Redovan Popis stanovništva u Crnoj Gori planiran je za narednu godinu. Međutim, kako je u toku pandemija koronavirusa iz Ekonomske komisije za Evropu Ujedinjenih nacija UNECE je saopšteno da pojedine države planiraju da odlože Popis. Iz našeg okruženja to je već uradila Srbija koja je Popis odgodila za šest mjeseci. CdM-u su iz Uprave za statistiku MONSTAT saopštili da odlaganje Popisa u Crnoj Gori zbog aktuelne pandemje ne bi bio izuzetak. Takođe, naglašavaju da eventualno odlaganje popisa ne bi značajnije uticalo kako na uporedivost podataka, tako i na redovnu realizaciju statističkih istraživanja koje MONSTAT sprovodi u toku jedne godine.
>>>Koprivica: Na popisu ne prikupljati podatke o naciji, religiji i jeziku>>>
“Programom zvanične statistke 2019-2023. Koji je objavljen u Službenom listu Crne Gore br. 7/19, predviđeno je da se Popis stanovništva realizuje u toku 2021. godine. Ipak, svjedoci smo da pojedine članice UNECE-a planiraju da odlože realizaciju Popisa. Dakle, odlaganje Popisa u Crnoj Gori, ne bi predstavljalo izuzetak, imajući u vidu situaciju sa COVID-19 virusom”, kazali su CdM-u iz MONSTAT-a.
Na pitanje CdM ko je nadležan za donošenje odluke o eventualnom odlaganju Popisa iz MONSTAT-a nisu konkretno odgovorili već su pojasnili da je UNECE preporukama definisano da se popisi stanovništva realizuju u Rundi 2020, što podrazumijeva sprovođenje ove statističke akcije početkom dekade (2019, 2020, 2021, 2022.).
“Takođe, pitanje realizacije popisa stanovništva na nivou Evrospke unije definisano je Regulativom 763, gdje je definisano da je godina sprovođenja popisa prva godina dekade, što u ovom slučaju podrazumjeva 2021. godinu”, napominju u MONSTAT-u.
U Upravi za statistiku naglašavaju da se godina realizacije popisa u Crnoj Gori uređuje Zakonom o Popisu stanovništva koji je obavezno uskladiti sa EU regulativama, čiji Nacrt je u finalnoj fazi pripreme, a javna rasprava se očekuje do kraja ove godine.
Kako je u Crnoj Gori došlo do promjene vlasti, a vlada još nije formirana neizvjesno je da li će se javna rasprava okončati u predviđenom roku.
Da bi se Zakon o Popisu stanovništva usaglasio sa EU MONSTAT je u ranijem periodu u saradnji sa drugim organima državne uprave, radio na razmatranju mogućnosti sprovođenja registarskog popisa što predstavlja novi, savremeni metod popisivanja stanovništva, domaćinstava i stanova, u odnosu na tradicionalni metod “od vrata do vrata” koji se koristio 2011.godine. Registarski, odnosno metod administrativnog popisa zasnovanog na bazama podataka o stanovništvu se primjenjuje u zemljama EU.
Za realizaciju registarskog popisa veoma je značajno uspistaviti Adresni registar. Izrada Adresnog registra je u nadležnosti Uprave za nekretnine, iz koje su ranije CdM-u kazali, da intenzivni rade na njegovom uspostavljanju.
Popis stanovništva predstavlja najzahtjevniju i najznačajniju statističku akciju u jednoj državi i predstavlja najvrijedniji izvor podataka o demografskim kretanjima u jednoj zemlji.
“Jedan od ciljeva realizovanja popisa na svakih deset godina je i uporedivost podataka, kako vremenska, tako i međunarodna. Međutim, imajući u vidu da je najavljeno odlaganje popisa i u određenom broju zemalja članica UNECE-a i EU-a, odlaganje popisa ne bi značajnije uticalo kako na uporedivost podataka, tako i na redovnu realizaciju statističkih istraživanja koje MONSTAT sprovodi u toku jedne godine”, tvrde u MONSTAT-u.
Republički zavod za statistiku Srbiju objavio je prošle nedjelje da će se, zbog pandemije koronavirusa, Popis stanovništva, domaćinstava i stanova odložiti za šest meseci i umjesto u aprilu sprovesti u oktobru 2021. godine.
Ova odluka je kako su pojasnili donijeta zbog nepovoljne epidemiološke situacije koja može bitno da ugrozi pripreme i terensku realizaciju Popisa 2021, kao najkompleksnijeg i najskupljeg statističkog istraživanja.
I stav Evropskog zavoda za statistiku Eurostat je da pandemija koronavirusa ima direktan uticaj na proizvodnju evropskih statistika i da je sve jasnije da se mnoge države suočavaju sa značajnim poteškoćama u sprovođenju popisa.
Godina koja prethodi terenskom sprovođenju popisa je ključna za planiranje i testiranje efikasnosti sistema i procesa, što nije moglo biti realizovano usljed ograničenja prouzrokovanih pandemijom, pa su iz tog razloga Škotska i Irska, koje su planirale da sprovedu popis u aprilu 2021, zvanično odložile popis za april 2022. godine.
Zbog pandemije kojoj se kraj ne nazire mnoge evropske države razmatraju različite scenarije, prilagođavaju planove i razvijaju dodatne strategije za sprovođenje popisa.
