitam i saznajem o istoriji ovih prostora, sve mi se više gadi ta politika koju Srbija provodi cijeli jedan vijek. Sve ove nesreće koje su zadesile srpski narod su rezultat te bolesne politike.
Onda nijesi dobro upoznat sa istorijom. Srbi su oslobodili Balkan od svakog okupatora (turci austrougari nacisti sljedeci amerikanci).
hahahahahaha
Zar nije on zakletvu dao Titu i partiji??
Zmfks.rksmrk ristonaaparatima potpukovnik zandarmerije
Zašto nećete da objavite snimke sa Youtube na kojima se vidi kako pada Sveta tenda i intervju koji je Miraš dao Al džaziri u kojem kaže da je Alah jedini i da mu se svi molimo?
Opet tvoja laz. Procitaj tvog Cosica, a nas pusti nama.
Evo ja lažem a ti podji na jutjub i pogledaj svojim očima i poslušaj svojim ušima šta Miraš priča u intervjuu Al džaziri. Slao sam linkove ali neće da objave.
Jesi li ti procitao Cosica? Ili samo poneki clanak na portalima kad se zakacis na neki wifi?
Pa u islamu Bog je jedan, nema trojstva.
Koliko ovaj Cerović ljepše priča kad mu se lijepo i argumentovano u ulazu zgrade objasne neke stvari! Milina slišati kako veze.
Papa Milo Prvi
Politika koju zastupa Srpska pravoslavna crkva je neman koja je pogubljena na sudu u Hagu a členovi joj umiru po Crnoj Gori…Ne tako davno popovi ove crkve su ispraćali veljesrpske vojne armade na goloruki bratski i kompijski narod u cilju proširenja svoje teritorije.
Fileopg e tugo ljudska
Ne tako davno nas predsjednik, veliki Crnogorac je isao na Dubrovnik sa tim vojnim armadama!
Gospodine cerovicu sve ste u pravu.
Cerovic matorac izgleda pijan i slogiran…
Nit’ je on gospodin nit’ si ti pismen!
Pa čekaj… CPC je čekala Mila da joj objavi datum obnove autokefalnosti. Mila Đukanovića?!
E sad sam sve vidio….
Gospodar, njemu se mole, zato i nisu priznati nemamo istog bofa izgleda!
Pravo pitanje bi mozda bilo, KO je to dozvolio da se crnogorska drzavna imovina prepise na Beogradsku Patrijarsiju ? Ko je u to vrijeme bio predsednik, premijer, ko su bili ministri koji su odobrili i potpisali ? Da pocnemo odatle…
Direktori katastara…
Crnogorci su to dozvolili
Moji “dragi” popovi SPC-a, dje cete sad? Zabranili su vam sirenje ” ljubavi na vas nacin” u Sloveniji, Hrvatskoj, vecini BiH, Makedoniji, Kosovu… Ni nama takva “ljubav” ne treba. Daleko ste vi i od vjere i od Boga
Ima danas SPC i u Sloveniji Hrvatskoj BiH i na Kosovu…daleko si ti od Pravoslavca.
Njinjinji pricaj srpski da te cio svijet razumije
Hahaha, e jada tvoga sa tvojim “srpskim” ptedznacima. Ajde, tutanj!
Srbijanci za nas je nasa prva i jedinaCPC
Crpska Pravoslavna Crkva
Jos malo pa pa 4 c vitamina
hahahah e glupog li naroda!! ovaj Cerovic vamje komunjara pa vidjite
Živjela CPC i DANU. Živio DPS, SD i Liberali. Živjela i naša braća Bošnjaci, Hrvati, Romi i Albanci. Uz njihovu pomoć ćemo povratiti sve crkve i manastire..
Da zivi Crna Gora i Srbija
Bez Srbije ako može…
Ne moze. Ni bez Crne Gore ne moze!
Rajane, prezivjele su, i nikad vise zajedno! Amin.
Dozovi se.
Ti nisi ODAVLE!
Zaboravio si pahomija, filareta, i skicne
Ne razumiem se mnogo u politiku ali ne vidim zasto Crna Gora ne moze da ima Crnogorsku pravoslavnu crkvu nego mora samo Srpsku.
Jer crnogorci su izmisljena politicka nacija
Nema veze ima ih pa eto ima, ali Mihailo nije svesteno lice!
Kacavenda jeste
Jeste, nazalost
Nije, Vladika zvorničko-tuzlanski Vasilije Kačavenda je razriješen dužnosti 29.05.2013. Sabor je na zasijedanju donio odluku o – trajnom razrješenju Kačavende. To najednostavnije objašnjeno znači da on ne može nikada više imati nijednu funkciju u bilo kojoj Eparhiji.
A Makedonci su Slovenci, pricaju istim jezikom.
Pa ima je , nego niko nece da je prizna
Zato što je Crna Gora srpska Sparta!
Nije problem crkva, problem je li priznata od strane crkve pravoslavne! Granice pravoslavlja ne idu sa drzavnim granicama! Crnogorskom crkvom moraju da vladaju priznati ljudi ne raspopi! Eto u kratkim crtama!
Hnovi, upravo je obrnuto. Ne znas ksnonsko pravo, posrbice jedna.
Moze da ima ali po Kanonu crkvenome ne po samovolji ateista i da pocne da stvara svoju imovinu a ne da otima tudje.SPC stvara svoje Crkve i manastire 800 godina.
Ne vidim ni ja. Crna Gora je vjekovima unazad imala svoju autokefalnu crkvu, pa zašto ne bi i sada?
Da ti objasnim. Isto zato sto Crna Gora ne moze da ima samo svoju vojsku, vec mora da bude pod komandom NATO-a.
Zivjela CPC okupatori napolje
Ako izvedemo matematiku CPC ima circa 233 vjernika. Optimistička računica.
Freon, mnogo si optimista
Mi nemamo vjernike, naši članovi se zovu evivači. E da nas ima 233!
Dodaj tri nule freon. U cpc je barem 233 hiljade vjernika
Lazni nick, mjesto sučeljavanja argumenata, bavite se falsifikovanjem.
objasnite mi.. sta hocemo . . . . ja samm crnogorac . . . .. …e moj narode . .u pamet se bracooooo
Da si Crnogorac znao bi sto ocemo
Samo cpc samo cpc
pokri se usima . .oces li da udaris na rodjenog brata . . .
Niko im ne smeta da za njihovu novu naciju, milorce, naprave crkve, koje ce sluziti diktatoru. Diktator ce im napraviti ljepse i bolje crkve. Od mesinga i stakla, a sjediste ce biti u Splendid. To ce biti crkve za sve ljude svih vjera odanih Diktatoru. Mi Crnogorci imamo svoju crkvu ka sto smo je imali vazda. Vazda smo znali i… Više »
Haha, vraticete oteto. Kako se zovu oni koji ukradu nesto???
A to je oteto ali Kosovo nije. Budi dosledan Crnjogorac.
POJK, Znas li koliko je godina u citavoj istoriji Srbije Kosovo pripadalo Srbiji? I znas li da je uvijek vecinsko stanovnosttvo na Kosovu bilo neslovensko? Ali mene to puno ne zanima, ja se bavim svojim stvarima, odnosno CRNOM GOROM i ne znam zasto mi nameces Kosovo ili RS.
