Pronađena galaksija na samoj ivici svemira

Univerzitet u Arizoni prošlog utorka predstavio otkriće nevjerovatno stare galaktike koja se nalazi na samoj ivici svemira.

“Kao folklor, nešto slično mitu o jetiju”.

Tim su riječima opisali otkriće astronomkinje Kristin Vilijams, opisano u časopisu “Astrophysical Journal”.

Ona je otkrila mrlju svjetla na teleskopu ALMA u Čileu i zaključila da se “vjerovatno radi o nečemu jako udaljenom i skrivenom u oblacima prašine”.

“Otkrili smo da posmtaramo masivno čudovište od galaktike čije su zvijezde jednako brojne kao kod Mliječnog puta, ali mnogo aktivnije. One se tamo formiraju sto puta učestalije nego u našoj galaksiji”, rekao je koautor studije Ivo Labe sa Univerziteta Swinburne u Australiji.

Tim naučnika u studiji naglašava da je svjetlosti iz galaksije trebalo 12,5 milijardi godina da dođe do Zemlje.

Posmatranjem ove galaksije, naučnici će moći shvatiti kako su one nastajale u ranim danima svemira.

Vilijams je ovu galaksiju nazvala “karikom koja nedostaje”, prenosi “Tportal”.

Podgo

U wikipediji mozete naci da je starost univerzuma priblizno 13,798 milijardi godina. Ako je ova galaksija daleka, 12,5 milijadi svjetlosnih godina, to znaci da je jos toliko vremena putovala do te udaljenosti da bi stigla tako daleko. Zakljucak je da je najmanje 25 milijadi godina otkad se stvorio kosmos. Malo proste matematike baca u vodu teoriju 🙂

Iida
Iida

Ko vjeruje Wikipediji?
I kako su oni uopste otkrili gdje je “ivica svemira”?
Da se razumijemo, ne mislim da je Zemlja ravna ploca ali ovakvim cinjenicama ne vjerujem, pogotovo ne Wikipediji.

Bole
Bole

Nisi dovoljno izucio materiju da bi donio validan zakljucak. Knjigu u ruke.

Podgo

Haha, vidim da pojma nemaju ovi koji komentarosu moj post pa ni ti 😉

Nikšićanin
Nikšićanin

zapravo nije tako, galaksije se ne krecu brzinom svijetlosti, one se krecu brzinama koje su dosta, dosta manje od brzine svijetlosti i na njihovu brzinu uticu i galaksije oko njih kao i sama masa te galaksije.

Stojcilovic
Stojcilovic

Uf, dobro nam objasni ovo, zamalo da zabludimo i povjerujemo u nauku! Zar crkva ne piše da je svijes star oko 6000 godina? Čuš 12,5 milijardi?!

coa

kralju pa nije ta galaksija pocela da emituje svjetlost tek kad je stigla na tu udaljenost je si li ti normalan hahahahahahaha ,,, ta se svjetlost mogla vidjeti i kad je ona bila na udaljenosti od 5 6 7 10 milijardi god.

coa

jesi li ti normalan hahahahahah pa po tvojoj logici je ova galaksija je prvo otisla na udaljenost od 12.5 milijardi sg i onda pocela da emituje svjetlost.

coa

galaksija je emitovala svjetlost cijelim putem do te udaljenosti od 12.5 milijard sg, nije se upalila tek kad je stigla dotle.

Čika Karl Marx
Čika Karl Marx

Nemoj ti njega da učiš. Vidiš da on jednostavno razbija “prostu matematiku” (što god mu to značilo) u kombinaciji sa Wikipedijom. Kad to iskombinuje postaje naučnik – astrofizičar. Po njegovoj teoriji galaksija je putovala pokrivena čaršavom u jednom smjeru pa je počela da emituje svjetlost tek posle 12,5 milijardi godina, kad je neko uklonio čaršav.

Pera Kojot
Pera Kojot

I ovako kukamo na plate, tacno ce nam prizvat neke galakticke fasiste da radimo vise i dzabe, ako su demokrate i stara galaksija, ili da nas njama njama

Kkk
Kkk

Kralhu ti si prsko kad mijesas politiku s naukom

rekbu
rekbu

Ujtru kad se rastrijeznis bracki .