Aleksandra Obradović
Jesu svi koji žive u Crnoj Gori crnogorski državljani pa samim tim i Crnogorci. Ali su nacionalno isto tako ne samo Crnogorci no i Srbi, Bošnjaci, Albanci, Hrvati i drugi. Nijesam čuo ni jednoga Albanca da kaže da je Crnogorac, kod Bosnjaka i nas Hrvata nađe se poneki koji se piše kao Crnogorac musliman ili Crnogorac katolik kada ga pitaš… Više »
Ja bih uradio popis ali zabranio svaku kampanju politicarima vezanu za popis pa da se svi slobodno izjasne kako zele a na osnovu onoga sto sada misle jer smo se “argumenata” naslusali sa svih strana i za sve strane. Vjerovatno 99% ljudi vec ima svoje misljenje a tesko da ce neko nekome u CG promijeniti to misljenje ma sta pricao.… Više »
@Canis
Ima jos onih 5% sto nemaju misljenje. 🙂
Sad ozbiljno, dosta sa šalama. Popis neposrednom metodom. Neka se ukljuci OEBS i sve parlamentarni klubovi da imaju predstavnika u anketnom timu, slicno kao i posmatraci na izborima Maksimalna transparentnost i kontrola. Cenim da nece da bude tektonskih poremecaja, ostace status quo. Crnogorci nisu apsolutna vecina, a Srbi nisu manjina. Cenim da ce da bude ~44% prema ~33%, Verovatno ce… Više »
Srba ima 40% najmanje
Samo da kazem, nikad CG nece bit obala posrspog mora..laku noc
@Jojop
Naravno da nece, bice uvek obala Jadrana. 🙂
Kako ce da nestanu montenegrini kao da ih nikad nije ni bilo……
Tako je cim odes iz cg…i zaboravis na svoje vlazne snove nestace iz tvoje glave…nisu cg bjezali ni od turaka dok su tvoji klecali pod njima 500g sto musko sto zensko..a smijesno bi bilo da sebi dajes na znacaju toliko…za tebe dobrica cosic 3x dnevno na 8h
Opšte uzev, o propagandi govorimo onda kada se radi o “delovanju na javno mnenje kako bi ga se navelo da usvoji određene političke i društvene ideje, da podržava određenu politiku, vlast ili predstavnika”. [21] Služeći se specifičnim tehnikama, propaganda ima za cilj da izvrši uticaj na osnovni stav pojedinca: u tom smislu, ona je “pokušaj uticanja na mišljenje i ponašanje zajednice sa ciljem da… Više »
Šta je propaganda? Šta je propaganda teško je objasniti u samo jednoj, nužno previše jednostranoj definiciji: zbog toga ćemo fenomen “propagande” radije opisati polazeći od više postojećih definicija – od kojih svaka naglasak stavlja na određeni aspekt ili karakteristiku. Izraz propaganda izvorno je imao religijsko značenje – konkretno, nalazimo ga u kontekstu congregatio de propaganda fide (Kongregacija za širenje vere) koju je… Više »
Popis nego sta,dosta je vise vasih lazinjanja…..
Izbori nisu odlagani zato sto korona ne napada fantome 🙂
Св.Василије,Св.П.Цетињски,Његош,Краљ.Никола, Марко Миљанов су били СРБИ.Црногорци.
Tako je , živ bio brate Crnogorce- Srbine.
Svi svi svi, Srbi smo mi!
Tako je 👍👍👍👍👍👍👍👍
HEHE srbi mnoge snove sanjase ali ne dosanjase nijedan😛😆😉
@Luka “Sada ste vi na vlasiti .U vašim redovima je čovjek koji je priznao da je na izborima i referendumu krao za tadašnji DPS,Peđa Bulatović.Nema tu pravde. ” Pa to Srbi i pricaju sve vreme, da je DPS krao. Nije Peđa jedini kukolj. Nisi se nesto oglasio posle referenduma i svih izbora. Tada je bilo PRAVDE. 🙂 Hvala na materijalu… Više »
Svakako bojkovati popis koji ce biti uradjen u kampanji i organizaciji srpsko-ruske mafije. I ako ga i sprovedu na jedan dio stanovnistva odmah po smjeni vlasti ga proglasiti nistavnim.
Znači za jedno 50 godina ga proglasiti ništavnim…
@delboj
Junački !
UN zahtjeva popis..to je normalno u cijelom svijetu.
Vaskrsla je Istorijska Njegoseva Crna Gora.
Srecna SLOBODA Narode Crne Gore.
Koja si ti pamet…..kolko imas godina ?hahah
Ima ta kuckical da leti iz monstata, cim se vlada formira !
Kompletan menadzment monstata treba smijeniti !
I dati im minimalac da zive…
Popis treba uraditi koliko je śutra, svakoga ko je rodjen u Crnoj Gori, živi i radi u Crnoj Gori a izjašnjava se kao Srbin treba proćerati iz Crne Gore i da konačno Crna Gora prodise punim plucima
Što sa Njegošem, Krstom, Kralj Nikolom… samo Nilkolaidisa da ostaviš
Ako bi Vojvodina bila uskoro drzava, je l bi tamo zivjeli Vojvodjani ili Srbi? I za 30, 70 godina izjasni se 40% kao Vojvodjanji koji bi trvrdili da nemaju nikakve veze sa Srbima, je l bi to bilo normalno. Da ne biste kao kontraargument uzeli da je to Pokrajina, eto Srbi na Kosovu nisu Kosovari nego Srbi. Objavite mi ovo… Više »
Vojvodina je veoma kasno usla u sastav Srbije,tako da ce sigurno traziti samostalnost,to je pitanje vremena.Prebrojavanje stanovnistva po nacionalnoj osnovi je imamanenntno u primitivnim zemjljama,u Evropi je to davno prevazidjeno.