Kosovo pripada Srbiji duze no drzava Crna Gora postojala
Depeesovci.
Cetnici necete proc!
Tako je Praćka.
Samo CPC
Narode crnogorski ako vas zapale ovi zlotvori i crkveni i vladini, ako nasjednete na ovu priču zaslužujete medalju za glupost. Ova priča je za prezir svakom pametnom čovjeku, a ovaj polusvijet što gori za autokefalnost i protiv autokefalnosti – valjda se nećemo voditi za njima.
Narode crnogorski, narode sumadinski, narode hercegovacki, narode krajiski, narode carapanski, narode vojvodjanski
…šumadiNski..hahahahahahahaaa…
Dosta vise s velikom Srbijom! Kad cemo poceti da pricamo o “maloj” Crnoj Gori, kako sebe da uredimo, da i obicni ljudi ljepse zive, mogu da putuju i zive zivot dostojan covjeka. Ne zanimaju me ni Srbija, ni Hrvatska, ne zivim tamo, niti od ruznih prica na tudji racun – sebe pogledajmo.
“ISTINA ” vise komentarise jer od ovih plitkomozgica umni ljudi ne migu doci do izrazaja. Pokazimo im da ima jos normalnih ljudi.
E ako znate zasto lajkujete i dislajkujete kada jedna stamparska greska vas moze zaludjeti da ne znate sto je komentarisano. (vise komentarisi)
Pa evo uređujete 30 godina. Koliko vam treba još da je uredite? Narod nema ‘ljeba da jede.
To nam je najveci problem. Gledati sebe I raditi za sebe.
Matora Bitango ne svađaj narod. Sram te bilo drtino stara. Da Bog da, da ovakva Bagra ušuti i ništa ne priča… Sram te bilo godina i sjede kose… Ološu jedan sto guraš ovaj narod jedan na drugi… Sram da bude CDM što objavljuje ove ratnohuškačke tekstove…Gurate brata na brata, oca na sina, rođaka na rođaka….Sram da Vas bude, i ovo… Više »
Lajkujem tvoj komentar zbog jezika, duha i stila crnogorskog ! Zivio 100 godina !
Pricas li to o Ristu??? I sram tebe bilo sto vrijedjas ovog gospodina.
Gospodin, iz Tušine hahaha
kako možete da puštite ovakav komentar nekoga ljudskoga smeća?
– Piva je dala 3 srpskog patrijarha,
– Najveći srpski Patrijarh Čarnojević je iz Bajica
– Sveti Petar Cetinjski je srbovao i nosio titulu Pećkog Trona i hirotonisan u Sremskim Karlovcima.
Sto znaci da srpska Patrijarsija je ustvari crnogorska. Mirasa za Patrijarha u BGD!
Ajmo na referendum da da pitamo narod sta misli.
Ne. Referendumi su antidemokratski i velikosrpski.
Jedino valja oni iz 2006. On je olicenje demokracije.
Ne no na dzadu trttrtsrbijanka
Živjela CPC i DANU. Živio DPS, SD i Liberali. Živjela i naša braća Bošnjaci, Hrvati, Romi i Albanci. Uz njihovu pomoć ćemo povratiti sve crkve i manastire.
I ovaj je kao i svi ovi koga on brani bio u komuniste kao što je sada vjernik. Mnogi su takvi kako vjetar duva a u skladu sa onom ko se ne mijenja izumire kao dinosaurisi. Ljudi primjenjuju sve ono što im trenutno odgovara kako bi opravdali svoje postupke za ostvarenje svojih sebičnih ciljeva. Zato vi vjernici ostavite se komunista… Više »
Hahahah…sigurno si ti ovaj novokomponovani vjernik što nosi drveni krst od 30 cm na retrovizor. Jesam li u pravu POJK?
E bas si pogodio. Ha ha ha za tvoju informaciju sam pravoslavni ateista. U prevodu rodjeni ponosni Crnogorac pravoslavne vjere, a po ubjedjenju od rodjenja do smrti ateista koji bi bio najsrecniji da bog postoji i da je pravedan kakav bi trebao da bude po predanjima ovih koji su ga izmislili da bi lakse vladali.
Dosta je bilo. Crkva se mora obnoviti pa kome se to sviđalo ili ne.
Samo obnovaa!!!
Obnova i tende
A Df – u je sad dobrodošlo da narod pomamljuju, ne znam kako ih vise nije sramota. Sve politizuju
Hvala Allahu i Svetoj Tendi moj Cerovicu, vraticemo Dudukljansku crkvu Papi jer mi smo bili katolici prije sto Nemanjici nas popravoslavise.
Da je vjecna sveta CPC
A, da no sto… Problem su samo Srblji, sve ostalo je bajkovito. E, viva Zapata.
Nacije sa vecim ambicijama a sve manjim i manjim teritorijama od srbije nema
Nije nacija no saka jada
E kakav je nas narod ,vise im smeta sto ce se crkva zvati crnogorskom nego sto svaki pop vozi dzipa po 20+ hiljada
A ima li kanje drzave a da se vise puta ratom prijeti ,jeste li normalni vi,pa nece da ruse crkve nego samo amfilohija da maknu,sto je problem
Skretanje teme sa koalicije u budvi
Kao i uvijek ,ugrozeno srpstvo predvode vojvoda iz kristala i slicni ugrozeni koji primaju plate po 3000e
Vecina naroda je za obnovu ko i malo razmišlja, zna da je to itekako dobar potez.
Izdajnici svi do jednoga ,frontasi su najgori ljudi koji se rodise u ovoj zemlji
I treba sa se obnovi nego sta!i ranije je trebalo to da se uradi!
Sve junak do junaka ,tobos srpski junaci a iz kristala prijete
Samo da ovi cetnici oce primirit malo ,ne bi nam kraja bilo,za 2 godine bi u EU usli
Velikosrpske ambicije su rak balkana ,obrmi okreni sve se svede na tu temu
To je Cvijece, rak je NATO uranijum
Kucnuo Božije vrijeme za Pravoslavnu Crkvu Crne Gore, Autokefalnu, Kanonsku i Svepriznatu, koja ima otvorena vrata za sve, kako za pravoslavne vjernike tako i za sveštenike koji su spremni da propovjedaju Sveto Pismo, a naročito Jevanđelje. Uzurpatori Crkava treba da se kaju i vrate Bogu i bratskoj ljubavi između braći u Hristu. Ljudi u mantijama koji se bave politikom, biznisom… Više »
Ihaa,šta je vjernika!Tačno ću i ja osnovat crkvu,sve u pola cijene!
hocete li nas pustit vise ko crta albanske ko srpske granice i rec kad ce nam plata bit 1000eura. eto to nas interesuje a vi oci jedni drugima iyvadite.
Kako ste dosadni.
Srbija je tumor Balkana koji koči razvoj cijele regije i konstantna je sigurnostna prijetnja za sve države sa kojima graniči.
Konik, svjetli primjer razvoja
Zivjela CPC
Crnogorska Partizanska Crkva
Prosto nevjerovatno,da zivimo u zemlji gdje se ne postuje moral,obicaj,tradicija i zakoni.Da nije tako,ne bismo slusali i gledali bivse komuniste,Mila ,Rajka,Radovana i mnoge druge,koji b da oduzmu crkve vjernicima i koji bi ih bez pardona,pretvorili u stale.Sramotno je to ,prije svega za njih,jer dobro znaju da nacionalno pitanje ne resava crkva,kao i to to,mada sumnjam,da je crkva univerzalna i da… Više »
Mina, ko je oteo crkve i manastire 1918?? O kojemu i cijemu moralu ti pricas?? Znaci oteli ste nesto i to je sad vase, e pa ne moze, mora da se vrati pravim vlasnicima!!!
