Politika

Mitovi o prijedlogu zakona o slobodi vjeroispovijesti

Vlada Crne Gore

Vlada je danas objavila pet mitova o Prijedlogu zakona o slobodi vjeroispovijesti a to su: Država o otima imovinu vjerskih zajednica, SPC je starija od Crne Gore i svi pravoslavni vjerski objeti u CG su njeno vlasništvo, Drava tjera vjerske zajednice da se registruju, Država hoće iz hramova da izbaci SPC i dovede CPC i Prijedlog zakona je utvrđen bez dijaloga sa SPC.

Istina je, kažu, da se ovim zakonom utvrđuje prosta pravna činjenica da kulturno blago koje je kroz vjekove stvarano od državnog novca pripada državi, odnosno svim građanima.

“Dakle, samo ona vjerska imovina koja predstavlja kulturno dobro, a sticana je od javnih prihoda države ili je bila u državnoj svojini do gubitka nezavisnosti Crne Gore 1918. godine, biće registrovana kao državna svojina. I to samo pod uslovom da ne postoje dokazi da nad tom imovinom pravo svojine ima neka vjerska zajednica. Sa druge strane, ako je neka vjerska zajednica stekla određenu imovinu u skladu sa zakonom koji danas važi ili koji je nekada važio, država će to poštovati”, objašnjavaju u Vladi.

Mit je, ističu u Vladi Duška Markovića, da je Srpska pravoslavna crkva starija od Crne Gore i svi pravoslavni vjerski objekti na teritoriji države su njeno vlasništvo.

“U vrijeme Knjaževine i kasnije Kraljevine Crne Gore, Srpska pravoslavna crkva, kao pravni subjekt pod tim imenom, nije postojala. Imovina koju je pravoslavna crkva koristila na teritoriji Crne Gore prije 1918. godine bila je vlasništvo države, što dokazuje činjenica da vjerska zajednica nikada nije imala pravo da bez saglasnosti države raspolaže imovinom koju je koristila”, navode u Vladi.

Dalje dodaju da se u članu 719 Opšteg imovinskog zakonika Knjaževine Crne Gore iz 1888. godine izričito navodi da se nepokretna dobra pravoslavnih crkava i manastira ne mogu nikako prodavati ili inače ustupati, bez naročita dopuštenja državne vlasti.

“Kako je opšti pravni princip, još iz rimskog prava, da vlasništva ne može biti bez prava raspolaganja, sasvim je jasno da je država, a ne crkva u Crnoj Gori vlasnik vjerskih dobara. Dakle, crkva je koristila imovinu i ubirala plodove od vjerske imovine, ali je vlasnik te imovine u Knjaževini, kasnije Kraljevini Crnoj Gori nesumnjivo bila država”, kazali su u Vladi.

Mit je i da država tjera vjerske zajednice da se registruju.

“Ne postoji zakonska obaveza vjerske zajednice da se registruje. Međutim, one vjerske zajednice koje ne žele da nadležni državni organ evidentira podatke o njihovom imenu, sjedištu, adresi i zastupniku, neće imati sve pogodnosti koje uživaju registrovana pravna lica, odnosno neće imati status pravnog lica. Procedura registracije vjerske zajednice je veoma jednostavna i ne razlikuje se od pravila registracije pravnih lica koja inače važe u crnogorskom pravnom sistemu”, navode u Vladi.

Mit je i da država hoće da izbaci SPC iz pravoslavnih hramova i da na njeno mjesto dovede CPC.

“Najbolja potvrda da utvrđivanjem državnog vlasništva nad vjerskim kulturnim dobrima država ne namjerava da ugrožava prava vjernika jeste činjenica da je Prijestonica Cetinje, a ne SPC, upisana kao vlasnik Cetinjskog manastira, pa to ni na koji način ne ograničava prava i slobode svještenstva i vjernika SPC u jednom od najznačajnijih kulturnih, istorijskih i vjerskih zdanja u Crnoj Gori. Dakle, predloženi zakon utvrđuje imovinska prava države nad vjerskim objektima koje je sama država gradila i sticala kroz vjekove i koji predstavljaju kulturnu baštinu i imovinu svih građana Crne Gore. Ovim zakonom se ne uređuje vjerski život unutar bilo kojeg vjerskog objekta, niti se bilo ko izbacuje ili useljava u vjerske objekte”, istakli su iz Vlade.

Takođe, mit je, kako navode, da je predlog zakona utvrđen bez dijaloga sa SPC.

“Nacrt zakona je pripremljen još 2015. godine. U okviru javne rasprave koja je uslijedila, Ministarstvo za ljudska i manjinska prava je primilo i razmotrilo veliki broj komentara. Samo 2018. godine održano je sedam okruglih stolova, uz učešće akademske zajednice, vjerskih organizacija i nevladinog sektora. Nema vjerske zajednice ili druge zainteresovane strane koja nije komentarisala Nacrt zakona. Osim toga, predstavnici Vlade su imali detaljne i iscrpne pojedinačne konsultacije sa svim vjerskim zajednicama. Na tim konsultacijama postignut je viši stepen saglasnosti nego ikada ranije po ovim pitanjima. Gdje god su predlozi vjerskih zajednica bili u skladu sa međunarodnim pravnim standardima i javnim interesom oni su prihvaćeni. Na kraju je SPC sama odbila dijalog o sprovođenju preporuka Venecijanske komisije, uslovljavajući taj dijalog donošenjem zakona o restituciji”, zaključuju iz Vlade.

S.Đ.

NAJNOVIJI NAJSTARIJI POPULARNI
Mladen
Gost
Mladen

Mitovi su vama u glavu, prestavnici vlade na čelu sa g. Markovicem? Vi mislite da smo neki glupavi ljudi koji ne umiju da prepoznaju vašu namjeru šta ste planirali da uradite? Pravno gledano ovo je nasilje jedne partije nad Crkvom koja je rodila Crnu Goru naročito iz perioda Svetog Petra Cetinjskog i Njegosa koga se vi odricete i na svaki… Više »

Nata
Gost
Nata

mitovi, legende, bajke… skaske i basne… to je nasa realnost

oteto-prokleto
Gost
oteto-prokleto

još ovo da se zavrsi i bicete tikva bez korijena

Knjiga
Gost
Knjiga

Mit 6. Amfilohije je crnogorski mitropolit. Istina. Nije, jer ga nijesu birali u CG nego u Beogradu.

Sefket
Gost
Sefket

Mene je strah ako prodje ovaj “zakon” da se time otvaraju vrata nemilosrdne otimacine .Ono “svidja mi se to je sad moje”.Zivi bili pa vidjeli moji mrcogorci.

Joo
Gost
Joo

otimacinu cine SPC vec decenijama….sta bi sa desetinama miliona koje su dobili za prodaju crkvenog zemljista srbijanskim tajkunima…..sta je sa milionima koje svake godine nose u Srbistan…..a svim Tim milionima se gubi trag u Srbistanu i Republici Sumskoj…..znate sami kad vam CG zavrne slavine necete imati hleba…..a kamoli milione…..Ali Risto i takvi su obezbedili i cukununuce cuknunuceta……sta ces ti jado……..