O Podgorica je duže bila pod Turcima 10g od Beograda duže.
I Podgrica u svaki grad sem Cetinja, po 450-470g i što to znači
Naravno da je tako
@Arlekin
Nemoj da zbunjujes. 🙂
Dovoljno je komplikovano da se razgraniči narod od geografije i drzavljanstva.
Ako se samo to objasni, tu je 2-3 %.
Oj ha, majstore pazi krivina
Tebi neko ozbiljno drma kavez😂😂😂
Pomislio bi covek da je popis za 6 dana , a ne 6 meseci ? 🙂
Oni nam koronu planiraju i iduce ljeto
😃😃😃😃
deseti talas korone za popis.
cunami
🙂
Crnogorci ne treba da budu defanzivni, nego ofanzivni
Kako? Da kupuju ne jednu nego tri licne?
Moze i elektronski da se organizuje.
@Mina
Preko Tik Tok-a 🙂
A što se misli da će biti više Srba?
Zamisli kolko je to odvratno!!!!! Znaci oni unaprijed govore kako ce da naceraju stanovnike da se drugacije izjasne !!!! Znaci toliko lose misle o njima da su ubijedjeni da ce ih parama,kletvama i punjenjem glave lazima i glupostima, nacerat da promijene misljenje o svom porijeklu!!! Sto to govori o toj njihovoj ciljnoj grupi? Jadno i odvratno!!!!!Zamisli nam zemlju kukala nam… Više »
Mitre znas kako se zna? Poslusaj ne poznajte te teren, e takvih otvorenih ptitisaka nece vise biti! Ti pricas kao da ljudima svako moze reci ko su, ne ne nije to! Pritisaka nece biti, izjasni se kako hoces a posao izgubiti neces
Pa e,e. Steta sto ti nova vlast zajedno sa vlascu u Srbiji DIREKTNO govori da ce namjestit popis!!!
Zamisli kakav smo mi to narod kad nam.trebaju kampanje kako da se izjasnimo..ne znamo ni ko smo ni od koga smo nego ce nam reci u kampanji kkako da se izjasnimo..i jedni i drugi i peti..izjasnite se ljudi ko ste i sto ste da i vasi praunuci znaju od koga su ili ce i njima odredit neko kako se osjecaju… Više »
Valjda ce se sad bosnjaci izviniti Srbima kad se dokazalo da su grafite po Pljevljima pisale komite.
Sve nesto izigravaju pravedne, pa da vidimo
@Nikad vise
Svi su to znali, ali sad i zvanicno.
Prvo CdM da se izvini, pa ostali huskaci, pa onda Bosnjaci.
Komite, i 1918. i 2020., srecom samo ih je shacica,
На попису у Књажевини Црној Гори 1909. године, 94,38 одсто становнишва изјаснило се као Срби, да би насиљем комунистичких власти тај број на попису 1948. био смањен на свега 1,78 одсто. Већ на попису 2003. број Срба је био 32 одсто што је био повод да се укључи аларм код оних који по сваку цијену не желе да Црна Гора… Više »
Dobrica Cosic pred spavanje 3x ujutro 2x.
To ti je istina kao cijela vasa istorija. Pogledaj sad lijepo na arhivu ako neces crnogorskom, onda srbijanskom, sta se popisivalo na tom popisu jer nacija NIJE, i onda se vrati odje da se lijepo izvinis za sirenje dezinformacija. I ta cirilica ti je malo cringe, eto prerasli smo 19. vijek :))
koliko lazi u tako kratkom textu … ovo je za ginisa
Jeste laz, ali laz od pre 121. gpdinu. Lagao je i Marko Miljanov kada je rekao: ‘ Као Куч мрем прилично срећан, а као Србин несрећан и незадовољан”. Ovi danas samo nastavljaju.
Meni ga popisnicar u kucu ulaziti nece dok se ne obavi vakcinacija.
Samo clanovi najuzeg domacinstva do daljnjeg.
@Ujace
Nece u kucu, vi svi skupa s praga se pojavite , naravno uz maske, pa sa sigurne distance se izjasnite.
Nikako da se ljubite tri puta 🙂
Očito si ili zaboravio kako se vrši popis ili nijesi bio kući.
@Ivana
ne mora u krevet sa popisnicarom 🙂
Ako nova CG Vlada odluci popis ce biti sproveden.
Ovo je nova Crna Gora Slobodna i Pravedna za sve.
Vaskrsla je Istorijska Njegoseva Crna Gora.
Pravedna?
Vlada privilegija za srbe a ostali mogu da nestanu kao u 90im god.
Pa obavite tu vakcinaciju i stavite obavjestenje…
Ni mene bez punog rezervara a zena nek se pogadja za njen krš.
Ni mene ga nece ni u kucu ni pred kucu. Ne bih ga stapom od 3 metra taka’ kad mlati od vrata do vrata ko zna kakvih “domacina”, ili da mu diram i potpisujem one papire natopljene koronom. Uh daleko bilo!!!
Na popisu, svako po osecaju.
Ako TV Pink utice na osecanja Crnogoraca onda da okrenu na RTCG.
Ajte lažnjaci dosta je bilo laži i prevara,da vidimo realno stanje
Pa niko neće uperiti Kalašnjikov u nekoga da promijeni naciju, ko tjera ljude da se prodaju-niko, do ljudi je sve
Nije u pitanju samo golo nasilje kao vid pritiska, postoje i drugi sociološki i psihološki pritisci koji polako ali sigurno daju rezultate.
Srbi su to vjekovima radili, pa sad pokušavaju ponovo
Kao na primer ne poznaje ih teren? Jesu to Srbi radili?