Zahvaljujuci SPC poslije 1918 vecina crnogorskih vjerskih objekata je zapusteno. A ” zahvaljujuci” Ristu sad se devastiraju.
Čitam jutros i stvari stoje ovako: Srbi prijete Crnogorcima, Srbi se svađaju sa kosovskim Albancima, Srbi se svađaju sa Hrvatima, Srbi prijete uništenjem BiH, Srbi se svađaju sa Bošnjacima u BiH i u Srbiji, Srbi se svađaju sa sjeverno Makedoncima, Srbi se svađaju sa Rumunima zbog vlaške manjine u Srbiji, Srbi se svađaju sa Bugarima zbog okupiranih gradova Dimitrovgrada i… Više »
Kako tebi ne dosadi da komentarišeš, bavi se fizičkim poslom pošto umni je za tebe previše težak.
Nis je Bugarski
Niksic je hercegovacki
Nikšić neće niko! Velika Hrvatska na mapi je do Nikšića! Velika Albanija sa druge strane do Nikšića! Još tunjel Budoš da im zazidaju!
Administratoru zasto ne objavis da lopov nick-a se predstavlja u moje ime. NIS je Srbiijanski i uvijek ce biti.
Srbi ne prijete crnogorcima jer su isti narod, za bih kazu da je podrzavaju, sa rumunijom nikad u svadji nijesu bili(jedine dve susedske zemlje u evropi koje nikad nisu ratovale), bosilegrad i dimitrovgad su srpski po sporazumu koji su bugari sami potpisali,sa makedoncima ama bas nikakav nesporazum.znaci ostaju ustase, albanci i sad milogorci koji napadaju srbiju, a srbija se brani.
Niš je naš !
ZivjelaCPC nasa jedina crkva
Mislis spc
Zeljko ne vjeruj medijima ako imas bilo sta u glavi
A crnogoraca,kosovara,bošnjaka,sjevernomakedinaca,vlaha,madjara,po Srbiji koliko hoćeš!I svima dobro i svi dobrodošli u Srbiju
Željko, kada su krenuli da stvaraju Veliku Srbiju nijesu ni slutili da će stvoriti malu državicu u granicama pašaluka. Bog ih kažnjava za sva zla koja su počinili u zadnjih 100 godina.
A procita li koju vijest iz cg?
Važi,… Moja baba nije bila cetinjanka,… A slažem se sa Njegošem, koga ti ne smiješ pomenuti. … Muhoviću…
Važi,… Moja baba nije bila cetinjanka,… A slažem se sa Njegošem, koga ti ne smiješ pomenuti. … Muhoviću
Ljudi, u pamet se. Ne petljajte se đe vam posao nije. I ne postoji srpska, bugarska, ruska pravoslavna crkva… naučite nešto prvo pa onda pričajte. Postoji pravoslavna crkva. Mi smo pripadici PEĆKE PATRIJARŠIJE u širem smislu ili CRNOGORSKO- PRIMORSKE u užem smislu, a svi smo pravoslavni.. naši popovi i dr idu i sluze gdje god postoji pravoslavna crka (SAD, Rusija,… Više »
Vidi Irena , to bi bilo lijepo da je tako kako ti zboriš , ali postoji bugarska , ruska , rumunska , srpska , grčka ….pravoslavna crkva , žašto narod crnogorski nebi imao svoju crkvu nego treba da idemo u srpsku crkvu ? Pa još kad saslušamo kakve su nam sve poruke dolazile iz crkve srba MCP od “crnogorci su… Više »
Piva reka si “vidi” a ne viđi. Provaljen si Srbijanac
Dobro bi bilo da je tako. Ali ako je tako, zasto se u tim crkvama sa tako ” sirokim” pogledom ja na krstenju nijesam mogao upisat kao CRNOGORAC????
Jer crnogorac Radosave je geografska odrednica ka Sumadinac i Bokelj, nije narod.
“Crnogorac”i isus je bio srbin iz leposavića piše u enciklopediji u u ul. miloša kobilića
Sekula, znaš li da je najveće crnogorsko odlikovanje Obilića medalja?
A kako su se upisivali na krstenju prije 1918 u kraljevini Crnoj Gori.Upisi se isto kao i tvoji djedovi za vrijeme Petrovica.
Nikad vise Velika Srbija, ovo je Crna Gora i pripada Crnogorcima!
“Usled seobe Patrijarha srpskog u predjele Austro-Ugarske Monarhije i ukinuća Pećkog Srpskog Patrijarhata, koji je potčinjen bio Grčkoj Carigradskoj Patrijaršiji, postale su u Srpskim Zemljama izvjesne autokefalne Srpske crkve. Među ovim nezavisnim crkvama spada i Sv. Crkva u Crnoj Gori. Pošto je Velika Narodna Skupština Srpskog naroda u Crnoj Gori 13/26. novembra ove godine donijela odluku, da se nezavisna Crna… Više »
U sve li trpate politiku? Koliko vas plaćaju da ovako pričate i etiketirate ljude??? Odakle je bio Sv. VASILIJE OSTROSKI??? KO JE PODIGAO CRKVE I MANASTIRE???? Vi otimači niste, nego mi vjernici.. i još nešto ja sam Crnogorska, i to iz doba velike Juge, kada se većina vas nije zvala Crnogorcima.. 90tih kad smo bili za samostalnost CG vi ili… Više »
Mitorpolija Crnogorsko Primorska je Crnogorsko Primorska ,Mitropolit i vecina svestenstva su iz Crne Gore i pripada narodu Crne Gore. Sto je sporno.
Irena, nećemo se igrat sa svetinjama, samo ćemo ih vratit našom voljom, našem narodu, a ne ukrasti i oteti UKAZOM, kako su to “braća” uradila prije 100 godina.
Nemojte se igrati sa svetinjama nego uciniteisto sto i prije 100 godina .Prije 100 godina niti jedan Svestenik nije smenjen svi su ostali a svi su bili rukopolozeni u kraljevini CG.Niti jedna svijeca nije zafalila.Do 1920 mitropolit je bio Mitrofan Ban Grbljanin poslije njegove smrti dosao je Moracanin Gavrilo Dozic.
Uradite isto.
Irena, sigurni dmo fs ti TRTLJAS, a ne mi, Crnogorci. Crnogorcima du samo Crnogorci birali crkvene pohlavare. U Srbiji ne!
Živjela CPC i DANU. Živio DPS, SD i Liberali. Živjela i naša braća Bošnjaci, Hrvati, Romi i Albanci. Uz njihovu pomoć ćemo povratiti sve crkve i manastire.
SPC je zločinačka organizacija i unproalim ratovima je bila na strani Fasista i pokrovitelj strašnih zločina koje su činili Cetnicka gamad nad simpatizerima NOB-a posebno prema Muslimanskom življu u Bosni i Sandzaku,e viva Monte Negro e viva
Gusinjanin, ko je 1944.godine u selu Velika počinio zločin nad pravoslavnim stanovništvom?