Morpheus
Gost
Morpheus

Imamo najgore zdravstvo u Evropi…plate se jedine u regionu nisu povecale kod nS poslijednih 5 god a imamo i najnizi minimalac….mafija bukvalno svake sedmice ubije nekoga….A vi se narode svadjate oko crkve i ko je Srbin ili Crnogorac!

Ljuta
Gost
Ljuta

Pravo raspolaganja? Društvena svojina? Od koje godine to postoji ? Neka stručnjaci pogledaju Ustav iz 1905g pa ce pročitati na je pravo svojine ljudi i pravnih lica nedodirljivo..nidje se ne spominje drustvena svojina niti koriscenje… Ako se nesto daje na koriscenje valjda treba da dobije nešto uzvrat? Penzije svestenstvu je placala Crkva a ne država… Istina je bolna za komunjare..… Više »

FreeMontenegro
Gost
FreeMontenegro

ustav 1905? evo ulazimo u 2020 kralju….aj batali komentarisanje kumim te kapicom……

Joo
Gost
Joo

I tada….I danas penzije svestenstvu place drzava……ne lupetaj……nego nakon duge karijere pljackee naroda…..narod im jos I penziju subvencionise………

miki
Gost
miki

Istorija treba da ostane istorija pa nek je tumaci kako ko god zeli. Pravo uvek ostaje pravo i ne moze se zakonom otimati imovina od onog ko je upisan u zemljisnje knjige kao vlasnik. Pravo na svojinu je neprikosnoveno, i sve ono sto su komunisti nacionalizacijom otimali drzave moraju sada da vrate. Al cak ni komunistima nije palo na pamet… Više »

Andrija
Gost
Andrija

Kako su kukavci sve rasprodali pa daj sad malo i crkvenu imovinu da otmemo i prodamo “stranim investitorima”. Da je “privatizujemo”, hahahahaha. Ovo nije bilo od kako je prase rep savilo. Država vlasnik vjerskih objekata jer su oni “kulturno dobro”. Vjerski objekat je vjerski objekat. Sa akcentom na “vjerski”.

Atos
Gost
Atos

A to ha Cetinjski Manastir, probali bi ste da znate da bi vam prošlo

Atos
Gost
Atos

Kažu uzeće SAMO “ono što prestavlja kulturmo dobro”. Kažu uzeće samo sve, pa da li su normalni. Pa nikada to neće moći

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Kakva emisija na Pinku. Daka, Mandići i Srbin Ostojić. Totalno razbijanje ovih “naših”. Poslije toga što im je reka Ostojić, ne bi smjeli godinu dana od sramote na ulicu da izađu. Obrisa je studio sa njima. To se OBAVEZNO MORA ODGLEDATI.

Bankar
Gost
Bankar

Hahahahaha…..koliko vidim ovdje je najveci mit sami DPS,jer i sve da se izglasa ovaj zakon u parlamentu isti se nece sprovoditi u dijelo,tako da nemojmo gajiti iluziju o nekoj uredjenoj drzavi vec banana drzavi,a time bez sprovodjenja ovog zakona jednostavno nema ulaska u EU,to treba biti svima jasno!

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Kakva emisija na Pinku. Neki Ostojić drži lekciju o patriotizmu Daki i Mandiću. Počistio se studio sa njima dvojicom. Obavezno svako da pogleda

Filipini
Gost
Filipini

Kakve veze ima to sa Crkvom

Krsto
Gost
Krsto

Da. I Daka sa Mandicem i sa problemom oko crkve, iz Srbije u cijeloj emisiji dobise citavih 64 glasa za taj predlog. Dobro da su i toliko.

Velibor
Gost
Velibor

Pink da ne gleda niko stvarno

Velibor
Gost
Velibor

Pink bljak

Sss
Gost
Sss

Kad se sklanja nelegalna crkva sa rumije

Blok
Gost
Blok

Nikad

Jovo
Gost
Jovo

nikad, pa ni tad

škatula
Gost
škatula

limenka

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Nesrećna Vlada ne prestaje da se sramoti

Velibor
Gost
Velibor

Mit br 1, ovaj Zakon se donosi bas 6mjeseci pred izbore namjerno da izazove podjele! Ajd taj mit pobijte

free samples
Gost
free samples

i vlada je jedan veliki mit….

Region
Gost
Region

Pravi naslov ovog zakona može da bude “Zakon o Rušenju Crkve a vjerovatno i Pravoslsvlja u Crnoj Gori” …
Jer ako Milo kaže da ko ne glasa za Dps da je protiv Crne Gore…
Samim tim ko je protiv Crnogorsne Mitropolije je i direktno i indifekntmo protiv Ptavoslavljna u Crnoj Gori, za to dobar dio manjina i podržava ovaj zakon

Haris
Gost
Haris

Kakve veze ima spc sa pravoslavljem?? Nije problem pravoslavlje, već spc! Nije pravoslavlje 1918. okupiralo i otelo imovinu Crnogorske Pravoslavne Crkve, već beogradska spc. Oteto da se vrati. Nikad više 1918.!!!

CrnogorciSuSrbi
Gost
CrnogorciSuSrbi

Sveti Sava je jedan od najvećih svetaca u cijelom Pravoslavlju a Srbi najizvorniji Pravoslavci.

Bada Boom
Gost
Bada Boom

Cus “MITOVI” od *VLADE* imate li petlju da ne kazem sto drugo,da iznesete taj zakon ili nemate,malo bi da ….. a malo ……,ovo je sve DPS igra bez granica do padanja……..hahahahaha……Interesna stranka bez ideoloskog predznaka,koedija u tri cina!

Bada Bing
Gost
Bada Bing

Upamet se Crnogorci ovo je sve jedna varka oli zabluda od strane DPS-a,na kraju balade niti ce biti ni vino ni voda,tako ce to razvodnit da cemo se pitati sta bi,jer su izbori u maju.Ovo ce biti ka baba usnila,ali ne moze joj biti…..hahahahaha…….sprdnje……..

Lovcenska
Gost
Lovcenska

Mislim da je narod u crnoj gori pametniji od politicara, bar vecina naroda, onaj neki dio koji pripada zagrizenim partijskim akitvistima je nebitan i kod ostalog normalnog naroda nema nikakav ugled !

Rolex
Gost
Rolex

Svaka Vlada koja ne postuje sebe i one koji su ih birali ne zasluzuje da bude vlast,sto se tice DPS-a evo 30 godina srbuju,a sto ne bi i sada,nista im ne treba vjerovati,nikada vise DPS!

Leart
Gost
Leart

Ako muslimani i katolici ovo podrzavaju zaato spc ne moze ?

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Zato što su 1918-e došli sa okupacijom u Crnu Goru i znaju da je došlo vrijeme.