I gore.
Nadam se da će crnogorci osvojiti većinu.
@D 40mld gerila
relativnu najverovatnije, kao i do sada
41:40 za CG, navijam da ne biste lelekali…
Što ćemo činjet ako mi Crnogorci budemo manjina u Crnu Goru ?
Bolje da se odloži ovo .
Nećemo biti manjina ako se ne prodamo, nema drugog načina, niko nikoga ne sili da mijenja naciju
A ako se prodaju bolje i da nijesu Crnogorci. Lažni nam ne trebaju.
Ako je rezultat 30 godina dps-a to da Crnogorci postanu manjina, šta misliš na kako će odlaganje za pola godine, godinu, uticati na procente
Da ne bi Crnogorci bili manjina, trebali bi braca Albanci i Bosnjaci da se izjasne kao Crnogorci. Ipak oni zive u CG, samim tim su i oni Crnogorci.
@Una
Ne treba da se brkaju nacija, geografija i drzavljanstvo.
:))))))))))))))
Neka bude popis kada treba da bude ne vidim frku nikakvu niti potrebe za odlaganjem ako se postuju mjere protiv korone…sto se tice klerofasista crkvenih na mene ne mogu uticati nikako vjerujem ni na nikog ko ima prst obraza. Nacionalnost : 1. Crnogorska 2. Srpska 3. Itd . Vjera : 1. Pravoslavna 2. Islam 3 . Ateisti 4.itd.. Za jezik… Više »
Nemojte popova da se plasite. Imaju bradu, ali nisu carobnjaci. Ne mogu od 29% da naprave 40%. 🙂
Sv.Vasilije,Sv.P.Cetinjski,Njegos,Kralj Nikola,Marko Miljanov su bili SRBI.Crnogorci.
ti si izgleda dobio i sok uz sndvic . ne moze se od tebe opstat
@ALOKIN
Sve pro bono
Znam da je istina gorka, iato kao lek.
@ALOKIN
Dvokratno danas 🙂
Bruko crne gore…..
Popis da se održi uz medjunarodnu kontrolu, sve strane da se obavežu da neće biti nikakve kampanje, medjunarodna zajednica će kontrolisati vrši li se kakav pritisak
@Nikola
Da iskontrolisu kao izbore.
Podrzavam! 🙂
Mozda Mirasa pozovete da pomogne,on ima veliki autoritet !
Ne trebaju nama autoriteti pogotovo ne popova za razliku on stada…niti da nan neko suflira sto i kako razumijem da nepismenih ima dosta kojima ce popovi drzat olovku ti neka su vi sa srecom.
Pa kako da se odredi manjinski kolicnik za Crnogorce,Bosnjake,Albance i ostale manjine ako nemamo popis? To je osnov za odrzavanje izbora u narednih 10 godina.
тачно, нијесам размишљао о томе.
Sloga biće poraz vragu !
Од чега вас је страх? Нико вам не брани да се изјасните како желите, је ли тако?! Толико сте сумњиви да свака здрава логика говори да претходни попис није био исправан.
Cim im se ne da da kradu, odmah panika! “Drzava je napadnuta” 😂😂😂
Jedini način da rezultat bude dobar je da se Crnogorci ne prodaju. Inače nikakve pare i uticaji Srbije i SPC nam ne mogu ništa
Da svi budemo ono sto su bili Njegos, Kralj Nikola, Sveti Vasilije Ostroski, Marko Miljanov,…? A, pa bili bi onda Srbi. O kakvoj prodaji onda pricas?
@Karl
naravno, svako kako se oseca.
Ne mogu valjda Pink i SPC da uticu na osecanja Crnogoraca.
Aj neka procita neko koje su zadnje rijeci bile Marka Miljanova…Cao Montenegro, pa pa…
Boje se nekei da ce se Crnogorci vratiti na fabricka podesavanja, sad kad se DPS ne pita 😂
Namaknite tih nekoliko procenata kod Bošnjaka kao i do sad da vas glava ne boli…
Crkva bi trebala da se smiri ,jer ako budu vršili propagandu u pravcu asimilacije Crnogoraca naići će na veliki bijes onih koji to neće dopustiti.
Mislis na komite ?
Sto ovo pitanje nije pokrenuo Dps pre izbora a i nvo nego sada? Znaci ako nije po Milovom ne vaze pravila ista? Plasite li se vi to necega je li?
Što niste odložili izbore zbog korone
Prpa komite, a?
Je li ovo hoce ljute komite da pobjegnu sa megdana?Navikli da se bore u neravnopravnoj i povlascenoj borbi,pa sad kad treba da bide regularno bjeze!
Nije bilo strah od korone za patriotski skup.
Svi znamo kako je proslo, UP kaze 50 hiljada, a dron + geometrija pokazuju max 15 hiljada.
Stara narodna poslovica kaze: “Ako UP laže, DRON ne laže”
I ja bih se plasio popisa , da sam racunao na ovakvo brojanje. 🙂
Srbija odlozila svoj da bi se bavila nasim.
Ispade da su Srbi hrabriji od Crnogoraca, i kad je najteze bilo, izlazili su na popis da se vidi “koliko nas ima”.
DPSovci cim su izgubili izbore: “ajde da odlozimo popis” , “ajde da bojkotujemo”, “ajde da ne popisujemo jezik, religiju i narod”, “ajmo u shumu”.
Junacki , nema sta !