Pitaj stare Velicane ako ih ima koji pante taj dogadjaj i zbog cega se desio,ubili ste nekoliko Njemackih vojnika koji su se povlacili prema Peci i onda je uslijedila odmazda od strane Njemaca a u toj vijsci je bilo vojnika Arbanasa iz tih krajeva i niko be idobrava taj zkocin u Velici koji nije morao da se desi
Gusinje, vodi računa kada nešto pišeš da ne generalizuješ stvari i da ne optužuješ čitavu jednu zajednicu.
Nasilno ugašena CPC od strane Karađorđevića mora da vrati svoje oteto.Sve što je bilo prije 1918. odnosno 1920. godine mora biti vraćeno CPC.Ono što je gradila SPC biće njihovo i kraj priče.Da je uspio onaj prljavi rat 91′ Dubrovnik bi bio u vlasništvu SPS pa za 20 ,30 godina bi se to podrazumijevalo da je to njihovo vazda bilo.Oteto ,prokleto.Svak… Više »
Dajem 100eur kome moze da mi dokaze da Crnogorci nijesu Srbi
A ja dajem 1000eura.
Spremi pare. Ja ću ti dokazat da Crnogorci nijesu Srbi, zato što su svi Srbi u stvari Crnogorci jer ne upoznah nijednog Srbina a da mu, baba, prađed, njegovi, nijesu iz Crne Gore. Još su se time falili na sva usta. Milo mi je što im to danas nije za falu, samo ODBIJ brate.
Srbin za razliku od Crnogorac nije geografska odrednica pa termin ne potice iz danasnje Srbije. Dobar pokusaj, podrzavam tvoj trud
Ta geografska odrednica je priznata kao 27. država na Berlinskom kongresu, a kad je priznata tvoja (ne znam što je bila tada, ni priznata država, ni geografska odrednica), vjerovatno je tada nastao izraz NEBESKA.
Cerović komunista koji je veličao kao novinar rušenje Njegoševe kapele….bravo🐒
Živjela CPC i DANU. Živio DPS, SD i Liberali. Živjela i naša braća Bošnjaci, Hrvati, Romi i Albanci. Uz njihovu pomoć ćemo povratiti sve crkve i manastire.
Čovjek koji se deklariše kao ateista oće da obnavlja crkvu. Toliko o tome koliko je to crkveni projekat. Čista odbrana kriminalom stečenog kapitala I da narod I dalje bude roblje….
Obnavlja crkvu zbog toga sto su nam se u crkve uselili drzavni neprijatelji, pa mora to malo da se pocisti. A naravno da i ateistima (ne znam da li je gospodin Cerovic ateista) smetaju neprijatelji drzave. Zasto mislis da bi “ljudi” u mantijama mogli da rade protiv “ateista” a da se “ateiste” ne smiju branit??
Radosave ne lupaj reci ko su se uselili?? Mitrofan Ban, Mitropolit CG mitropolije od 1885 do 1920 je vodio ujedinjenje Pecke Patrijarsije 1920 i hvalio podgoricku skupstinu. Sveti Sava je osnovao Pravoslavnu Crkvu u Crnoj Gori pa ti sad vidi
Ne brukaj se svaki dan uporno. Primjetili su tvoje komentare sefovi tvoji, ne moras vise da se dodvoravas.
Moja pokojna baba je govorila, „ Mi smo srbi, ali ako te neko nepoznat pita, reci mi smo crnogorci, jer ima komita a oni su pogani”.
mogu mislit što ti je baba radila kad vidi talijane…. još uvjek crnogorci pamte nadimak za takve žene.
Pitaj Pircia Birolia šta su i babe i djevojke radile onda po Cetinju, dok su im braća i očevi špijali jedni druge svakim danom osim četvrtkom!
Sigurice, poodavno si usadio sebi pogresni pelcer, i lijek ti je medju tim babama kojima prelazes kosti.
O glupavog naroda. Sad smo članica NATOa, ne može nam niko ugroziti državnost tako lako. To je samo dizanje prašine da se skrene pažnja sa pravih problema.
Bice 15.og u PG 1600 popova i dovesce nekoliko hiljada Srba iz okolnih zemalja i eto puno ispred hrama… Od Crnogoraca ce tamo biti samo onaj mali procenat ” zalutalih”
Haha,unaprijed te prpa hvata jeli???
Živjela CPC i DANU. Živio DPS, SD i Liberali. Živjela i naša braća Bošnjaci, Hrvati, Romi i Albanci. Uz njihovu pomoć ćemo povratiti sve crkve i manastire.
Dolazimo !
Ostadose bez posla oni 1600 popova iz okoline 🙂 . Al naci ce oni nesto, vecina njih su prvo bili vojnici, pa kad se rat zavrsio popovi, sve po naredjenju i potrebi SPC.
Za ovak o stanje je kriv Djukanovic.Pustio je SPC da uzme.crnogorske crkve i manastire i da vrskna po CG da se mijesa u politiku,da ponistava crnogorce itd
Naravno da treba da obnovimo nasu crkvu Crnogorsku. Ja licno cu se zalagati svim snagamo da to i ostvarimo. Saljem koliko treba pomoci iz Svajcarske da se nasa crkva obnovi i stane na kraj velikosrpskoj hegemoniji na prostoru Crnogorske zemlje. Na Crnu Goru niko nikad nije uzeo slavu pa nece ni oni koji su je jednom okupirali 1918 god.
Ne mlati crnogorac na baterije
Šta vam je ljudi.
Ja sam za!
Gube dio po dio teritorije a sanjaju o velikoj Srbiji, sizofrenija.
Neka Romanovicu smiri se.
CPC je obnovljena 1992 god kad su ovi iz Dps-a zvali izdajnicima svakog ko je rekao da voli CG…ne sprdajte se sa nama
Dr xyz, Dolazim ja svakako, no tebe na CT. nema,… gusinjac!!!
Crnogorska Partizanska Crkva
Crnogorac Srbin NIJE,
Politika tu se krije.
Crnogorac uvijek je
bio samo Crnogorac,
rece davno Njegos slavni,
i potpisa rijec svoju
u starome Petrogradu
na pecatu krune svoje.
Gusle moje od pantove cice, a panto ce …….
Ko nema pjesama izmislja nove
Velika Albanija im pred vratima a oni i dalje o velikoj Srbiji.
Koja je razlika izmedju jedne ili druge? Ova tvoja bi da okupira čitavu CG i da zatre sve crnogorsko, a ova druga bi dio teritorije CG. Nevalja ni jedna, ali ova tvoja je ipak mnogo opasnija.
Razlika je u tome sto Srpstvo je korijen Crne Gore je Crnogorstva i to jasno ka sto je nebo plavo i mlijeko bijelo.
Hahaha, kapetane, probaj kakva je plovidba na mutnom Dunavu…
Nama je pred vratima, a vama je odavno u dnevnom boravku.
Ne razumijem to nama-vama,mislis da ce ti lakse biti ako vjerujes da nekog iz Srbije zabolje za tebe? Ovo je nasa unutrasanja stvar,ne mjesaj druge.
Ne bojte se vi za nas, nama su Albanci dobra braca, no ste nam i vi braca ali koja dokazano izdaje.
Da onima koji su priznali Kosovo ,takodje su prijatelji i onim Makedoncima koji su za Zaeva i za konfederaciju Makedonije .