Haris
Gost
Haris

Jer znaju što su popovali po CG, popovali su, i da je došlo vrijeme da idu ća. Nikad više 1918.!!!

Sistem
Gost
Sistem

Okupaciju za koju niko znso nije do prije dvije godine, ne sprda se

Krap si morački
Gost
Krap si morački

Prvo su došli Austrougari 1916. Crna Gora kapitulirala i nestala a Nidžo zdimio za Francusku!

Knjiga
Gost
Knjiga

Za razliku od Kralja Petra koji je hrabro dočekao Austrijance zajedno sa sve vojskom. I onda se ti probudi Krape morački.

Ljuta
Gost
Ljuta

Popis iz 1909g kaze da je tada bilo 94.8% SRBA a niti jedan crnogorac

Đurović
Gost
Đurović

Zato što se apsolutno nijedna džamija i katedrala ne oduzima, jer 1918. nijesu ni bile državne, pošto je država tada bila zvanično pravoslavna i nacionalna a ne građanska. Oduzimaju se isključivo pravoslavne svetinje. I onda će katedrale ostati katoličnoj crkvi, džamije islamskoj zajednici, a pravoslavne crkve državi. Haha, zamisli ti to. Ali to je samo privremeno, dok Milo osnuje onu… Više »

Tomos
Gost
Tomos

Za to što se samo Crnogorskoj Mitropoliji planira uzimati Crkve i Hramovi. Jer ne postoje dvije Kstočičke Crkve u Crnoj Gori, pa da jednoj uzmu a da daju drugoj, da ima naravno da ne bi bili za to. A i vako je stamota da budu…

zbog
Gost
zbog

zbog toga što njihovi objekti ne mogu ni pod razno preći u državno vlasništvo, oni su to prepisali ma muftije i na vatikan

Sistem
Gost
Sistem

Jer ne uzimaju njima ništa, već samo Mitropoliji

Komita
Gost
Komita

Famozno srpstvo u crnoj gori nije postojalo prije referenduma 2006te,no ste svi crnogorci bili

Bar_pamti
Gost
Bar_pamti

Standardna prica,srbi i crnogorci,prije oko drzave sad oko crkve,nikad se narod nauciti nece

Sistem
Gost
Sistem

U pravu si, ali moraju se Crkve braniti

Liberal
Gost
Liberal

Amfilohije samo zavadja narod,nema pravnog osnova pa bi da se brani sa ulice

Filipini
Gost
Filipini

Nije Mitropolit predložio ovaj zakon, tolko valjda znaš

Stefo12
Gost
Stefo12

Eto vam sad ,sve napismeno objasnjeno ,dje su sad ovi branitelji crkve da kazu od cega je brane ?

Haris
Gost
Haris

Jedino od njih samih treba da je brane.

Podgorica
Gost
Podgorica

Ništa nije objašnjeno, objašnjeno je taman kso ono juče u Draču. Naslov “Milo odbio mali šengen, jer me može biti zo uamjena za EU”
A onda dalhe vidiš da ga je prihvatio Ali… “ukoliko nas približava EU” haha

Andrea
Gost
Andrea

Edukovao se kod Marovića. 😂

Ljuta
Gost
Ljuta

A ko je pisao mitove i istinu avetinjo…pa valjda bar nešto znaš da vidis da nije 5 mitova no 10. Istina moze biti samo jedna i to nespornim cinjenicama potkrijepljena

Uskok
Gost
Uskok

Bravo za Vladu , jasno i precizno !
Mada smatram da crkva srba neće odstupiti od svog prioritetnog zadatka izvršavanja strategije Vlade susjedne države Srbije , kao i rada na posrbljavanju Crnogoraca kroz neke druge mitove , zato što prije donijeti Zakon i ograničiti djelovanje institucije strane države i stranog naroda !

Zabjelo
Gost
Zabjelo

Crnohorska Mitropolija će naravno nastaviti da čuva Pravoslavlje u Crmoj Gori. Nema tog zakona koji joj to može zabraniti

maksimilijan
Gost
maksimilijan

Ne želim da se bavim pravom jer nijesam pravnik, ali treba pogledati par činjenica: Časopis “Glas Crnogorca” je 1920 godine štampan u Parizu, uredništvo je 100% bilo uz Kralja Nikolu. U broju 88 od 24/09/1920 u većem broju članaka se pogrdno govori (vjerovatno s razlogom) o Kraljevini SHS, stanju u njoj i nakaradnom upravljanju iz Beograda. Međutim, u tom istom… Više »

Uskok
Gost
Uskok

Ok , ali zašto bi mi danas slijedili politiku kralja Nikole kad je ta politika dovela do nestanka države Crne Gore , dinastije , autokefalne Crnogorske Mitropolije , nacije Crnogorske …te posledice i danas ośećamo , pa ne shvatam zašto bi pravili iste greške ?

Tomos
Gost
Tomos

Politiku ne mora da slijedimo naravno i ne slijedimo je. Ali ne možemo reći da samo nacionalno Englezi a po vjeri Katokivi jer jectrwnutno tako moderno…
Ne možemo sve promjeniti, a istovteneno sačuvati identitet…

Ljuta
Gost
Ljuta

Zato što ne znaš što pričaš…nije CG nikad bila država gradjana nego Srba do 1945 i naredbom KPJ postadose crnogorci..Djilas je to javno priznao ali ti citas kekeca

Tomos
Gost
Tomos

Odlično si objasnio. Ali i bez toga i sam Njegoš je bio planiran za Tron Pećki sam je pisao o tome. A to ne bi moglo da nije bila to jedna ista Crkva, to je bar jasno…

Krsto
Gost
Krsto

Jeste. Obecavali tron Njegosu, a Kralju Nikoli i vise i oba vjerovali, naopako. Nudili su oni i Milu da ide na izbore protiv Sloba, ali eto njemu ne mogahu prodati tu pricu.

Ljuta
Gost
Ljuta

Megalomanske želje su ga uništile kao što će i ovog dvojnika mu.
Iako su obije drzave bile kraljevine srpskog naroda tadasnja CG je imala oko 300hilj.ljudi a tadašnja Srbija blizu 5 miliona…pametnome dosta

Trt milojka
Gost
Trt milojka

a ono što nije mit jeste da je zakon neustavan i da ga neće doneti, neće dobiti podršku većine građana bilo koje vjere, niti podršku vaseljensko patrijarha, niti vatikana, niti eu.znaju to predlagači veoma dobro nego svađaju narod jer samo podelama ovi antihristi ostaju na vlasti.

Laki
Gost
Laki

Od 1878 – 1918 Knezevina i Kraljevina Crna Gora, Cetinje i 4 nahije, ajte, Crnogorci, lagano, kuci, dok jos mozete, polako iz Podgorice, Budve, Grblja, Berana, Vasojevica, Boke…ajte, lagano kuci, u miru!!!

