Prvi put zabilježeno kako crna rupa guta zvijezdu

Prvi put uz pomoć NASA teleskopa za lov na planete zabilježeno je kako ogromna crna rupa uništava zvijezdu, što pokazuje izuzetan i kataklizmični događaj u svemiru od početka do kraja, saopštili su naučnici.

Satelit američke svemirske agencije TESS otkrio je detaljni slijed nestanka zvijezde udaljene 375 miliona svjetlosnih godina koja je povučena moćnom gravitacijom supermasivne crne rupe, objavili su naučnici.

Zvijezda veličine našeg Sunca na kraju je progutana u rijetkom svemirskom događaju, dodaju.

Astronomi su koristili međunarodnu mrežu teleskopa kako bi otkrili fenomen prije nego što su se okrenuli TESS-u koji je dizajniran da lovi udaljene planete, a zabilježio je početak dramatičnog događaja pokazujući svoju efikasnost u izučavanju svemira.

“Tu se radilo o kombinaciji sposobnosti i sreće i ponekad vam to treba da pogurate nauku naprijed”, kazao je astronom Tomas Holoien iz Karnegi instituta za nauku koji je vodio istraživanje objavljeno u časopisu „Astrophysical Journal“.

Takav fenomen se dogodi kad se zvijezda previše približi supermasivnoj crnoj rupi, objektu koji postoji u središtu mnogih velikih galaksija, uključujući naš Mliječni put.

Jako snažne gravitacione sile crne rupe rastrgnu zvijezdu i nešto materijala bude izbačeno u svemir, a ostatak upadne u crnu rupu formirajući pritom disk vrućeg, sjajnog gasa.

“Možemo da mjerimo brzinu kojom postaje sjajnija, a uočili smo i pad temperature i sjaja koji su jedinstveni”, kaže Holoien.

Uočavanje oscilacija svijetla dok crna rupa proždire zvijezdu i izbacuje zvjezdani materijal u spirali, moglo bi pomoći astronomima da razumiju ponašanje crne rupe, naučnu misteriju od rada fizičara Alberta Ajnštajna, koji je istraživao uticaj gravitacije na svijetlo u pokretu.

Sama pala...
Sama pala...

Kud leti, ko muva bez glave. I eto joj sad!

awetinja
awetinja

Jezivo

Mickelie
Mickelie

Ovako će i nas da pojede. A ovi štekaju pare kao da će živjet dovijeka.