Tako ce biti priljatelji i onima koji budu na njihovoj strani kada dodje i red na prosirenje V.Albanije na teritoriju CG.
Bravo, Milo, gospodare!
Crne Gore kralju, care!
Bog ti svaku srecu dao,
I slavu ti opjevao!
Sta li vam milo trpa u te sendvice kada ste tako inspirativni?!
Koja li je tebi dijagnoza.
Dijadnoza: RODOLJUBLJE. MAJKA CRNA GORA. LICNOSTI KOJE SU NJEN ZASTITNI ZNAK.
Bravo, Crnogorac MNE!
Kao da si mene pitao sto da napises.
Milo jeste institucija cija rijec se slusa u velikom radijusu.
Ko je ovaj omladinac skojevac sa slike, boga ti.
Milo, sokole, zato je ovolika hajka na tebe od Srba i revizionistickih medija!
Znaju, tamo oni, da si rodoljub i patriota, i to ih boli.
Neka ih boli.
Zivjela CG! Zivjela CPC! Zivio PRVI MODERNI VIZIONAR CRNE GORE, I PRVI COVJEK KOJI MOZE STATI ISPRED JUNACKOG CRNOGORSKOG NARODA NAKON TOLIKO IZGUBLJENOG VREMENA ZA NSPREDAK CRNE GORE!
BRAVO MILENA S! SVAKA CAST ZA KOM.U POTPUNOSTI SE SLAZEM SA TOBOM! SRECNO!
Hahahaha, je li bio patriota kad se na Dubrovnik islo ?
SLAZEM SE MILENA APSOLUTNO STE U PRAVU !!!!
Junak za svoj dzep, a za norod koji je bedi zabole ga, a ti pogledaj se u ogledalo vidji dje si.sve sto radi je iz interesa za dzep zabole njega za crkvu oce imovinu
Gospodin Cerović, koji se deklariše kao ateista, se zalaže za obnavljanje CPC, za koju neki tvrde da je obnovljena prije 25 godina. Da li neko može da pojasni, je li tzv. CPC obnovljena ili nije i zašto su većina podržavaoca CPC ili ateisti ili nepravoslavci.
Ovaj nesrecni Oprem daje sebi ekskluzivno pravo da oblati sve ljude koji imaju svoju glavu i svoj mozak.
Oprem je toliko drzak da gazi dje mu god moze biti. I strahovito laze! Izvinjavam se svima za upotrijebljenu rijec, ali, jedino ta rijec odgovara “istini” koju propagira Oprem.
Mufon ne mozes ni cipele da mu cistis. Prica ti je kafanska i kafane se i drzi.
Mufon, gospodin Cerović se javno deklarisao kao ateista, a uz to je rekao da podržava CPC, pa je logična konstatacija da ateisti podržavaju CPC. Takođe je gospodin Cerović rekao da treba obnoviti CPC, a gospodin Dedeić tvrdi da je on Mitropolit CPC, pa neko od njih dvojice nije u pravu. S obzirom da je gospodin Cerović iz Drobnjaka iz kojih… Više »
Nije obnovljena, pa zbog toga postoji potreba za obnavljanjem Pravoslavne Crkve u Državi Crnoj Gori. Klir CPC nije dorastao Svetom zadatku i dužnosti za očekivano obnavljanje naše Crkve. Kao takvi začaureni malobrojni sveštenici CPC držali 25 godina za taoca Veliku ideju da i pravoslavni živalj u Crnoj Gori ima svoju Crkvu, te ostavljajući sa strane propovjedanje Svetog Pisma, sa njihovim… Više »
Brat, pravoslavni živalj u Crnoj Gori ima svoju crkvu, Mitropoliju crnogorsko-primorsku.
Operem dobro, ova Mitropolija crnogorsko-primorska, takva kako jeste, je uvijek bila, jeste i biče i ubuduće, aktivna organizacija protiv Državnosti Crne Gore, protiv obnavljanja nezavisnosti Crne Gore, protiv Institucija Države Crne Gore, protiv Crnogorskog jezika i protiv Crnogorske nacije. Ista je organizovala ili učestvovala u organizovanju svih pobuna, demonstracija i protesta protiv Vlade Crne Gore i njene unutrašnje i vanjske… Više »
Pokusajte da zamislite da neka crkva i vjerska organizacija samo i pokusa u nekoj drugoj drzavi da radi ovo sto radi SPC u CG ! Da prisvaja, gradi i prepravlja bez dozvole. Da se mjesa u unutrasnju ispoljnu politiku te drzave. Da raspiruje i siri vjersku i nacionalnu mrznju i pidstice govor mrznje, uvreda i psovki. Da negira i nipodastava… Više »
Srbi u CG se pitaju zašto Crnogorci hoće svoju CPC.Pa iz prostog razloga zato što SPC na sve načine pokušava da izbriše crnogorsku naciju i sve crnogorsko što postoji na ovim prostorima.Pustite ljude da se izjašnjavaju kako hoće i idu u crkvu koju hoće.Ali naravno to je odavno satanizovano od strane pukovnika Radovića…da se niko ne usudi slučajno…anatemisati dotične.
Free, niko ti ne brani da se izjašnjavaš kako ti želiš. Ako si ti siguran u ono ko si i što si, zar može bilo čija priča da to promijeni. Ako neko svojom pričom uspije da te pokoleba, problem nije do njega, već do tebe.
Zasto vezes naciju i religiju ? Etnofiletizam je jeres koji je i Pravoslavna Crkva jasno i glasno osudila. Hriscanstvo je univerlzalna religija koja propagira ljubav, mir i bratstvo medju ljudima bez obzira na rasu, naciju, i dr. Ako mislis da je Bog Srbin ili neka dr nacionalnost i da samo ta nacija ima eksluzivnl pravo na hriscanstvo onda…
4C Etnofiletizam je usvojen kao jeres tek 1872…….usput sta ti je CPC ako nije cist “etnofiletizam”
SPC se izjasnjava prvenstveno kao svetosavska – srpska crkva sto je cisti etnofiletizam, odnosno jeres koji je kao takav osudjen od strane Vaseljenske Patrijarsije – Pravoslavne Crkve. A postoji i visevjekovna anatema kojom je SPC prokleo carigradski patrijarh…
4C, jedina anatema koja trenutno postoji je anatema Vaseljenskog patrijarha prema gospodinu Dedeiću. Nad SPC nema anateme, anatema izrečena 1350 je povučena 1375.
4C, kako može biti priča o etnofiletizmu, kada su 90% nacionalnih Crnogoraca vjernici Mitropolije.
Naravno da brani. Hiljade i hiljade je slucajeva da se ljudi nisu smjeli krstiti a da se izjasne kao Crnogorci. E toga vise nece da bude. Sad ce malo kontra.
Delboj, koji je sveštenik i u kojoj crkvi zabranjivao nekom da se krsti, ako se izjašnjava kao Crnogorac?
Gradjani se cude zasto se deklarisani komunisti, ateisti mjesaju u uredjenje crkve.
Poklanjati crkve osobi koja se zalaze za rusenje crkvi, za skidanje krsta sa Sat kule, koja na kapi petokraku nosi, je neshvatljivo.