Koji ograničen intelektualni kapacitet moraš da imaš kad upoređuješ skup na otvorenom, đe su ljudi nosili maske i popis. Pa taj anketar će taj dan da ostvari ko zna koliko kontakata, da uđe u ko zna koliko kuća/stanova.Hoćeš li da tražiš da ti se anketar izuje ispred vrata? Šta ako neka porodica ima Rješenje o samoizolaciji?Hoće li kroz vrata da… Više »
Oce Risto i boku da otme e Risto neces moci ovaj put
Bili su izbori i pored korone, biće i popis
Popis stanovništva u CG u prošlom vijeku:
– Godina 1953, Crnogoraca 86,70% a srba 3,30%
– Godina 1961, Crnogoraca 81,40% a srba 3,00%
– Godina 1971, Crnogoraca 67,15% a srba 7,46%
– Godina 1981, Crnogoraca 68,54% a srba 3,32%
– Godina 1991, Crnogoraca 61,86% a srba 9,34%
2021: Crnogoraca 44% a srba 33%
Rekoh ja da Srbi treba spomenik Milu da naprave…
Dosta je onih koji kažu da su Crnogorci, a u isto vrijeme ne misle da Crnogorci nijesu Srbi. Politika dpsa poslednjih godina nemetala da te dvije stvari nisu isto, i rezultat toga može biti inat, neću da budem Crnogorac koji nije Srbin. Samo tako se može smanjiti procenat Crnogoraca. Ne mislite valjda da se Srba znatno više rađalo…
Eto, tačno tako.
Ne mlati, što se tiče pravoslavne vjere u Crnoj Gori je jedna i dvije nacinalnosti pravoslavaca Crnogorci i srbi.
Sve ostalo, je vaša laž i manipulacija sa neznavenima.
Moderatoru, casti ti, objavi mi komentare. Znam da ti se ne svidjaju, ali malo humora ne skodi.
A mozda bi i Radojevic mogla ponuditi ostavku. Dosta nas je uveseljavala sa njenim podacima
Da je dps dobio sveli bi srbe na 5 posto…sad gledajte i uzivajte
Da da zbog korone…nemate vlast sad za ucjene i vec znam ishod popisa ..srbi vecinski narod i to ubjedljivo zahvaljujuci milu i dpsu
Slušajući jutros intervju dvorskog istoričara Srbije Čedomira Antića, zaista mi je teško došlo. Bukvalno je čovjek rekao sljedeće “Trenutne su prognoze da će u CG biti 40% etničkih Crnogoraca i 35% etničkih Srba, popis NE SMIJE biti odložen, i puni primat po tom pitanju treba da uzme MCP SPC, kako bi se broj lažnih Crnogoraca sveo na 25%, kako bi… Više »
Nije mi jasno kako niste svjesni da bi se sa odlaganjem povecao broj Srba. Kad Dritan relaksira CG…
Ne bi se povećao.
Ovi svoju nesposobnost i svoje namjere ne mogu da kriju dugo.Zato im se i žuri sa popisom toliko.
Jer što se duže odlaže popis, ljudi će postajati svjesniji za koga su glasali.
A nova vlast, nit ima para nit ima strpljenja toliko dugo da čeka.Treba isplaćivati plate,penzije i glumiti da su “za dobro Crne Gore”.
Antic i onaj na R nije ni bitno sa svojmo pricom mogu samo da pivecaju br crnogoraca na popisu..a ako budu cutali i pustili da cdm i odtali vrse pritisak onda ce opet dobiti kontru a to je vise srba na popisu..nije meni do antica i tamo nekih nego kako vi ovdje ne poznajete svoj narod to mi jasno nije..ne… Više »
Nema odlaganja…
Kad su mogli izbori moze i popis
Ako bude bojkot i pobuna hoćeš li izaći životom da braniš popis?
@Luka
A hoces li ti u shumu ?
Međunarodna kontrola ili bojkot.
Pa bojkotujte. To ce bas povecati broj Crnogoraca.
Medjunarodna zajednica mora da kontroliše popis, inače mi neće ulaziti u kuću četnici
Nisu se izbori odlagali zbog korone, a sad ce popis, koji ce inače realno da bude za 6 meseci.
Kako Mugoša kaže uz poštovanje mjera ako su mogli izbori može i popis, nego su izbori bili “Pukla nam je pogibija”.
Dok to ne priznaju, da su izbori krivi za koronu, ne može se ni popisu prigovarati
Amerika da kontroliše popis. Još ako Bajden pobijedi onda odlično
@ Žarko
Samo da štelujete i znate. Ovoga puta nema Kviska.
Mora da si danas dobio malo bogatiji sendvič, a izgleda pride i sokić🙂
Ljudi nema odlaganja!!!Da se konacno prebrojimo bez pritiska i bez ucjena!!!Da je vjecna Njegoseva Crna Gora!!!
Sada ste vi na vlasiti .U vašim redovima je čovjek koji je priznao da je na izborima i referendumu krao za tadašnji DPS,Peđa Bulatović.Nema tu pravde.Međunarodna kontrola ili bojkot.I ulazak naših predstavnika u sna tijela koja će organizovati popis.Država ne smije organizovati propagandu.Isključiti kablovske kanale iz Srbije .Onda može.
Luka, veruješ mu da je dps krao tek sad?
Zašto do sad nije bilo udaljene sumnje
@Luka
Pa to samo potvrdjuje kako je DPS krao. Nije Pedja sigurno jedini
Okreni na RTCG ili ne gledaj kablovsku. Moze i radio. 🙂
Hvala za materijal !
Tako je!
sa pritiscima iz Srbije, kako da ne! Jednom smo osjetili jačinu stiska Srbije!