Zbunjen
Gost
Zbunjen

Mit je da ovakvoj Vladi treba vjerovati i da vas nece preveslati

Lucije
Gost
Lucije

Po tebi ispada da ne treba vjerovati onom ko te laže

CrnogorciSuSrbi
Gost
CrnogorciSuSrbi

Do 1878 nije postojala država pod imenom crna gora.

sikter iz CG
Gost
sikter iz CG

Srbija = Harem

Tomos
Gost
Tomos

95% Sveštenstva Crmogorske Mitropilije su Crnogorski Državljani, samo možeš Ceci da zabraniš da uđe i to ti je to…

SrbisuTurci
Gost
SrbisuTurci

Naravnonda je postojala od vremena Ivana Crnojevica. Znatno prike Berlinskog kongresa Crna Gora je bila de facto nezavisna drzava. Nije placala harac, za razliku od vas, Osmanlijskom carstvu. Nije joj sulatan, za razliku od vas, imenovao vjerskog poglavara. Niti joj je sultan darovao ustav.

ND
Gost
ND

Ni Srbija,ni SPC. Tada je crkva u Srbiji bila u okviru Vaseljenske Patrijaršije.

Marko
Gost
Marko

Mitropolija beogradska je bila autokefalna, imala je tomos. Mitropolije karlovačka i crnogorska su bile autonomne, bile su nezavisne ali nijesu bile niotkoga priznate i nijesu imale tomos. Mitropolija sarajevska je bila srpska, ali formalno pod carigradom. Oslobađanjem Jugoslavije, sve su se ujedinile i obnovile srpsku patrijaršiju.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Ha ha, ti si neprevaziđen. Na stotine mapa 500 godina samo tri države na Balkanu: Osmansko carstvo, Austrija i Crna Gora. Biće da si mislio na Srbiju.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Brđanine, samo ne zaboravi da napišeš da su tvoji krajevi bili djelovi Osmanskog carstva.

Krap si morački
Gost
Krap si morački

Stara neznalica, jesi li čuo za Mletačku republiku, Dubrovačku republiku? Kad je nastala a kad nastala Austrougarska?

Tomos
Gost
Tomos

Ako je postojal i jedna, to je bila Crna Gora, to niko ne smije da spori. Na mač su slobodu stekli…”Osim Crne Gore ima još Srpskih zemalja koje nisu ka’ mi slobodni no su pod tuđinom”… Bili mo slobodni i postojali kao Država…

Tomos
Gost
Tomos

Postojala je…Za to je neke zemlje tada nisu ni priznale, uz obraloženje da su to odavno već bile uradile…

CrnogorciSuSrbi
Gost
CrnogorciSuSrbi

Crna Gora je bila geografska oblast do 1878, nije imala vladu, granice, poreze, simbole, priznanje, ustav ništa

Haris
Gost
Haris

Sjetite se samo srpskih mitova o Kosovu aaaaaaaahahahahahaha

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Murat se lično uvjerio da Obilić nije mit

Mito Kosović
Gost
Mito Kosović

Jesi li se i ti lično uvjerio ui taj mit. Ti si čovjek srednjeg vijeka, možda si i bio tamo.

Zabjelo
Gost
Zabjelo

Bio je Njegoš

Velika Poljana
Gost
Velika Poljana

Milos Obilic ne postoji u istorijskim izvorima, to su pope utvrdili srpski istoricari. Ti istrazuj ko je i da li ke ubio Murata. Nas to ne interesuje.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Obilića poljano, Njegoš je uveo Obilića medalju za najveće crnogorsko odlikovanje.

Mane
Gost
Mane

Svi srpski i turski i mletački izvori iz tog doba pišu da ga je ubio srpski junak u boju. Da li se zvao Miloš ili Marko, nebitno je, ali je postojao jer se Murat nije rasporio sam. Nije Japanac da i izvrši harikiri.

Historik
Gost
Historik

Grčki istoričar Laonik Halkokondile iz tog vremena obimno piše o tome.

Boka
Gost
Boka

Bjese ono Obilica poljana na Ct?

Blok
Gost
Blok

Ne znam u “izvorima” , ali na terenu je postojao

CrnogorciSuSrbi
Gost
CrnogorciSuSrbi

Miloša Obilića dokumentuje vizantijski istoričar Laonik Hakokondil u 15 vijeku

ND
Gost
ND

Samo što je to ime dobio mnogo kasnije;!

Atos
Gost
Atos

A kad tačno molim te

ND
Gost
ND

Bar 30 godina poslije Boja na Kosovu,po turskim izvorima,pa mu je ime počelo ka Kobilović,Kobilić i na kraju Obilić.Pitaj slobodno sve što te još interesuje!!

Niki
Gost
Niki

Još jedan srpski mit, ovaj put o obiliću.

Boka
Gost
Boka

A i Haris velicnstveni zeli da se uvjeri da Srbi iz Cg nisu mit

Baranin
Gost
Baranin

Sve laži i prevare.Marko Kraljević je u pjesmama najveći srpski junak,a u stvarnosti je poginuo kao turski vazal ratujući na strani Turaka.itd

Zabjelo
Gost
Zabjelo

Obilića medalja he bila najveće ordenje u Crnoj Goti Hari, nije to mit, no je dosta Crnogoraca ima još kući, zarađenu

Zivko89
Gost
Zivko89

Eto kako će se crnogorcima vratiti crkva… Hahahahahahaha zar stvarno mislite da ćete uzeti crkve…

Joo
Gost
Joo

Vi ste ih oteli ia okupirali….mi samo vracamo oteto…..ali najteze je lopovu kad mora da vraca…..

ND
Gost
ND

Neka bude kao i u Srbiji!!

Nen86
Gost
Nen86

Aloo bre autofekalci stiže vam uskoro Srpska vojska

Joo
Gost
Joo

Ajde dodji srbijanac….da vas se jednom i zanavijek resimo i dignemo zid…..

Traktorijada95
Gost
Traktorijada95

Samo da ne bude opet…

Baranin
Gost
Baranin

Neka se prvo vrate na Kosovo.Nikad više u Prizrenu.

Svašta
Gost
Svašta

Oće li preko Albanije i Krfa. Vidim ja čekaćemo je 3 – 4 godine.

ND
Gost
ND

Valjda če prvo da kolijevku oslobode,a i ti da im pomogneš,pa dođite onda!!

Ceranic
Gost
Ceranic

Udrite slobodno, samo znajte da cemo ovaj put znati da nam niste braca i da ne dolazite u miru!

mujo džeger
Gost
mujo džeger

po ovom zakonu mujezin sa džamije smije ući u crkvu i zapojat ko sa minareta u podne, ali pop nesmije uč u džamiju i okaditi je tamjanom, baš bukvalno

Duško
Gost
Duško

Baš je Crna Gora gradila džamije i katedrale prije 1918.

odekapetan
Gost
odekapetan

Crna Gora odnosno Duklja je sva bila katolička zemlja dok nijesmo okupirani, ali malo po malo pokazali smo vam put

Onajkojizna
Gost
Onajkojizna

Mi smo eokonomski okupurani i opljačkani krivicom ove vlasti.