Gradjani se cude OTKUD SRPSKA CRKVA U CRNOJ GORI KAD JE NIKAD NIJE BILO!!! NA SILU DOSLA. BOG CE JE VRATITI NA IZLAZNU KAPIJU.
A Misjna sta veli Bog,dje je izlazna kapija? Hahahahaha e sprdnje ove od naroda i od razmisljanja. Mi bi samo da se dijelimo po necemu 🙁
Jes, na silu od 1219, aj ne mlati.
Milena, ko je osnovao Mitropoliju?
Milena izvini malo su me zanijele srpske laži
Zasto se svestena lica mjesaju u svetovna pitanja i time ruse jedanod osnovnih postulata i principa hriscanstva : “Caru carevo a Bogu Bozje ” ? (Unutrasnja i spoljna politika, drzavno uredjenje, zakoni, politicki zivot i ekonomija, sudstvo, prosveta…) ? Drzava i Crkva su Ustavom odvojeni i ovo je sekularna, evropska drzava a teokratska istocnjacka despotija
Sve veći broj siromašnih,nezaposlenih,bolesnih,gladnih u CG……e sada na snagu stupa mašinerija dps-a koja skrece temu sa aktuelnih problema i pusta ko zna kakve cirkusa te da daju zapaljive izjave, nebi li opet podijelili stanovnistvo CG.Narode pa oni misle da se mi zakopčavamo na leđa,vidite li da se stradaju i igraju sa nama.
Sve si tačno reka, ali treba za vazda riješiti pitanje CPC u CG i vratiti je na mjesto prije 1918, a i spc vrnuti isto na mjesto đe je bila prije 1918.
Boko, tako je! Boko, Bog te blagoslovio!
Smetaju mu ljudi iz hercogovine a sv. Vasilije bio iz hercegovine. Njegosu su svi tekstovi bili puni srpstva. Je li moguce da se ovim komunistima dozvoljava da drze lekcije o crkvi i svadjaju narod.
treba da se placa cdm i ostali ratni huskasi, pa je prifalilo para, pa da se uzme imovina od crkve….provaljeni ste…
Ako je tako onda i katolička crkva crta kartu velikog Vatikana, a islamska zajednica velike Bosne… Ceroviću idi s milim Bogom.
Znači i dalje je tema imaginarna Velika Srbija dok realna Velika Albanija kuca na vrata?!Bravo,kreteni
Eto vama srbijancima taj problem pa ga vi riješite. Prodali ste Kosovo pa sad kukate da vi je oduzeto. Kod vas je samo laž i laž i ništa više.
Iskreno,nisam Srbijanac već Crnogorac i to mnogo prije tebe,u to sam siguran.Problem je u tome što je vama milogorcima,Srbijanac svako ko ne misli kao vi!
Boka možeš tako lako svakog crnogorca ko se ne slaže s’tobom nazvat srbijancem jer između nas postoji samo geografska razlika
Velika je vec usla,ajde pitaj ih smiju li uzeti Solanu?Ja znam odgovor.
Bez Crnogorske Pravoslavne Crkve nema ni drzave Crne Gore to treba da je jasno Crnogorskom narodu. Nasi predci gradili manastire i crkve da bi danas njima upravljali popovi iz Beograda. Ne trazimo nista sto je tudje samo ono sto je nase i sto nam je ukinuto 1918.
Jesu livaši preci gradili Đurđeve stupove,Manastir Moraču…
A sta sa onima koje nisu gradili tvoji preci ? Znas kako je mala bila CG do prije Balkanskih ratova?
@Boka, okle si kad kazes “predci”, iz Boke iCG nisi. Mozda Zagrebacke zupanije?
Alo “Bokelj” da ti Boka nije mozda bila u Crnu Goru prije 1918, pa treba i Boku “vratit” Sarumanu?
Neko tamo nij Boka bila u Crnu Goru ali u pravoslavne crkve u Boki su sluzili crnogorski svestenici ,crkve u Boki su bile pod jurisdikcijom CPC
Evo da ti odgovorim i na to. U mojo familiji je bilo 2 svestenika SPC i jedan episkop SPC. Znaci od te “CPC” ni traga nije bilo u Boku.
SPC je klasična etnička crkva i na toj ideologiji živi. Ogromna većina njenih podržavalaca su nacionalisti i šovinisti čiji “vjerski” život nije ništa drugo do poistovjećivanje sa tradicijom, lišen bilo kakvog kritičkog preispitivanja ili osnovnih načela hrišćanstva.
A ogromna vecina podrzavaoca CPC su dpsovci koji realno nisu vjernici, i naravno muslimani iz CG. Ni jedni ni drugi ne planiraju da aktivno vode vjerski zivot kroz CPC, osim da se pojave mozda na Cetinju za paljenje badnjaka da se vide tamo jer im je to plus za DPS
Da etnička crkva zato nije samo u Srbiji i zato mi slavimo krsnu slavu jedino kod Srba
Skupo vas dodjose svi oni izlivi mrznje a Covicevci? Javite se doktoru, on je ekspert za zastitu svetinja (doduse na Kosovu), a mozda i pretekne nesto para za pojacanja FMP-a
a sto ti cerovicu ne dignes glas da se obnove fabrike preduzeca da narod ima bolju buducnost stabilan posao vece plate itd a ne da seobnavlja crkva a sto se tice mitropolija crnogorsko primorska je sve crkve i manastire obnovila novcem vjernog naroda i ne crta mapu nikakve velike srbije i prestanite vise o toj velikoj srbiji ta velika srbija… Više »
OVAJ NA KOMENTARIMA U CDM JE ČISTI ČETNIK
“glavni “za ove komentare nije objavio komentar bio je u obranu Crnogorskog naroda,Cpc crnogorske države štaćeš kad ima dosta četnika.
Sve je to” rad na terenu” Spc koja želi uništit ,poništit stoljetno bitisanje Crnogoraca na ovim prostorima.
Žele izlaz na more,Crna Gora bi bila njihova regija
UPAMET SE CRNOGORCI !
Kako tebi nije dobro u glavu?!
Vrućina, a ?
Nije dobro dirat u ono sto je vjekovno!
A moji dubri ljudi i dobri Srbi što komentarišete, zašto ste protiv da mi Crnogorci Obnovimo CPC i vratimo na upravu naše crkve i hramove, naše Crnogorske crkve i hramove, nećemo vaše dirati niti im prilaziti niti ćemo se u vaše srpske stvari miješati…svakom svoje i duga ljubav, ne razumijem zašto bi neko bio protiv toga!
Moji dobri novokomponovani Crnogorci, kamena, hvala Bogu, imate, palite mješalicu i zidajte. Samo mi nije jasno kako jednom ne shvatite kakvi su vam šarlatani vođe. U pitanje dovodite svoj zdrav razum
Niste vi Crnogorci, nego milogorci, Dukljani i Montenegrini. Ostavite se vi Crne Gore, ništa sa njom nemate
Dree, S VAMA NEMA BEZ KAKO JE HRVATSKA RIJEŠILA STVAR
FENIKS sram te bilo.
ŠTA ME TREBA BIT SRAM ŠTO TRAŽIMO SVOJE,ŠTA HRVATSKU TREBA BIT SRAM ŠTO SE OSLOBODILA
NORMALNO DA MI JE ŽAO NEVINIH LJUDI ČITAJ I DRUGE IZVORE INFORMACIJA
VIDIŠ JADAN KAKO SU NAVALILI NA C.G.TI NE VIDIŠ?