@staze_i_bogaze
Ugasi TV Pink i sve je OK
Sve vreme cujem ‘Da vide koliko nas ima’ , i kad treba da se prebroje onda ‘e, pa necemo sada’
Hoce,hoce ne brini se!
A kakvo je vreme u Ćićevac?
@Montenegro
Gorko istina ?
Bilo bi smisleno ovo sto pitas da zivis u Parizu
Đe si ti pročitao da nećemo sada? Ovo je članak koji prenosi praksu iz regiona i ništa više ni manje od toga. Da je pameti, sproveo bi se danas, a ne za po godine.
@support
OĐE na CdM-u , poslednjih dve nedelje pise, odlaganje, bojkot, itd.
Nije samo iz regiona nego i šire.
Ali zalud to i da pokušavaš ovima da objasniš, ovi ti dalje od Vranje ne vide🙂
Lako je napraviti popis stanovnistva,uz validan dokumenat da pripadas toj naciji,pa bise videlo tacno stanje ,a ne kako se osecas,ali ti koji se osecaju kao srbi ne odgovara,jer ih vrlo malo ima sa dokumentom,osim izbeglica ,koje ih je castio dps.
Wow, kakva idea?!
I DPS je smislio popis registrskom metodom , korišćenjem administrativnih registara/evidencija.
Vidoviti neki ljudi, predvideli su da ce da bude ‘problema’. 🙂
Gastos,pogledaj koliko je izbeglica u Cg,najmanje 50hiljada,ato je skoro 10% populacije,koji se redom izjasnjavaju kao srbi i sto i jesu,pa ko im je to dao? Dps,pa tako mu sretno bilo.
Posto su kod nas manipulacije normalne,sta je problem pokazati validne dokumente porekla,i normalno popis je potpuno regularan,pa davidimo kakvo je stvarno stanje u drzavi.
@Idea
Slicno kao dokumenta o poreklu imovine ? 🙂
Kakav god dokumenat,samo da ne bude lazna slika popisa.
@Idea
Wow, kakva idea?!
Sta je sledece, da nosimo oko ruke oznaku ?
Ti bas imas neki kompleks od izbjeglica. Niko osim simpatizera DPS – a nije nikad dobio drzavljanstvo. Doslovno.
BdBd,sve izbeglice imaju dvojno drzavljanstvo i posao svi redom dobili,samo neznam da si ti posao odakle su oni dosli,dali bi ista dobio,samo sut kartu.
@Idea
A jedino ljudi rodjeni u CG ne mogu da imaju dvojno drzavljanstvo? Zamisli to?
@Idea
Ma pušti ih, vidiš da izvrću činjenice.Sve što je napisano u komentaru je i više nego tačno.
I prase kad se najede prevrne korito.
Ne bi bilo lose da se odlozi popis zbog korone i zbo prepagandn kampanje i hajke koja se vodi iz Srbije. U nekoj mirnijoj atmosferi moze se organizovati popis . I evropske zemlje su ga odlozile.
Pa ovo 6to mesecno odlaganje zapravo odgovara ovim novima da imaju dovoljno vremena za pritiske, kletve, terenski rad itd…..
@Cenjenice
Pametno zboris.
Da se prebroje brzo pa da se nastavi zivot.
Ne bi ga trebalo odlagati, nego sprovesti čak i ovih dana. Ovo dok imate vlast. Kad novi krenu da ga planiraju sa Vučićem, podmićuju i kupuju srbe za tablet, biće nezgodno.
@support
Oni bi, kad bi im dali. 🙂
No ne ide.
Sa istim interesovanjem me zanima i popis u Francuskoj….
Takođe, pitanje realizacije popisa stanovništva na nivou Evrospke unije definisano je Regulativom 763, gdje je definisano da je godina sprovođenja popisa prva godina dekade, što u ovom slučaju podrazumjeva 2021. godinu”, napominju u MONSTAT-u.
Dajte dobru aplikaciju da se elektronski popisemo.Vrlo jednostavno.
@statistika
neposrednom metodom, kao i uvek.
DPS je hteo neku registarsku metodu, koja je naravno podlozna kradji.
Samo da postoji jasna kontrola
@Luka
slazem se, neka dodje OEBS kao na izborima. Sve skupstinske partije da imaju predstavnika u anketnom timu. Maximalna transparentnost i kontrola.
A SPC , Rusija i Srbija će da završe posao kao i za izbore.
Da, da, zbog korone😂😂😂Zbog straha jer nemate kontrolu i ne mozete da ucjenjujete i varate stvaraci izmisljene nacije! Zbog korone odlaganje 😂😂😂😂😂😂E vas obraz stvarno😂
Bd Narod kaze : “ko o čemu, ku.. e o postenju! E tako i vi Srbi.Patoloske lazovcine i prevaranti ,na sve spremni samo da obmanete i prevarite, u cemu ste dostigli savrsenstvo,stalno pokusavate ta nepocinstva da podmetnete postenom crnogorskom narodu. Isto tako vase price o “izmisljenoj” naciji koje bi trebalo valjda da ubijede Crnogorce da ne postoje sto je naravno… Više »
@Marina
Mi smo sve ucili od najboljeg, od ŠUMAdinca licno.
Kako je on popisivao , tako ce i ovi. Osim ako ti to smeta.
Gastos
U pravu si kad kazes da je Milo najbolji.
Niko mu nije noge cistit.I vjerujem da ste pokusavali da “ucite od njega” no sa gospostinom se rodis.
Na zalost nijeste nista naucili a nije da vam se nije pruzala prilika.
Ne znam za druge ali mene i moje okupatori i uzurpatori crnogorskih Svetinja nece popisivati.