Svjefol
Gost
Svjefol

Ajmo SPC polako napolje…povlacenje u maticnu drzavu. Pa tamo prosipajte filozofiju koja pociva na lazima..

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Svjefol, Sveti Sava je osnovao našu crkvu.

Zakon
Gost
Zakon

Jeste. Onda je ta država preminula. A novonastala država kako je to red u pravoslavlju je osnovala svoju samostalnu crkvu. Tako je uradio Ivan Crnojević, tako je uradio i Karađorđević kad je suturisa Crnu Goru. Sad je Crna Gora ponovo nezavisna pa je red da ima i samostalnu crkvu. Zalud ti opiranje. Vrijeme čini svoje.

Alija
Gost
Alija

Pa ko im brani da imaju svoju crkvu? To je ko da ja dođem i istjeram vas iz vaše kuće u Bosni jer sam ja Bosanac a vi niste. Neka prave sebi crkve crnogorske pravoslavne ako ih je glavešina priznao za nezavisnu crkvu. Do tad su zvanično sekta koliko me pamet služi. Ispada da može ko bilo proglasiti vlastitu crkvu… Više »

MMM
Gost
MMM

Tvoju da eto vam ga. Pravoslavnu crkvu u nasoj zemlji nije.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

MMM, ako si pravoslavac i tvoju je osnovao, ako nisi onda si u pravu.

ND
Gost
ND

Osnovao je SPC.

Ceranic
Gost
Ceranic

Kakva laz. ne mogu da vjerujem. Ada Ivan Crnojevic je osnovao pravoslavnu crkvu u Crnoj Gori, a Sava je osnovao svetosavsku sektu koja nema veze sa pravoslavljem.

CrnogorciSuSrbi
Gost
CrnogorciSuSrbi

Ivan Crnojević je slavio Svetog Savu i sve svete Nemanjice u cetinjskom manastiru covjece.

Traktorijada95
Gost
Traktorijada95

Možda i jeste, vašu srpsku crkvu. Ali kakve to ima veze s crkvom u CG?

Slavko
Gost
Slavko

Mitovi su mitovi, lazi su lazi, a istina je samo jedna. Istina kaze da je Crnogorska Crkva, tj Mitropolija Crnogorsko Primorska obnovila preko SEDAM STOTINA Crkvi, Manastira i Hramova. Znaci da nije uzimala pare za sebe nego je o narodu, vjernicima, objektima… Istina dalje kaze da je Crnogorska Crkva, tj Mitropolija Crnogorsko Primorska otvorila NARDONE KUHINJE gdje se hrane vise… Više »

Joo
Gost
Joo

Verujes li ti stvarno u sve te srbijanske lazi koje si napisao…..

zecijasapica
Gost
zecijasapica

“srbijanske” rece ko? nekome kome se cukundjed rodio u cg? kako nazvati to sto zarad funkcija, para, kredita uspijes da poreknes da je većina milogoraca, pravoslavaca do juce isla u istu ovu crkvu i bratom/sestrom u vjeri zvao/la sve vjernike, a sada pljuje po vjernicima i tom istom svestenstvu i atakuje jer gazda tako kaže.. kako nazoveš to kad te… Više »

Tomov Rade
Gost
Tomov Rade

Mit je to što vi mislite da je narod budala. Da li država pokušava da jednim potezom olovke prepiše zakonom na sebe crkve koje se sada u katastru nepokretnosti vode kao svojina Crkve 1/1? Pokušava. Šta je to nego otimačina. Da li je DPS u svoj program na kongresu unio osnivanje CPC, koju niko ne priznaje? Jeste. Šta je to… Više »

Joo
Gost
Joo

Ala si se ti jedan raspisao pod vise nickova……jadna vam je srbijanska propaganda….procicete kao i svaki put do sada kad ste otimali….to sto se u katastru vode je zato sto je partakvih kao ti NEZAKONITO upisali i oteli….ali zato vas i svrbi zakon jer ce JAVNO pokazagi sva vasa zlodela……

Đurović dr Ivo
Gost
Đurović dr Ivo

Pa ti podnesi tužbu sudu ako misliš da je nezakonito, pa da vidiš kako ćeš proći. Evo ako nijesi u toku, da te obavijestim: podnijela je bila Država CG tužbu za onu crkvicu kod dvorca u PG, tvrdila je da je to napravio kralj Nikola od državnih para, da je to bila privatna dvorska kapela a ne crkva u koju… Više »

Atos
Gost
Atos

Crkve su bile vazda Crkvene, eto ti prvi Zakonik Crne Gore, i sada su i vode se na Crnogorsku Mitropoliju sa sjedištem na Cetinju

Sveci-komunizam
Gost
Sveci-komunizam

Onaj ko podržava sveca popa Vukojičića,koji je zbog ideologije zaklao desetine osoba,ne može biti ništa bolji od istog.Po njima je kontra vjere komunizam.Skandinavske države,Japan… imaju malu stopu religioznih pa nisu bile u komunizmu.Obrazovanje i škola su glavni protivnik sujevjerja i pustinjskih bajki.

Vlado
Gost
Vlado

Veliko sabranje bilo ova dva dana. A sto vidjeh DPSovaca u crkvi – Bogu fala

ND
Gost
ND

Crkve i svetinje su narodne,a ne kako se kome hoće!

Cunami
Gost
Cunami

Prvo pitanje za vlast: Zasto dzamije i katedrale ne pripadaju svim gradjanima a pripadaju samo pravolsavnim hramovi? Drugo pitanje: Da li kraljevina Crna Gora mogla da proda crkvenu imovinu bez sagladnosti crkve? Nije. Pise u sluzbenom glasniku Glas Crnogorca iz 1895.godine gdje je sva crvkvena imovina na Cetinju u vlasnistvu Mitropolije i Cetinjskog manastira. I trece pitanje: Kako objasniti sa… Više »

Posmatrac
Gost
Posmatrac

Nije autokefalna Mitropolija crnogorska voljno unijela svoj subjektivitet do 1918 u SPC. To je učinjeno silom srpske okupacije i dekretom regenta Aleksandra. Ona to nije mogla legalno i legitimno da učini jer joj to nije dozvoljavao Ustav Crne Gore, Ustav Sv. Sinoda, itd, itd.

Cunami
Gost
Cunami

Apsolutno nije tacno…Crkva je ujedinjenja po svim kanonskim pravilima, potpisima svih arhijereja. Na jedini nacin kako je to moglo da se uradi. Ni kralj Nikola se nije protivio ujedinjenju crkve vec mu je samo zamjerka bila sto je prijestonica Beograd a ne Pec pa kaze: Čim se Crna Gora vaspostavi, mitropolit pećki ima biti proglašen sa svima njegovim istorijskim pravima… Više »

Serdar_mne
Gost
Serdar_mne

Ti neka sto nijesi citao predlozeni Zakon, nego ni istoriju ne znas. Ili ne zelis da je znas.