Dree, e ja pamtim ocevog strica, kome u pasosu 1914.godine pise: nacionslnost Crnogorac, drzava Crna Gora.
Mi mora da smo MILOGORCI bili i 1914. godine. E, pa, zivjeli mi svi ” milogorci”!
Dodje mu isto: CRNOGORAC MILOGORAC MONTENEGRIN, DUKLJANIN, a jednacina je C R N O G O R A C!
Ima li problema? Ne.
Duks, poslednjih 25 godina Mitropolija je izgradila i obnovila preko 600 hramova, a tvoja CPC nije okrečila ni sobu, a ne da je nešto obnovila i izgradila. Prema tome, odlično znamo na šta bi hramovi ličili da kojim slučajem, a znam da neće, dođu vama na upravljanje.
I TO TI JE ARGUMENT UZURPIRAM,OTMEM,ODRŽAVAM I VIŠE NEMAŠ PRAVO NA SVOJE E OPREM, NEĆE TAKO MOĆI
TO SU CRKVE CRNOGORSKE,CPC NIJESU SPC I DRŽAVE SRBIJE
Sekula, jesi li konačno našao podatak od kada je CPC autokefalna?
Koliko je SPC dala novca Vaseljenskoj Patrijarsiji 20 -tih godina proslog vijeka za autokefalnost ? Postoje i ti podaci
4C, da li ti možda znaš datum, kada je CPC dobila autokefalnost?
To pitaj uvazenog Mitropolita Amfilohija koji je negdje isao i urgirao (platio) da se neki vazni dokumenti o tome “zature”…
DOĐITE OPREM I SVI DRUGI POPOVI SPC KAO TURISTI NA CRNOGORSKO MORE
OPROSTIT ĆE MO OKUPACIJU,ZABORAVIT NEĆEMO
Sekula, jesi li našao podatak kada je osnovana CPC?
VI SRBI OSNIVATE I POKRIVATE U SVAKO TUDOJ DRZAVI CRKVU,AKO VIJERUJES U BOGA ZAPITAJ SE JEL SPC NA SVOJ ZEMLJI
Duks jer vi ste ateisti i izmisljate istoriju kako vam se svidja
Podrška za gospodina Cerovića. Konačno otvoreno da se kaže ono što je istina.
Istina je da Piva je dala 3 srpskog patrijarha, da je najveći srpski Patrijarh Čarnojević bio iz Bajica, da je Sveti Petar Cetinjski srbovao i imao titulu Pećkog Trona hirotonisan u sremskim karlovcima.
Ne mlati, tako ti autokefalnog boga !?!
Publicista, književnik…zaboravili ste uz ime ove gromade dodati i ” bezbožnik”. Ovo ti je ono kad se čovjek uostiči a misli da je vrhunski procorde.
Ne boj se Cerovicu.
Tao je van iz CG sa spc-om.
Šta će ovi “akademici”, polu akademici, poluobrazovani i neostvareni u bilo kojoj sferi života nego da svode život na 1918. Oni jadni ni ne razumiju šta se Crnoj Gori desilo tada. Isto su kao Kaimero, samo viču”Nepravda, nepravda”, a pojma nema kakva se nepravda ustvari desila. I sad su najpametniji izmišljajući s ovim raspopom(Deda Mrazom) i raznim NVO crkve, vjere… Više »
Ostavite Crkvu na miru
Ceroviću, imaš li ti djecu? Onako pitam.
sram te bilo.
Ovi su srušili Centralne komitete,u koje su se kleli i zaklinjali,pa misle da mogu i crkve,koje su hiljadu godina na ovom prostoru.
Koji apsurdi kod Srba i Crnogoraca. Svi Crnjogorci (čast Crnogorcima) su se okomili na Srbijance (Srbe) kako ih ugnjetavaju, a Srbijom su do skoro vladali sve sami Crnogorci ili potomci Crnogoraca na koje su kivni Srbi, jer tobože nisu imali svojih predsjednika. Ostavite normalne Crnogorce i Srbe na miru, jer im nije milo da ih huškate jedne na druge zaradi… Više »
Pocevsi o Jevrema Brkovica koji se ,podvijena repa,vratio iz Beograda,neostvaren,nevrijedan i netalentovan.Da ne nabrajam ostale.Niko ,na ovom svijetu,ne mrzi kao takvi.Svoje licne frustracije prenose na pogodne.Ceroviceva zena mi je predavala srpskohrvatski.Sve stare prdonje koje nije briga sta ce se desiti posle njih.Njegos,Njegosh ljudi on je pamcenje i mjera svih nas.
Ili cemo konacno imati drzavu u kojoj ce i SPC i svi ostali moraju da postuju i uvazavaju njenu drzavnost, nezavisnost i suverenitet, njen Ustav i zakone i u skladu sa tim se ponasaju, zive i rade ovdd, ili cemo imati drzavu u drzavi, stalnu napetost, pozivanje na na pobune, na ugrozavanje i narusavanje bezbjednosti i mira, otvoreno ruganje i… Više »
Ovoga niđe nama jer niđe nema da ti spc kroji kapu državnu.
Sve raspoložive snage da krenu na CDM !
Evo, krenuli su, svim snagama, na crnogorske portale otkako je Milo dao rijec da ce ispraviti nepravdu prema Crnogorcima i Crnoj Gori.
Zdravo bio, Predsjednice, i Bog ti bio u pomoc za ovo cestito i bogougodno djelo. Uz tebe su tvoji Crnogorci, jer si ti uz njih.
Do PRAVDE I SRECNE CRNE GORE! Amin!
I ovaj kao i amfilohije ima dosta, dosta godina, sto bi nas narod rekao treba ih saslusat ali ne ici za njima, da se ne bi stiglo na zli put !!!
Aooo, Lovcenska, pa ne vrsljamo mi po Srbiji, no Srbi po Crnoj Gori.
Ovaj put Crnogorci ne smiju napraviti vise ni jedan korak nazad.
Bog je uz Crnogorce jer je pravda uz Crnogorce.
Crnogorski Srbi nijesu iz Srbije nego iz Crne Gore ! Crnogorski Srbi mnogo vise vrsljaju po Beogradu nego po Podgorici ili Cetinju !
Ovome no sendvic vise ne daju:-):-)
Obnovite vi gradivo iz istorije,… Mi idemo da obnovimo Kapelu Njeoša na Lovćen.
Jesi li siguran? Dodji da vidimo kako ces to izvesti.
Zivjela sveta CPC, Zivjela MAJKA Crna Gora!
To su njedra Svetig Vasilija i Svetog Petra Cetinjskog!!!
Vakat je!
Ovakva propaganda protiv jednog naroda je nezapamcena u novijoj svjetskoj istoriji. Treba sve ovo izdrzati jer ne moze dugo trajati.
Dolaze s vremena na vrijeme ovakvi cunami na neki narod. Ali srecom cunami ne moze dugo trajati, treba sacekati pa posle talasa sanirati posledice. Sve se posle moze revidirati. Bar revizija koverta, krnje nece biti tesko.
Počela je revizija, poslije 100 godina ali počela i završiće se za vazda. Van sa spc iz CG.
A Velika Albanija?To vam ne smeta niti se smijete te teme dofatit.