Marina, Marina 🙂 Covek te (vas) je uhvatio u pokusaju prevare i umesto da pognes glavu i ucutis ti se bunis i pozivas na postenje. Jos uz salvu uvreda na racun citavog naroda. Pokusaj da sagledas sa strane komentar koji je napisao Bd Bd, a onda pogledaj svoj odgovor. Videces koliko naivno (a istovremeno puno mrznje) deluje.
Berane Prvo procitaj svoj komentar. Ako si vec konstatovao da me je neko “uhvatio u pokusaju prevare” POSTENO bi bilo da kazes i koje iako znam za vas obicaj da “ispaljujete” opruzbe bez pokrica. Uvrede koje u “salvama” upucujem prema jednom narodu su kap u moru i minorne u odnosu na one upucene mojem narodu i to od strane najvisih… Više »
Evo me sa malim zakasnjenjem: Ako si vec konstatovao da me je neko “uhvatio u pokusaju prevare” POSTENO bi bilo da kazes i koje – u tome da ste hteli da organizujete popis u “kontrolisanim” uslovima. Sad kad vise ne mozete da kontrolisete uslove (citaj ucenjujete narod) sad odjednom nije bitno da se pise ko je koje nacije. Jos neki… Više »
Berane
Od kada se to u CG govori ekavstinom?
Kaže “izmišljena nacija” , i šta treba da mu se zahvali?
E nema više ko tebe kamenom ti njega hljebom, od sad ko tebe kamenom ti njega stijenom.
Sa gospodom-gospodski, sa seljacima-na žalost moramo jedinim načinom koji oni razumiju.
Evo ga beranac iz Budvee. Vidjeli smo na kraju ko vara i ucjenjuje. Sram te bilo za ovo izmisljena nacija! Nego ne moze covjek teletu da objasnjava. Da oprosti tele.
A vi je imate.Nema popisa bez međunarodne i kontrole crnogorskih stranaka.Pogasiti sve kablovske kanale iz Srbije .Država ,takođe ne smije učestvovati u kampanji ,kao što nije ni do sada.
@Luka
da ne pretera malo ?
Nemaju kanali nacionalnu frekvenciju, a niko ne prisiljava ljude da gledaju.
Svako moze slobodno da gleda sta hoce ,
Tako i na popisu, slobodno po osecaju.
Crnogorci nijesu izmisljena nacija …osim ako nijesi mislio na ove novokomponovane.
Dok se crkva ne obuzda,nema popisa,to je pitanje opstanka mira u crnoj gori.Pogledajte samo onog džomića,taj patološki mrzi slovo”c” a kamoli crnogorce!?
Kakve veze ima Dzomic s popisom…ao…koje mlacenje prazne slame…bice sto bit mora.
I to im je duhovni vođa. Srbijanac sa prebivalištem u Podgorici da vodi ove naše nesrecnike kako mu god milo.
katastrofa, zato su protiv ovog i svih zakona, ali sada su ba cistinu iscerani, nema vise foliranja, morace sve da dokazu odakle novci, dzipovi i raskalasan zivot
“Crnogorac “
Pojasni na koga mislis kad kazes da ce mirati da dokazu odakle novci(koliko je meni poznato ovako govore Vojvodjani) dzipovi ….
Svakako mislis na SPC???!!!
@Narcise
Crlva ne ide nikuda, džaba da odlažete
Ili će crkva biti crnogorska ili crne gore neće biti,treće solucije nema.Kipar ima svoju crkvu iako su svi grci,u suverenoj “praoslavnoj zemlji” ne može bit dominantna crkva druge države,to je to što mora bit,ili da postanemo pokrajina srbije. Uostalom neka narod odluči,jednom za sva vremena,jer ova podjela je van svake pameti,ruga nam se cio svijet!
Gastos
Ovo bi rado komentarisala ali mi nece objaviti komentar.
@Marina
Pa moras da budes kulturna, pa ce da objavi. 🙂
Covjek dosao iz druge drzave, treba pogledati kako i gdje zivi, i u koliko kvadrata, kako je “zatvorio” ogromnom zgradom crkvu Svetog Djordja. Zna se da je glavni inicijator da se na tom prostoru izgradi zgrada za njega i jos nekoliko glavnih popova iz SPC, umjesto da istakne ovu Crkvu iz 12 vijeka, ali kako ona ne pripada “svetosavskoj” crkvi,… Više »
Ko i vi c a kamoli Crkvu. Nece nasa Crkva niđe!
Bogomi kod mene ga u dom neće niko ući! Pa neka popisuju litijaše po Crnogorskim okupiranim svetinjama!!
Greška onda ako tako postupi 30 %, Srbi će hladno imati većinu i to je to. Ako bude popis, a red bi bio da im vratimo revanš zbog izbora onda svi iz dijaspore da dođu na popis stanovništva.
Odkud ti to da samo 30 posto 🤔
Zeljko , imas toliko iskrivljen pogled na nacionalnost/politiku , da je to bolno . cus revans , ne no na fer u kuce ….
Sta biste bez dijaspore 😄 Eto, sce nam je jasno 😄
Sloga
Pitaj Vucica sto bi on bez srpske dijaspore u Crnoj Gori ?!
@Njegos
Ne moras da se ljubis sa anketnim timom, sa distance, onoako s praga lepo kazi kako se osecas.
Ako si Crnogorac kažeš “Nešto nisam dobro” :p
Njegos
Ja bih voljela da se obavi popis kad bi nam neko relevantan sa adresa EU garantovao objektivnost.Jer sam sigurna da bi nas bilo kao i na proslom popisu .
