Otkrivena najudaljenija planeta u Sunčevom sistemu

Naučnici su otkrili najudaljeniji objekat poznat u našem solarnom sistemu, planetu toliko udaljenu i neobičnu da su izabrali nadimak za nju Daleka.

Ova mala planeta koja se sporo kreće je ledena, ružičaste boje i oko 120 do 130 puta je udaljenija nego Sunce od Zemlje.

Astronom Skot Šepard sa Karnegi instituta za nauku u Vašingtonu izjavio je da se procjenjuje da ova patuljasta planeta ima prečnik između 500 i 600 kilometara.

Daleka se kreće toliko sporo da joj je potrebno više od 1.000 godina za jedan krug oko Sunca.

Otkriće ove planete objavio je Centar za male planete Međunarodne astronomske unije.

marko
marko

Sad ste dali ideju Marovicu dje da pobjegne!

Zoolander
Zoolander

Sad se sjetih protesta u Americi: vratite Plutonu status planete 😁

oooo
oooo

Al ga i ovi “naucnici” lupaju. Pitanje je jesmo li stigli i do mjeseca ili marsa a ovamo kao otkrivamo neke nove planete. Ne moze se detaljnije vidjet ni Mars ni mjesec a ovamo otkrivate najudaljenije planete?! 🙂

Bole

To sto je tebi pitanje, mnogima je poznato. To sto ti ne znas na koji nacin se otkrivaju planete, ne znaci da se ne otkrivaju. Postoji razlog zasto su oni naucnici, a ti nisi. Nas problem na Balkanu je sto mislimo da sve znamo i da smo najpametniji 🙂

Duško
Duško

“udaljenija nego Sunce od Zemlje”…zar nije Zemlja od Sunca nazovi novinaru?

Bole

Koja je razlika? Cjepidlacenje moze biti zabavno, ali ne treba pretjerivati.

Брдовити Балкан
Брдовити Балкан

У науци не постоји израз цепидлачење него тачно и погрешно. По овом новинару би се рекло да се Сунце врти око Земље ако идемо том аналогијом.

Precizno
Precizno

Ne bi se reklo. Novinar je pisao o udaljenosti. Udaljenost zemlje od sunca je identicna udaljenosti sunca od zemlje.