Јоцо
Gost
Јоцо

Позивају се на одредбу ОИЗ да се имовина православне цркве не може отуђивати или уступати без дозволе власти. То је ограничење права, али не значи да није црквена својина. У истом законику се јасно тврди да су имаоници: православне цркве и манастири и остале црквене установе. Чега су то били имаоници, ако не цркава и манастира? Да не говорим о… Više »

Serdar_mne
Gost
Serdar_mne

Drzava i crkva su se kroz istoriju odvojile. A sto se tice srpskog jezika, ucen je kao nastavni predmet samo dok smo bili u SCG. Nemoj da iznosis neistine.

BOCAkotorska
Gost
BOCAkotorska

Ma od ovoga nema nista, zna se da je imovina od crkve i tu nema price. Ovo samo pokusava zavaditi narod prije izbora. Svaki put ista prica i svaki put narod poludi. Donjecete zakon i od toga nista. Nema drzava sanse sa ovim. Ali sve ovo vodi ka laganom padanju Djukanovica. Cim se poceo koristiti ovim slamka je postala kratka

Region
Gost
Region

Pravi naslov ovog zakona mome da bude “Zakon o Rušenju Crkve a vjerovatno i Pravoslsvlja u Crnoj Gori” …
Jer ako Milo kaže da ko ne glasa za Dps da je protiv Crne Gore…
Samim tim ko je protiv Crnogorsne Mitropolije je i direktno i indifekntmo protiv Ptavoslavljna u Crnoj Gori, za to dobar dio manjina i podržava ovaj zakon

Joo
Gost
Joo

Naslov treba da bude…..konacni zadnji korak oslobadjanja CG od srbijanske okupacije…….

StokaDuklja
Gost
StokaDuklja

Ako je sv. Vasilije od mještana kupio zemlju i na njoj podigao manastir, kako je to državna svojina ?

Posmatrac
Gost
Posmatrac

Ako tako razmišljaš, onda ne može biti ni u vlasništvu crkve, nego je privatno Vasilijevo imanje.

Tom
Gost
Tom

Jes privatno, ali onda on sastavlja zavještanje i kaže: “I sve ovo prilažem crkvi u Ostrog, i ako iko pokuša da išta otme od crkve, dabogda mu se kuća iskopala i njegovi sinovi”. Sad bi vi Montenigersi rekli- auuu, što ovaj pop kune. To je dužnost mitropolita da nevjernike kune. Kleo vas je i sv.Vasilije i sv.Petar Cetinjski i sad… Više »

Onaj drugi
Gost
Onaj drugi

“Ako je…” znači da nije…

Serdar_mne
Gost
Serdar_mne

Pa nije onda ni SPC kojoj nije sjediste u CG. Evo Nikola nije u Niksicu kupio zemlju no je osvojio, pa cija je ta crkva ? Kako plitka rezonovanja.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Cetinjski manastir je stariji od Crne Gore

morača50
Gost
morača50

Vi Srbi, čast onim normalnim, najveći ste lažovi na planeti. Beogradski mediji oni Vučićević tvrde da je juče u Nikšiću bilo dvadeset hiljada na mitingu i da je nevrijeme prestalo kad su se oglasila crkvena zvona. Pa se čudite što vas sav svijet mrzi

Јоцо
Gost
Јоцо

Пријестоница Цетиње је неуставно уписана као власник Цетињског манастира, што је Уставни суд утврдио већ 2005, али Катастар неће да то спроведе, претпостављам, због политичких притисака. Наиме, сво градско грађевинско земљиште на Цетињу је линеарно, ослуком локалне Скупштине, било уписано на Пријестоницу Цетиње – чак и приватне куће. То зна сваки Цетињанин који у градском језгру има некретнину. Након пресуде… Više »

Gen. Dukljanin
Gost
Gen. Dukljanin

Ne piše se “SVO” gradsko zemljište, već “SVE” gradsko zemljište, legendice. Zašto ovi nepismeni vole da pišu- misterija je do današnjeg dana! 😂

Serdar_mne
Gost
Serdar_mne

Nepismen, a sve zna. Pa proguglaj majka mu stara kako se sta pise, kad vec knjigu u ruke nijesi drzao kad je trebalo.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

“Sve zemljište”, oplakah

d.b.
Gost
d.b.

Sve je to nesporno, a zasto je onda Drzava dozvolila da imovina bude uknjizena na SPC zadnjih 30 godina, oni su vec tu imovinu odrzajem stekli. Bice od toga najposle nista, na zalost svih iskrenih Crnogoraca. Takav clan zakona je pravi promasaj, da se pokusa rijesiti nesto, a kraj se zna. Sta cemo sa Ustavom i Pravom na imovinu kao… Više »

Sistem
Gost
Sistem

Nije na SPC, bidi se da ne znaš, nego na Crnogorsku Mitropoliju sa sjedištem na Cetinju, Ona je vlasnik.
Uvjek su Crkve bile Crkvene

odekapetan
Gost
odekapetan

Bravo. Čitava srpska istorija sazdana je na mitovima i lažima, nije za čuditi se. Ipak se oni klanjaju brzinom od 3 vjernika u sekundi.

Pravedni
Gost
Pravedni

Alo novinari/ke ne piše se prijedlog nego predlog. Ne kaže se npr. “prijedloži mi” nego “predloži mi”.

odekapetan
Gost
odekapetan

Lingvista, Sorbona plače za tobom. Kaže se i obezbjeđenje ali je obezbijediti, kaže se i stan ali je stambeni, kaže se i euro ali je Evropa. Možda da si manje srbovao i bježao sa časova a više slušao ne bi imao ovakve dileme danas.

Pravedni
Gost
Pravedni

A što ako sam za nezavisnu Crnu Goru, obrazovaniji od tebe, volim i poštujem svoju Mitropoliju Crnogorsko Primorsku? Smeta li ti to? 🇲🇪Pozdrav.

odekapetan
Gost
odekapetan

Ako ti budeš obrazovaniji od mene s takvim pravopisom, pocijepaću sve svoje diplome, a imam ih dosta

Podgorica
Gost
Podgorica

Imaju i obavezu i da ubacaju ona slova nova Ş, Ď i Ż, ali ne znaju đe treba

Posmatrac
Gost
Posmatrac

Ne znam, pravedni, zašto nepravedno kritikuješ novinare. Sasvim je ispravno – prijedlog, ali je zato – predložiti, predložim.

Peruta
Gost
Peruta

Država može i sad,bez novog zakona,pokretati sporove radi utvrđivanja vlasništva nad vjerskim objektima. Ona jednostavno ovim zakonom želi da prigrabi manastire i crkve, pa onda da teret dokazivanja vlasništva prenese na Pravoslavnu crkvu. Klasična otimačina,protivna Ustavu CG.

Јоцо
Gost
Јоцо

Ово је суштина. Умјесто да ме тужиш ако мислиш да сам ти нешто узео, ти ми то узмеш, па великодушно остављаш могућност да ја тебе тужим.