@Marina
Neka dodje OEBS, sve partije da imaju predstavnike u anketnom timu. Maksimalna transparentnost.
Da li je to OK ?
Da li si trazila EU 2011 ?
Gastos
Tada nije bilo potrebno jer nije bio na vlasti klerofasizam.
Ali je posredovala 2006. kad se donosila odluka o osamostaljenju CG.
I to su postavili uslov da pobjednik mora imati najmanje 5% vise od polovine izaslih.
@Marina
Ja sam za OEBS, svaka poslanicka grupa da ima predstavnika u anketnom timu. Maksimalno transparentno.
Na svaki pritisak svetosavaca o održanju popisa uz miješanje Srbije i srpske crkve, jednostavno odgovoriti bojkotom ili opstrukcijom . Popis treba održati u mirnim vremenima bez pritisaka i miješanje sa strane.
А што је ова мука на попис, невјероватно. Изгледа да се 2011. итекако лажирао чим се ови боје оволико, ниједан друи разлог не може бити. Све ми се чини да оних четрдесет и кусур посто који су се изјасники да прчају српским језиком су сви до једног Срби.
Okle, ne glupiraj se pritisli ste sa svih strana nemoj da se pravite blesavi. Kad se primirite vi i vasi pomagaci, neka nas popisuju onda, al u stanju okupacije nece.
Ја се не глупирам н’о сам озбиљан. Како то мислиш притисли су вас. Ко теби брани да се изјашњаваш како оћеш, објасни ми молим те.
Okle Odgovori! Zasto je Srbija veoma zainteresovana za popis u CG ?To cak otvoreno i govori? Zasto po istom principu nije zainteresovana i za popise u drugim zemljama gdje zive Srbi? Kako to da CG NIJE zainteresovana za popise u bilo kojim zemljama gdje zive Crnogorci ukljucujuci i Srbiju. Oces li da nam vrijedjas inteligenciju ubjedjujuci nas da je Srbija… Više »
Kad se npr.popisuje neki magacin sa robom strah hvata samo magacionera koji je nešto muljao i kraduckao.
Onda je laziran i onaj 1946,1951,1961,1971,1981,1991 Dje su Crnogorci činili od 70 do 80 posto građana Crne Gore. Kako ste vi došli preko noći sa 4 posto na 30 to ni vi ne znate
Ishodi popisa pokazuju kakvi su ljudi koji se pišu Srbima! Dje su bili ovih silnih godina!
Da se ja pitam, niko ko se jednom pisao kako se pisao, ne bi mogao da mijenja. Izbrisati umrle, popisati novorodjene i zdravo…
свих ових година се попис лажирао.
Okle
LAZ=SRBIN
(Dobrica Cosic)
Izgleda da je Milo sve radio na povećanju broja Srba, a da vi to niste znali…
Dragan
Tako sto su spasavali zivote bjezeci iz susjednih zemalja u Crnu Goru koja ih je tada primila .
Ti isti danas glume silu i prijete opstanku Crne Gore.
E toooo su Srbi.Njih su odavno svi procitali samo smo mi i dalje budalasto naivni.
“Hrani psa da te ujede” ! Tako se to zove.
Ne mlati, da te zamolim. @Okle
Sad biste da odlazete…A da ste pobjedili sveli biste Srbe na 10%.Sad ste se uplasili…jer vjestacki dukljanizam ce bit sveden na minimum
Neka, Dodigovac, što imas ti s nasim popisom?
Pa eto pobijedili ste vi, koji kao potencirate građansku državu, jednakost…a samim tim nema onda potrebe u Popisu ni pitati ona 3 pitanja, vama ne treba više da je bitno ko je Srbin, Crnogorac, Albanac…
Ostavite Popis statistici, stručnjaci
Nk Ja stvarno vas ne razumijem ljudi! Dozvoljavate stalno da prolaze lazi patoloskih srpskih lazova (o kojima je cak njihov velikosrbin Dobrica Cosic sve rekao ) o tome da su pobijedili na izborima i da ih ima vise nego Crnogoraca. Pa oni tom taktikom“sto puta ponovljena laz postaje istina” cine da ljudi zaista povjeruju da je istina laz koju svakodnevno… Više »
Kako se to svodi narod na 10 posto? Je li kao sto vas je bilo 2% a sad 28%? Ko je mijenjao tu nacionalni identitet, da nijesu crnogorci mozda? Śedi da te zamolim. Jedino ovdje nesto znaci kako se ko popisuje, jer vi planirate da nabudzite rezultat popisa i zna se sto je iduci korak.
Ja mislim da vi Srbi najbolje znate kako se svode nacionalni Crnogorci sa 180.000 koliko ih je bilo u Srbiju na sadašnjih 30.000. Tako ste i 2003 skočili sa 9 posto na 32. Nemojte vi o poštenju znamo se.
Dragan
Eto. Ovo je svakome dovoljno.
Kamis
Da je bilo mudrosti zatvorili bi granice 90- tih pa bi vas sad bilo 3-4%
Kad su mogli izbori usred korone i komitska okupljanja i litije, može i popis stanovništva.Uostalom, monstat će do kraja godine dati novo saopštenje u kome će saopštiti da će popis stanovništva u crnoj gori biti kada je i planirano,a ovo sadašnje saopštenje monstata je samo trenutak slabosti nekih pojedinaca u monstatu, a što će biti uklonjeno do kraja ove ili… Više »
E tebe će pitat.
Pitaće se nova vlast za koju su glasali građani ove države.
Onaj …
Pitace se nova vlast koju ĆE izabrati gradjani Crne Gore,na proljece 2021.