To je srbijanski problem, mi sa tim nemamo problema.
Bogami imamo drug samo je pitanje vidis li to ili ne?!
Sram vas bilo sto trujete narod, naucili ste da zivite od haosa i ratova
Ti to na osnovu velikosrpske hegemonije koja poništava i negira Crnogorce i Crnogorsku državu?
Mi smo bili crnogorci i 91ve kad se nije smjelo bit od istoga Mila…Kad su se prepali od Haga postali su Crnogorci svi oni a i vi izgleda…Zivjeli…
Mornar, Crnogorci, a ne crnogorci, nemoj da se praviš naivan.
Ljulja mu se brod pa promaši dok kuca.
Gdje nalaizite ove i koliko li ih placate da mlate praznu slamu i zavadjaju narod da bi se skrenula paznja sa mnogo bitnijih zivotnih pitanja. A licno mislim da je za vas pravoslavce bolje da je crkva kod SPC jer oni grade crkve i manastire a ovi iz CPC bi ih zajedno sa prvom familijom odavno rasprodali ili izgradili zgrade… Više »
Lazni Bokelj,srba nije bilo do 1918 u Boki,vec pravoslavni Vlasi,tako su ih zvali mlecani,francuzi i austrijanci.Ali nakon 1918 najezda srba kako?
Oce opet da kradu nesto,mpa je sad crkva na red dosla. Malo da se skrene paznja sa sledece prevare. A ovo samo ovakva magarad stara mogu da pisu i da sire ovakve gluposti
Cerovicu zasluzi si sendvic sa brazilskom piletinom.
Zasto SPC samo u CG ima eparhije cija sjedista su van drzave (u Srbiji i Bosni) ? Zasto takve eparhije nema npr u Hrvatskoj, Sloveniji, Madjarskoj, Rumuniji, Makedoniji…? Pa zato sto te drzave to NIKAD ne bi dozvolile i sto imaju jasne zakone u vezi toga. Djelovace samo u okviru granica tih nezavisnih i suverenih drzava i postovace njihove zakone… Više »
A dzaba ti je,ti se tu nista pitati neces:-):-)zabrinulo se ono za crkvu,a ateista:-):-)depeesovski
Ima u svim tim državama…
Ima svuda đe si naveo. I ne samo tu nego inu Argentini, Brazilu. Nemaš predznanja ni za botovske komentare. Glup si kao i Cerović, beznadežno glup.
OK. Vama su uvrede, primitivizam, nasilje i psovke jedini odgovor na cinjenice i argumente. Nastavite rako i zivite u svom paralelnom izmisljenom i autisticnom svjetu koji nema dodira sa stvarnoscu. Guslarska mitomanija i plemenska svjest neka budu vasa vodilja, nasuprot cinjenicama i razumu od kojih ste operisani
Ma samo dok je takvih bistrina kao sto si ti..gradjanska svijest ne treba da se brine:-):-)
OK. Nabroj bar jednu. Prosvjetli nas i izvedi na put istine. Reci u koja je to drzava i gdje su granice tih eparhija (van drzavnih granica te zemlje)
Druže, prvo naučiš o istoriji pravoslavlja svoje zemlje, Crne Gore, ali ne od 1918. jer crkva n ovim prostorima postoji bar 1000godina prije 1918. A onda lijepo uzmeš, kad već sa pričaš, pa naučiš eparhije SPC (one iste SPC Petrovića, Sv.Vasilija Ostroškog, Sv. Jovana Vladimira i td.) i shvatiš koliko mlatiš jer si ustvari samo čuo da postoje neke eparhije… Više »
Nikad više spc u CG.
Reka si sve tačno.
Dobro si ti upućen stručnjače …
Zato sto su to sve fasisticke sluge. Cus Madjari i Hrvati ahahhaah
@ Lol, i Madjarska i Hrvatska su drzave koje se granice sa Srbijom kao sto se granici i Crna Gora. Pa se malo raspitaj kako je tamo SPC organizovala eparhije i smije li tamo da se ponasa kao ovde
KOLIKO SE NAMNOŽILO OVIH ULIZICA I STARIH POLTRONA BOŽEEEE NAS SAČUVAJ
DK ti li si
Iskreno, volio bih da obnovite neke od ovih fabrika što ste uništili, jer ako se ovaj egzodus i iseljavanje ljudi nastavi, u tim crkvama i džamijama se uskoro neće imati ko moliti.
Fabrike ti je unistio velikosrpski projekat zbog koga smo i dobili sankcije. CG koliko god da je htjela nije mogla uticati na bilo sto, tako da danas imas iste krivce u vidu SPC-a i velikosrpskih partija koje jasu jos na istom tom osudjenom projektu..
Milijardi investirani u Porto Novi, Porto Montenegro, Lusticu trta mrta…a ne moze jednu fabriku zbog Srba
Komunisticke fabrike nijesu mogle opstat u kapitalizmu jer se nije znalo cije ssu. Shvatite vise, bog vas ubio da zivimo u kapitalizmu, i da kapitalisticka drzava ne gradi fabrike nego kapitalisti sa svojim parama. Nema to veze sa nacijom i religijom i sankcijama.Jeste li ikad odili u skolu i jeste li ikad sto mislili svojom glavom grom vas gadja u… Više »
Pravi komentar! Bravo!
Neka se okupljaju koliko hoce, OVA AGONIJA SAMOSTALNE CRNE GORE I NJENE AUTENTICNE NASLJEDNE CPC MORA DA SE STAVI NA SVOJE MJESTO, da se zavrse svi pokusaji mijesanja Srba u pitanja Crne Gore i autenticne Crnogorske nacije i crnogorskih manjina.
Nista autenticno kod vas nema
SPC evo koliko vjekova pa ne nacrtase tu kartu,nego su sad u 21 modernom vijeku nasli? Kakvu djeciju propagandu pisete da opravdate svoj naum!
cerovicu obnovi komitet ostavi se crkve
JEL MILOSE DA OSTANE STANJE OKUPACIJE IZ 1918NECE MOCI
Kako Cerović olako to kaže ukinimo taj projekat. Mislim da se iza sve ove priče oko crkve krije neviđena pljačka naroda i narodnih para.
Eto tako
DF neka te svoje živote položi ili ne položi, a prije će biti ne položi za SPC niko im ne brani, međutim CPC je Crnogorska i za nju DF neka ne polaže živote nema potrebe, ako ne misle da otimaju nešto što nikad nije bilo njihovo i što su okupirali 18 – te godine. E ako krenu da otimaju i… Više »
Tako ste napadali Hrvate ’90,… Kosovo,… sada Srbiju,… „S kojim novcem” …. Objasnite to Vučiću, pošto kažete da ste u korektnim odnosima sa Srbijom i da otvarate nova poglavlja,…. „ S kojim novcem” ….Što se Mitropolije tiče…. vidite povjerenje građana Crne Gore.
Za Crnu Goru…nego sto! Zivjela CPC
Strašno
“SPC crta kartu velike Srbije” oni samo crtaju vise mitropolija vise crkava sto povlaci vise para a CPC ceka na svoj dio kolaca. Gospodin predsjednik vas sve zajedno pali a vi se primate kao hepo kockice,ko nevjeruje neka cita komentare;)
Boga mi se bojim da cete vi napraviti haos sa ovakvim proustaskim izjavama..
ZDS??? 😂