Atos
Gost
Atos

I bez Suda znamo da su Crkve Crkvene, da su ih Komunisti oduzeli, i da su kada je vraćano svima i one vratile Crkvi

Joo
Gost
Joo

@atos…..nisu 1918.-e bili komunisti nego srbijanci….za ono sto su srbijanci radili Crnogorcima od 1918.-e do drugog svetskog rata…..po danasnjim zakonima bi bili najgori ratni zlocini agresora i okupatora…….

Haris
Gost
Haris

Ovo je suština: manastiri i crkve su bile državne do okupacije 1918. i pojave spc koja ih je prisvojila. Sad se samo vraća stanje kako je bilo prije okupacije, briše se spc, a imovina se vrće državi. Ili je možda Turska, ili Njemačka, još uvijek vlasnik srbije???

Vlado
Gost
Vlado

Istina

Posmatrac
Gost
Posmatrac

A zašto bi država otimaču iz 1918 ostavljala otetu imovinu i kao siroče dokazivala vlasništvo nad jednim po jednim objektom?

Tomica
Gost
Tomica

Klasična nacionalizacija, kao ona koju su komunisti sproveli, i oni su donijeli zakon da se svakome ko je po njihovom mišljenju bio bogataš i kapitalista oduzima imovina i prepisuje na državu. Pa se sad evo sve to vraća ili plaćaju odštete. Mi pravnici znamo da je ovaj zakon neustavan i da ovo neće proći, ali cilj je zavaditi narod radi… Više »

Posmatrac
Gost
Posmatrac

Pa i da je nacionalizacija, pravedna je jer vraća oteto!

Osnovi prava
Gost
Osnovi prava

Država će da podnese dokaze da nad nekom imovinom ima pravo svojine, ako nema dokaza imovina je korisnika!

Onajkojizna
Gost
Onajkojizna

Zato što država nema dokaza da je ona vlasnik crkvene imovine,zbog toga i donosi ovakav zakon da bi se mimo dokaza dokopala crkvene imovine.

Јоцо
Gost
Јоцо

Не. Држава ће да тражи да Црква доказује да је нешто њено. Ваљда да им донесе извод из катастра из 13. вијека за манастир Морачу?

StokaDuklja
Gost
StokaDuklja

Odakle državi dokaz da je vlasnik ?

StokaSerbska
Gost
StokaSerbska

Nabavila

Zoran
Gost
Zoran

Narod mozda u Crnoj Gori i nije srpski,ali pravoslavna Crkva nesumnjivo jeste.Prije Svetog Save nije bilo pravoslavlja u nasoj drzavi.On je utemeljio tu Crkvu 1219,a na rang Mitropolije uzdignuta je kada je Dusan proglasio Patrijarsiju 1347.

Posmatrac
Gost
Posmatrac

Pravoslavlje je nametano u Duklji poslije Nemanjinog osvajanja, ali nije rašireno. To uspješno rade tek Turci. A tada već nema Pećke patrijaršije nego Turci osnivaju svoju, a Crnogorci ratuju s Turcima i imaju svoga nezavisnog mitropolita na Cetinju.

Zoran
Gost
Zoran

Mitropolija je funkcionisala samostalno samo zbog toga sto nije bilo Pecke patrijarsije,a ne zato sto je to iz Crne Gore neko zelio.To je sva sustina,pravoslavnu Crkvu je osnovao Sveti Sava, Crkvu kao instituciju, i ako je ista srpsko u Crnoj Gori,to je Mitropolija Crnogorsko Primorska bila autokefalna ili ne.

Tomislav
Gost
Tomislav

Bilo je pravoslavlja i prije, ovo je bila Vizantija, a ona je bila pravoslavna. Ne bi sveti Sava mogao stvoriti crkvu ako već nije bilo vjernika, kao što sad Miraš ne može. Sveti Sava je samo izdejstvovao autokefalnost i svud tamo đe je bilo pravoslavaca osnovao episkopije. Ovđe ih je osnovao u današnjim Beranama, Tivtu i Dubroviku. Pa ne bi… Više »

Zoran
Gost
Zoran

Vjernika je bila ali mbogo anje katolika.Nijesu mu mogli nista jer mu je otac ovladao tom zemljom,odnosno istjerao Grke i posljednjeg vazalnog Vojislavljevica.

Posmatrac
Gost
Posmatrac

Da, bila je ovdje i Vizantija, ali je prije Nemanjinih osvajanja 150 godina bila katolička Duklja.

Morski vuk
Gost
Morski vuk

Jasno je da crkve nijesu gradjene od sredstava marsovaca, nego od ljudi sa ovog prostora, te prema tome logicno je da pripadnu svim gradjanima Crne Gore…

Јоцо
Gost
Јоцо

То уопште није тема. Припадају православним грађанима ове државе, а у име њихово том имовином управља црквена власт.

Mirko
Gost
Mirko

Svim građanima,. a tvoji Srbi hoće sve da bude njihovo. A kako ne velukosrbi

Јоцо
Gost
Јоцо

Рекао сам православним грађанима.

Tomos
Gost
Tomos

Crnogorska Mitropolina je za za sve Crnogorce i sve Pravoslavce, a ispred Crnogorske Mitrošolije je Crnogorski Mitropolit… ali vama smeta jer ima džip. A u stvari smeta što gradi Hramove pi Crnoj Gori i što potsjeća narod na vjeru…

Blok
Gost
Blok

Od čega god da su građene, predate su Crkvi i od tog monenta joj zakonski joj pripadaju.
Možeš napraviti ne Ctkvu, već šta god hoćeš, ali kada to poklonoš i daš, više nije tvoje, točko valjda znaš

SIMO HAJHA
Gost
SIMO HAJHA

Ajde donesite taj zakon šta odlažete i manipulišete niti imate petlje da ga pokrenete a kamoli da ga donesete samo turirate delite i svađate narod

justitio
Gost
justitio

Ako je neko upisan u katastar kao vlasnik 1/1, to je uradjeno na osnovu nekog zakona ove drzave, a ne drzave Papua Nove Gvineje. Prema tome, neka se vlast zapita sta je katastar radio. Naknadna pamet i emocija u pravu ne prolazi.

geodeta
Gost
geodeta

Ima li država papire da je ta imovina bila njena ?

miki
Gost
miki

naravno da nema.

Ispravka
Gost
Ispravka

Samo pod uslovom da država posjeduje dokaze da nad tom imovinom ima pravo svojine može ta imovina biti upisana kao imovina države!

Prosto
Gost
Prosto

Jednostavno je. Ako je neko pravi vlasnik, nema što da se sekira. U čemu je problem?

Anonimus
Gost
Anonimus

Problem je u SPC gube moc i uticaj ali ne vjerski nego politicki sto crkva ne bi smjela da ima i da mu tezi

Јоцо
Gost
Јоцо

Нетачно. Власнику ће нешто да узму и да га натјерају да се он тужи ако сматра да му није праведно узето. Душко Марковић је јасно рекао за Острог – не може, не може – да буде имовина Цркве.

Atos
Gost
Atos

Koga još čudi što su Crkve Crkvene

Vlado
Gost
Vlado

Nije ti ta prica valjana. Neka drzava tuzi i dokaze i po sadasnjim zakonima da je nesto njeno. Nego prvo prepise na sebe pa da je drugi tuzi. Dje to ima

Blok
Gost
Blok

Problem je jer sada mijenjaju zakon, to je problem

Cogito
Gost
Cogito

У отимању на неуставан начин нечега што ти не припада.

Serdar_mne
Gost
Serdar_mne

Joco, ne izvrci. Nije rekao da ne moze biti crkve, vec da ne moze biti SPC. Citaj precizno.

miki
Gost
miki

evo i ja mogu sutra da napravim neku crnogorsku pravoslavnu crkvu. I jel moze moja crkva isto tako da trazi Ostrog, i sto je nela druga vaznija od moje?
Imovina je u vlasnistvu onoga ko je upisan u zemljisnjim knjigama…. ako se to ne postuje to je klasicno otimanje.

Nebojsa
Gost
Nebojsa

Sve što je ova država izgradila od crkvenih objekata neka uzme slobodno,neka dalje preproda,uvede hipoteke,vraća od od toga stomilionske dugove koje su napravili,ali što je crkva izgradila svojim sredstvima i sredstvima i radom vjernog naroda,kao i prilozima dobročinitelja crkvi,to može biti samo crkveno a za potrebe vjernog naroda,a nikako državno.

Vitamin C
Gost
Vitamin C

Samo ne znam sto su to Srbi sagradili u crnogorskoj drzavi? E to je muka.

Onajkojizna
Gost
Onajkojizna

Evo moja porodica je srpska i živimo na ovim prostorima preko 600 godina od kada smo sa kodova došli u ove krajeve i do 1945 godine svi smo Srbi bili i to smo mi Srbi do 1945 godine sve sagradili,a posle Srbi i Crnogorci.

Јоцо
Gost
Јоцо

Наши ђедови, прађедови, чукумђедови срби су изградили све што видиш око себе. Острог је, на примјер, саградио, Србин Херцеговац, Митрополит источнохерцеговачки српске Пећке Патријаршије Василије Јовановић – данас нама познатији као Свети Василије Острошки Чудотворац, слава му и милост.

Posmatrac
Gost
Posmatrac

Tebi je Joco sve srpsko. Istu rečenicu pokušaj da napišeš bez riječi: srbi , srbin, srpski pa da normalan svijet shvati što si htio reći. Ovako, zvoni mnogo, brate.

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Vitamin C, zato se ide u školu, da se nešto nauči.

Gen. Dukljanin
Gost
Gen. Dukljanin

Koja Crkva? Ova tvoja ristoslavna je samo hram u Podgorici napravila, i to joj niko ne spori. Ostale su pravili koliko sam ja pravio Keopsovu piramidu. Kako bi i mogli kad nijesu u Crnoj Gori ni postojali do unazad stotinjak godina.

Nebojsa
Gost
Nebojsa

Ona koja je jedina kanonska crkva,a to je crnogorsko primorska mitropolija kao sastavni dio kanonske srpske pravoslavne crkve,a kako su to javno napisale i potvrdile sve kanonske pravoslavne crkve , na čelu sa prvom među jednakim a to je Vaseljenskom Carigradskom Patrijaršijom.

Posmatrac
Gost
Posmatrac

I šta si time htio reći, Nebojša? Kraljevina SHS izdvojila je 1,5 milion zlatnih franaka, što je tada bila ogromna suma, da Vaseljenskom patrijarhu plati tomos kojim priznaje novu Srpsku pravoslavnu crkvu.

Stara Podgorica
Gost
Stara Podgorica

Imaš priznanicu ?

Posmatrac
Gost
Posmatrac

Čuva se u Srpskoj patrijaršiji u Beogradu.

Dr Jakov
Gost
Dr Jakov

Pišeš gluposti, tomos se ne može kupiti, inače bi ga Milo davno kupio. Evo zašto je tada plaćeno. U sastav SPC su tada ušle i neke eparhije u Makedoniji koje su bile u sastavu Vaseljenske crkve, i pošto je ona time izgubila te teritorije i prihode, bilo je sasvim normalno da im Srpska crkva plati neko obeštećenje, inače ovi ne… Više »

Јоцо
Gost
Јоцо

Само се ти смири и узми одговарајућу таблету за недељу…

Sistem
Gost
Sistem

Da je Keopsova pidanida u Crnoj Gori na Mila bi se vodila

Oprem dobro
Gost
Oprem dobro

Generale, da te podsjetim na manastire Ostrog, Morača, Đurđeve stupove, Kosijerevo, Piva u novije vrijeme hram u Baru, u tvom Nikšiću manastir Jovan do, crkva u Jasenovom polju, gradi se hram posvećen Sv. Nektariju Eginskom, obnovljene crkve na Vidrovanu, Rastovcu, Bogetićima, Trebjesi, Miločanima, Orahu…

Posmatrac
Gost
Posmatrac

Kako hram u Podgorici?! Pa za njegovu izgradnju Vlada CG dala je ogromne pare, pare građana CG, iz budžeta!!!

Đuro
Gost
Đuro

Država je dala prilog, pomoć, kao što su i građani davali. Ne možeš nekome da daš poklon pa da onda odeš da mu tražiš dio stana. Država je u obavezi da pomaže sve vjerske zajednice po zakonu i svima i daje. Kad islamska zajednica pravi džamiju pa traži pomoć i vlada odluči da im pomogne, ne može kasnije tražiti dio… Više »

Onajkojizna
Gost
Onajkojizna

Bio mit ili nebio ,crkve i manastiri i sva imovina crkve ostaće čija je i bila vjekovima i od postanka crkve,a to je crkve i nikoga drugog.

U pravu si
Gost
U pravu si

Onaj: Papire u katastar i sve je u redu.

Nebojsa
Gost
Nebojsa

Nema potrebe,sve je već uknjiženo u katastar kako treba,a to je sva imovina na crkvu ,a ako ima neko ko pretenduje da je vlasnik te imovine neka sudskim putem kao i svi drugi dokaże svoju legitimaciju i vlasništvo i još samo ova država da vrati oteto crkvi revolucionarnim komunističkim zakonima i to je to.

Јоцо
Gost
Јоцо

Нека држава достави папире у суд.

Haris
Gost
Haris

Naravno, biće Crnogorske Pravoslavne Crkve i sve ono što je spc okupirao, oteo i lažno prisvojio, moraće spc da vrne Crnogorskoj Crkvi. Nikad više 1918.!!!

KapetanRitzudis
Gost
KapetanRitzudis

Ti se Harise mnogo cini mi se u crkve mjesas,bolje bi ti bilo da se drzis dzamije.

Blok
Gost
Blok

Ti braniš Crkvu od okupacije hahahaha

Send this to a friend